25.8.2013

Mitä mulle kuuluu just nyt?

Pitkästä, pitkästä aikaa on aikaa ja jaksamista kirjoitella tänne kuulumisiaan :).

Oon viimeksi kirjoittanut tänne 14.8. Elämä on ollut viime aikoina aika hektistä tai sitten musta vaan tuntuu siltä.

15.8 Mä olin tietysti töissä (tai työssäoppimassa). Työpäivät mulla on kello 10.00-17-30. Silleen vähän huono aika, kun tuntuu että vapaa-aikaa ei juuri yhtään jää. Aamusta koirien lenkittäminen, kahvin juontia ja sit se onkin bussille lähtö. Menen kahdella paikkarilla töihin. Kun pääsee töistä niin kotiin ja koirien lenkitys... Vähän aikaa vaan oleskelua, jonka jälkeen taas koirien käyttö ja nukkumaan. Tietty isällä pääsee saunomaan vaikka joka päivä :). Mutta en oo nyt saunonut kuin 2-3 päivänä viikossa. Yritän kovasti muistaa mitä tein torstaina 15.8. Jotenkin muistelisin, että oon sinä päivänä töiden + koiran hoidon lisäksi siivonnut tän kämpän. En oo yhtään varma. 
16.8 Oli jälleen töitä, enkä nyt taaskaan tarkalleen muista mitä tein töissä sinä päivänä. Sen muistan, että päästiin tosi aikaisin pois töistä :). Ihan kiva, että saa vähän enemmän vapaa-aikaa. Isäkin pääsi tuona perjantaina pois sairaalasta. 
17.8 Lauantai oli yhtä juoksemista paikasta toiseen (jälleen). Aamusta käväisin lähikaupassa jonka jälkeen suuntasinkin parilla bussilla kotiini Vääksyyn. Tarkastin postit ja kävin kaupassa, otin vähän lisää vaatetta mukaan isälleni. Töissä on käytännöllisten syiden takia pakko käyttää housuja... Kyllähän multa housuja löytyy vaikka kuinka paljon, mutta mä pidän paljon mielummin hameita. Tosi outo ja liian normaali olo, kun on housut jalassa :D. Hukkuu massaan. Joskus iltapäivästä/illasta tulin takaisin isälleni ja leivoinpa sitten suklaakakun :). Tuli onnistunut. 
Sunnuntaina oli isän synttärit niin sen takia tuon kakun leivoin. 
Aamusta ahdisti, kun älysin että jos isä haluaakin lähteä jonnekkin ulos syömään synttäreidensä kunniaksi. Mitä ihmettä mä oisin sanonut/tehnyt? Oon kyllä nyt syönyt puuroa tosi reippaasti :) ja karkkia. Mupersin tuossa yksi päivä jopa ruisleipää o_O. 
Onneksi isä ei kuitenkaan halunnut lähteä ulos syömään vaan söi mun tekemää lasagnea :). 
Isä on vähän sanonut tosta mun syömisestä, että pitäis syyä enemmän ja paremmin... Tiedetään, mut onneksi on jättänyt asian siihen.
Sunnuntaina oli siis ne isän syndet. Olin ostanut lahjaksi pasilan kuudennen tuotantokauden kun isä sitä oli pyytänyt. Hällä on nyt kaikki pasilan tuontantokaudet, jotka aion joskus kun on aikaa pyytää lainaksi. Pitää oikein kunnon pasila putken ;).
Maistelin mä sunnuntaina itsekkin sitä mun tekemää kakkua, kai se oli ihan hyvää. 

Maanantai aamusta oli terapia. Juteltiin taas monista asioista. Terapeutti on vähän huolissaan mun jaksamisesta, eikä syyttä. Mun pitäisi myöntää itselleni ja muille, että mä en ole ihan kunnossa. Nyt se on "sanottu" ääneen, että mä en ole ihan kunnossa. Älkää kuvitelko, että olisin jotenkin masentunut, epätoivoinen yms. En ole, mun mieliala on ihan hyvä :). Olen vain todella väsynyt. Mä oon nukkunut viime aikoina yllättävän hyvin, silti jatkuva väsymys vaivaa mua. Kofeiinia kuluu aivan liikaa, yritän vaan pysyä hereillä. Siksi mä mupersin ne ruisleivätkin, että saisin kehooni energiaa... yritän saada sitä nyt melkein mistä tahansa. Lenkkeilenkin, että saan myös raitista ilmaa + liikuntaa. Tuntuu, että voin nukahtaa pystyyn minä hetkenä hyvänsä ja unta riittäisi. En oo jaksanut hoitaa kuin perusjutut, enkä olisi niitäkään jaksanut ellen olisi pakottanut itseäni. Mä tarvitsen ja kaipaan lepoa. Kun saisin vain nukkua pari vuorokautta putkeen.
Stressikin vaivaa. En oikein tiedä mitä stressaan, ylipäätään elämää varmaan.
Oon yrittänyt rentoutua, lukenut, ratkonut ristikoita yms. Ei vaan auta. Voi angstangstangst mun kanssa :D. En mielelläni valita asioista. Ihmiset ajattelee muutenkin niin negatiivisesti aina. Yllättävän positiivisella asenteella mä kuitenkin olen liikenteessä :). Asenne on, että kaikesta selviää ja kyl mä jaksan/pärjään aina... Pitäis vaan osata vähän hiljentää tahtia.

Pitää laittaa tähä nyt yks biisi joka jotenkin tavallaan kuvaa ajatuksiani tavallaan.
 Mitä mulle kuuluu just nyt? 

Jos jollain on jotain vinkkejä miten voisi PIRISTYÄ tai poistaa jatkuvan väsymyksen, niin otetaan vastaan erittäin mielellään. Myös vinkkejä rentoutumiseen otetaan. Oon kyllä yrittänyt vaan pysähtyä hetkeksi hengittämään, vaikeaa keskittyä.

Jokatapauksessa maanantainakin olin töissä ja kun pääsin töistä kotiin niin oli isä käyttänyt koirat juuri lenkillä (vai olikohan just lähdössä lenkille). Olin viikonlopun aikana haaveillut sämpylöiden leipomisesta, joten tuumasta toimeen ja sämpylöitä leipomaan :). Se oli kyllä ihan rentouttavaa. Söin mä vähän itsekkin sämpylää. Muuten tuli kuulema ihan hyviä, mutta ne ei oikein kohonnut :/. Ehkä seuraavat sämpylät sitten kohoaakin.

Tiistaina oli töitä tavalliseen tapaan. Töiden jälkeen näin ystävääni :). Se ilta oli kyllä oikeasti rentouttava, hauska ja muutenkin ihan mahtava :D. Piti mennä kahville, mutta ne kahvit olikin sitten irish coffee, kolme muuta drinkkiä ja salmari paukut. Khih. Ravintolasta poistuttuamme käväistiin kaupassa, josta ostin paketin jäätelöä. Syötiin paketti jäätelöä istuen keskustassa penkillä... Nauratti. Olo oli kuin lapsena karkkipäivänä :). Joskus uusiks ;).
 Kyllähän se tiistai ilta venähti vähän myöhään, mutta oli se sen arvoistakin.

Keskiviikkona töitä, suoraan kotiin ja saunan kautta nukkumaan (tietty koirien hoito).
Torstaina isä hakikin mut töistä. Mentiin ostoksille. Mä ostin itselleni jälleen teetä, kolme pakettia. Kaksi on sitruuna teetä ja yksi omenakaneli teetä :). Kahviakin ostin. Lisäksi ostin mun mp3 soittimeen uudet kuulokkeet. Isän koira oli mennyt pureskelemaan mun kuulokkeet yksi yö, jonka jälkeen oli kohteliaasti oksentanut ne päiväpeitolle :D. Nyt on kuitenkin uudet kuulokkeet, en osaa elää ilman musiikkia.

Perjantaina töiden jälkeen suuntasin ystävälleni, jota en ollut pitkään aikaan nähnyt. Oli oikein mukava ilta jutellen, juoden kahvia ja opetellen uusia hymiöitä :P. Yli yhteentoista taisi venhätää, mutta onneksi lauantai aamuna sai nukkua vähän pidempään :).

Ajelimme isän kanssa lauantaina Vääksyyn. Kävin kämpilläni ja käytiin yhdellä kirpputorilla. Isä osti sieltä kasan cd-levyjä ja jäi suustansa kiinni myyjän kanssa. Käväistiin kahvilakkin ja Lahdessa kaupassa. Jäin keskustassa pois. Poistuessani autosta mäjäytin pääni suoraan siihen autoon. Oonko vähän sählä :D. Eräs päivä töissä tyyliin kaadoin tuolin + itseni, läikytin kahvia lehden päälle ja mitäköhän muuta vielä. Tavarat ei pysy käsissä. Eläimet pysyy kyllä, älkää huolehtiko. Eläimet on mulle kaikki kaikessa ja vaikka olisin kuinka väsynyt ja sählä niin kyllä mä niistä pidän aina huolen, varmoilla käsillä käsittelen eläimiä yms.

Keskustassa näin jälleen ystävääni :). Käväistiin ihan oikeasti vaan kahvilla tällä kertaa. Illan sainkin olla koirien kanssa kolmestaan isällä :). Katselin tv:tä, kävin saunassa ja join 2 olutta, menin aikaisin nukkumaan.

Tänään sunnuntaina aamusta ensimmäiseksi lenkkeilin ja siivosin, jonka jälkeen join vasta aamukahvit. Järjestelin yhden hyllyn, jonka jälkeen tein sellaista omaa eläinjuttuani. Teen "esitelmiä" kaikista eläimistä mitä olen hoitanut tuolla työpaikalla ja sitten siirryn myös muihin eläimiin. Haluan oppia. 

Töissä on kyllä ihan mukavaa ja oon mä jotain pientä oppinutkin :). Tavat toimia tuolla on kyllä aika paljon erilaiset kuin koululla. Oon siivonnut jyrsijä-kani ja lintuhäkkejä, ruokkinut jyrsijöitä, kaneja, matelijoita ja lintuja, vaihtanut vesiä. Myöskin ruokaeläimiä oon ruokkinut yms. Oon leikannut eläinten kynsiä, kylvettänyt eläimiä (vedessä ja kylpyhiekassa), käsitellyt eläimiä... Vaihtanut akvaarioihin vesiä, pyydystellyt fisuja, täyttänyt akvaarioita, hoitanut akvaariokasveja. Tarkastanut tuotteiden päivämääriä, purkanut kuormia, hyllyttänyt ja hinnoitellut. Siivonnut, järjestänyt hyllyjä... Mitä kaikkea muutakin :). Eläimet<3 ja on tuolla ihmisetkin mukavia :).

Ei kai mulle sen kummallisempaa kuulu :D. Ensi viikko onkin vähän erilainen. Maanantai aamusta terapia, töitä ma-ke, keskiviikko iltana vääksyyn ja torstaina on psykiatrin aika. Ehkäpä hän keksisi jonkun vastauksen tähän mun väsymys ja uni ongelmaan. Toivon :).
Torstaina menenkin kummeilleni ja perjantai aamusta on lähtö reissuun. Pois reissusta tulen maanantaina ja töitä on sitten ti-la. Seuraavat kaksi viikkoa on töitä ma-la, kun korvaan nuo poissaolot.  Sunnuntait on siis ainoat vapaat, vähän huolestuttaa miten jaksan. Silti tiedän, että mä jaksan koska mun on _pakko_ jaksaa. Oon jaksanut ennenkin. 

Toivon, että olisi aikaa ja jaksamista nähdä paljon ystäviä/kavereita tässä lähiaikoina. Mut vähän näyttää huolestuttavalta. 

Blaa, tais olla taas turha ja tylsä merkintä, mutta halusin silti kirjoitella kuulumisiani jos nyt jotain kiinnostaa :D :). Onpahan edes itselleen muistissa mitä on tullut tehtyä ja ajateltua....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti