29.12.2015

"Mulle tää vuos oli nousukausi, mut ens vuon enemmän..."

Heippa!

Se olisi kohta vuosi "lusittu". Koko vuosi on ollut kiireinen, ehkä kiireisin vuosi mun elämässä. Paljon on tapahtunut asioita, hyviä ja huonoja. Kauheasti en oikeastaan edes muista :D. Mutta yritän nyt tehdä tälläisen pienen tiivistelmän vuodesta :D. En mä tiiä tuleeko tästä mitään, mutta ainakin yritän.

Tammikuu
- Väsymystä, stressiä, ahdistusta... Tuntui, että mikään ei ole hallinnassa. Silti löysin tammikuussakin elämästäni niitä hyviä asioita. Niitä asioita mitkä pakotti jatkamaan ja jaksamaan, jotka auttoivat jaksamaan. Ne asiat olivat tietysti pääosin eläimet ja ystävät.

- Kävin autokoulua, teoriakoe meni ensimmäisellä läpi!! :) 

-Fyysisiä ongelmia, päänsärkyä ja kauheat vatsakivut --> päivystyksessä käyntejä, itkua koska ei otettu tosissaan. Nämä vatsakivut ja fyysinen huono-olo ovat jatkuneet koko vuoden. Välillä menee paremmin ja välillä huonommin, mutta on lähetteet tutkimuksiin. Vihdoin! 

-Mun äiti oli ensimmäistä kertaa mun luona ja se meni yllättävän hyvin.

Helmikuu
-Väsymystä, stressiä, kevätmasennus, angstia. Se on joka kevät, kevätmasennus. Hieman pelkään (taas) ensi kevättä... Miten jaksan? Miten selviän? Kyllä mä selviän, se on ihan itsestäänselvyys. Olen ennenkin selvinnyt, ei ole syytä miksi en selviäisi :). 
Mutta ei se tietenkään mukavaa ole :/.

-Koiruus venäytti selän kun oltiin jäällä kävelemässä. Onneksi meni ohi särkylääkkeellä ja levolla. Tämän jälkeen ei ole selkä vaivannut :).

-Itsetuhoa... En saanut ajokorttia ja siinä vaiheessa asiat meni jo niin yli tajunnan kun tuli vaan paskaa niskaan.

-Uudet silmälasit, joista jopa "tykkään"! :)

-Lauma akaattikotiloita <3 hoidossa :)

Maaliskuu

-Ikää tuli lisää.

 -Sain sen inssin läpi ja ajokortin!! :) Varmasti yksi paras asia tässä vuodessa.
Autonkin sain hommattua aika nopeesti.

-Kummien kissavanhus Lisbeth Pötkö kuoli :´( <3 (ja Mimistä tuli leski).

Huhtikuu
-Työssäoppiminen navetassa. Oli rankkaa, mutta silti kivaa! Opin paljon ja näyttökin meni hyvin.

- Mun toinen kissa Liitu leikattiin.

-Mulle tuli mun toinen auto, Nissan <3 Lasken nissanin kuitenkin mun ensimmäiseksi autoksi koska alkuun oli vaan pakko saada joku auto.

Toukokuu
-Koira työssäoppiminen Lapissa. Oli ihanaa :). Paljon koiria<3 ja ihanaa kun sai olla kunnollaan maalla. Mimi oli mukana. Pääsin myös näkemään Korouoman, sekä riisitunturin. Ehdin pitkästä aikaa lukea kirjoja...

Kesäkuu
-Paluu Lapista takaisin kotiin.

-Mun torakat sai vauvoja vihdoin ja viimein!! 

-Mun mummo kuoli. Mummon asunnon tyhjennystä...

-Paljon autolla ajelua, "maakuntamatkailua".

- Helsinki Pride, jossa oltiin koko päivä kummien kanssa :). 

- Joensuuhun kummitusten kanssa ja ekat ristiäiset joissa olin vieraana.

Heinäkuu
-Mummon hautajaiset...

-Mimi kultaisen 7v syndet. :)

-Tampereen reissu kummien, ystävän ja ystävän lasten kanssa :).

-Töitä

-Reissu Jyväskylään äidin ja siskon luokse, ystävä oli mun mukana <3

Elokuu
-Ehdin olemaan piiiitkästä aikaa kummeilla kunnollaan <3 (viikon)

-Aksut sai terran :).

-Koulu alkoi. Kahdessa viikossa olin saanut suoritettua jo monta kurssia. Olin todella ahkera ja tunnollinen. Mun tunnollisuus on jatkunut koko syksyn, voin olla ylpeä itsestäni :). 
Vain 2 poissaoloa ja niihin on syyt.

-Elokuussa olin onnellinen ja olen sitä edelleen. Alkuvuosi meni päin vittuja, kuten yleensä keväisin menee mutta kesästä/syksystä lähtien asiat ovat olleet hyvin pääosin.

Syyskuu
-Koulun navetassa oli työnjohtoviikko, jota stressasin mutta se meni hyvin. Outoa, että nyt on koulun navetassa kaikki työviikot tehty... Tavallaan jopa haikeaa.

-Vain elämää alkoi! :D

-Mulle tuli kolmas kissa, Knipi <3 Rakas. Tää on kanssa yksi vuoden kohokohdista.

Lokakuu
-Akaattikotilot teki vaaveja.

-Pohjoisen reissu ystävän kanssa :). Kuusamoon ja sit Posiolle. 

Marraskuu
-Koulun lisäksi töitä. 26 päivää putkeen ilman vapaata. Oli osittain rankkaa toki, mutta yllättävän hyvin jaksoin. Ihanaa kun sai töitä! :)

Joulukuu
-Terapia loppui... 

Muutakin tottakai on tapahtunut, mutta tuossapa ne "pääasiat". Aika paljon kaikkea. Eikö? :D. 

Mutta kuten tiedätte nii mie kirjoitan ehkä turhankin tarkkaan tänne mun kuulumisia ja ajatuksia niin kirjoitellaan nyt sitten tän vajaan kahden viikon tapahtumat tähän vielä tarkemmin ;).

20.12 Mie lähin kotiin, kummeille. :). Menin aamusta niin ehdittiin vakkarikahvilaankin :). 
Eipä siinä ihmeempää.

21.12 Meni taas muutama tunti vakkarikahvilassa ihmetellessä :D. Mie väritin värityskirjaa... Ostin tokmannilta uudet värikynät :). 



Käytiin ystävällä kylässä. Piirsin mun ystävän pojan kanssa... Piti piirtää minioni :D. Minionit on niin parhaita <3

Käväistiin ennen aattoa myös Lahdessa ostoksilla. Ostin itselleni värityskirjan ja stabilot :). 
 

24.12 Oli jouluaatto. En oo erityisesti mitään jouluihmisiä vieläkään... Ei tuntunut yhtään joululta, kun sää on tollainen. Mutta eipä haitannu mua ollenkaan, kun ei tulisikaan niitä kovia pakkasia :). Mimi söi jouluaattona ruohoa, ihan oikeesti.
Vietiin eläintenhautuumaalle kynttilät, sen jälkeen käväistiin viemässä kynttilöitä ihmisille. Mie vein molemmille mummolle. Isän äiti on kuollut jo jotain 8v sitten. Hällä on hautakivi, mut mummo joka kuoli kesällä niin hällä on laatta muistolehdossa.
Illasta syötiin jouluruokia ja katsottiin kätyrit elokuva :). Minionejaaaaaa<3 

Lähdettiin kiireellä iltakirkkoon... Käyn ehkä kerran vuodessa kirkossa. 

Ja oikeasti hermo menee näihin saatanan matuihin! En tiedä meneekö mulla hermo enemmän itse matuihin vaiko noihin suvakkeihin... ARGHH. Toisaalta ilman matuja ei ois noita suvakkiämmiäkään... tai suvakkimiehiä. 

Oltiin siellä kirkossa. Ensinnäkin jokin matu kantoi ristiä! Miksi he tulevat kirkkoon, kun ovat islamin uskoisia? 
Sitten 20min myöhässä pölähti kirkkoon näitä matuja... Yksi "juoksi" ympäri kirkkoa kuvaamassa, kyllä se häiritsi!
Melkein pahin oli tää niiden seurassa ollut suvakki-ohjaaja. Räpläsi kännykkää aina kun ei selittänyt jotain niille ählämeille. Onnistu tiputtamaan sen puhelimensakkin kauhealla metelillä. 
Osa jumalanpalveluksesta luettiin arabiaksi, MIKSI???
Ehtoollisen jälkeen suurin osa näistä matuista lähti vaikka palvelus jatkui... Ne jäi kirkon pääovien eteen tupakalle ja koko kirkon eteinen haisi röökille :(. Hermo menee!!!

Fakta on se, että näistä matuista ei ole muuta kuin haittaa. Tilastot puhukoon puolestaan...
Noh ehkä nää ääliösuvakit herää siinä vaiheessa ku niille jotain tapahtuu, silloin voi olla vaan liian myöhäistä. 

26.12 Lähdettiin kummien kanssa piiitkästä aikaa reissuun! :). Mimitys hoitoon vaimolle ja menoks... Vaimo sai tosi ihanan joulukuvan Mimistä <3

Mentiin Helsinkiin ja pikalaivalla yli. Oli kyllä aikamoiset aallokot, oli ehkä vähän huono olo. Ei onneksi pahasti. 

Oltiin 2 yötä Metropol hotellissa. Ihan ok hotelli muuten, mut henkilökunta kun ei osaa hymyillä tai tervehtiä niin ei osaa...
Illalla pyörittiin Tallinnassa ja käväistiin syömässä pizza Americanassa :). Illasta käväistiin kahvilla ja hotellilla juotiin viiniä. On se vanha kaupunki vaan kaunis <3






Seuraavana päivänä mentiin rocca al mareen shoppailee. Ostin itselleni ihan tavallisen mustan hupparin cropp nimisestä kaupasta :). Isällekkin löysin sieltä t-paidan, onpa edes jotain joululahjaa hälle! :). Itselleni löysin myös korviksia, nuo kun tuppaa aina häviämään.

Prismasta ostin paljon karkkia, vähän itselle, jonkun verran isälle ja siskolle _paljon_ karkkia. Hän kun ei kuulema halunnut lahjaksi muuta kuin herkkuja niin saa sitten kunnolla herkkuja ;D.

Käytiin syömässä oikein hyvää intialaista ruokaa little india nimisessä paikassa :P. 

Illasta käytiin alkoholi ostoksilla. Miettii, että mitä kaikkea sitä ihminen tekeekään rahan takia. Raahaa kauhean määrän alkoholia virosta suomeen. Itselle tuli ostettua punkkua, rose-viiniä, rommia ja likööriä. Mulla menee varmaan ikuisuus että saan juotua noi juomat tuolta mun kaapista... Kun siellä on paljon muutakin. Sen siitä saa kun ei ryyppää. En laske omaa juomistani ryyppäämiseksi, koska milloin olen menettänyt kontrollin kännissä tai sekoillut silleen, että olisin saanut elämäni sekaisin? Kontrollin olen menettänyt 15vuotiaana ollessani ekaa kertaa kännissä ja elämääni sekaisin ryyppäämisen takia en ole saanut koskaan. Ja milloin mulla olis ollu krapula? öö... noin 1,5v sitten.

Mutta joo, käytiin virukeskuksessakin hiihtelee :D.
virukeskuksesta
 
 
Ostin siskolle hello kitty kellon lahjaksi :). Kun siskolla ei sattuneesta syystä oo rannekelloa :D. Sisko oli unohtanut sen isälle... Mun piti viedä se Jyväskylään, mut ajattelin että on kätevää olla töissä mukana työhaalarin taskussa kello kun en kesällä kantanut puhelinta mukana töissä. Ja sitten pesin mun haalarin ja se kello oli siellä taskussa. Hups. Mut toivottavasti tää kelpaa siskolle.
 Käytiin juomassa oluet Olde Hansassa. Oli aivan upea paikka... vähän toista kuin Harald. Aitoja kynttilöitä ja aitoa musiikkia, muutenkin todella hieno paikka :).


 
Seuraavana päivänä myö palattiin Suomeen laivalla. 

Eipä siinä, oli mukava reissu :) ja ihanaa pitkästä aikaa päästä vähän pidemmälle reissuun!

Espoossa käväistiin kylässä ja sen jälkeen hakemaan Mimitys mun vaimolta :). 

Tänään tulin kotiin, huomenna se olisi isälle meno ja ens vuoden puolella takaisin. 
Uuden vuoden vietän todennäköisesti sisällä, koska koirat pelkää raketteja. 

Jepjep... Ai niin ostin myös kynsilakkaa virosta, joten voisin pitkästä aikaa lakata kynnet :). Niin ja värjäsin joskus ennen reissua hiuksetkii... Lilat edelleen.
Nyt olen siis vain yhden yön kotona... Lenkillä kävin Mimin kanssa jo, oli toistaiseksi rauhallista. Mutta kyllä miulla on turvasumute taskussa. Enkä kävele Tallukalle päin "suoraan". Kierrän sen jätelaitoksen niin kaukaa kuin voin! 
Puhelimessa kamera päällä valmiiksi, jos jotain jostain syystä sattuu. Kannattaa kuvata todisteita, jos vaan pystyy... Tosin luulen, että siinä vaiheessa mä juoksen ja soitan poliisia paikalle, enkä kuvaa. 

Jos pakolaisia tulee vastaan niin aion yrittää suhtautua niihin suht neutraalisti, ainoa että otan koiran mahdollisimman lyhyelle ja vaikka olisi lapsia ja tultaisiin kysymään että saako silittää niin ehei, ei saa. 

Sori, päädyin taas jauhamaan noista saastoista mutta kun ottaa niin helvetisti päähän!!!

Mutta jos unohdetaan nuo maahantunkeutujat nii-in mulla menee edelleen hyvin :). 

Toivon, että jokaisella on mennyt joulu mukavasti :). 
Toivon, että vuosi 2016 on hyvä ja onnellinen kaikille teille lukijoille <3

Kiitos tästä vuodesta! Kiitos jokaisesta itkusta ja naurusta, kiitos jokaisesta hymystä, kiitos avusta, kiitos kaikki monet ihmiset joiden kanssa olen viettänyt aikaa tänä vuonna! 
Valitettavasti olen ollut kiireinen ja olen sitä vielä ensi vuonnakin, mutta muistakaa ystävät että ette ole mulle tyhjää missään nimessä. Olette todella tärkeitä <3 Teidän takia täällä jaksaa! :)

Tammikuu on kohta, mun pitää tehdä enkun tehtäväpaketti valmiiksi, kirjoittaa puhtaaksi liikuntapäiväkirja, viikonloppu töitä, soittaa TOP-paikalle + käydä tutustumassa siellä, täyttää työssäoppimisilmoitus, viedä elukat hoitoon ja muuttaa 2kk lähelle Tamperetta. 

Sen jälkeen 2kk jossakin parsinavetassa työssäoppimassa... Eli alkuvuosi on jo hyvinkin täynnä :D. 

Mutta joo, kiitän ja kumarran. Palataan ensi vuonna! Hyvää uudenvuoden aattoa ja juhlikaahan rauhallisesti ;). 
Muistakaa että raketteja saa ampua klo 18-2! Siinä on monta tuntia pelkäämistä koirilla, ajatelkaa myös muita!

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti