14.3.2016

Ihminen on aina kesken...

Heips...

Onko niin mua? Oon kipeenä, vatsatauti :/. Väsyttää ihan liikaa ja huono olo, mutta suurempi on mun syyllisyys. Syyllisyys siitä, että en mennyt töihin (tai siis työssäoppimaan). Vaikka minkäs tälle voi? Koko päivän oon nukkunut, aamulla teki puhelimenkin katsominen pahaa niin kattoo kauanko tässä pystyy kirjoittelemaan... 

Hyppään tammikuuhun eli jatkan eilistä tekstiä.

23.1 oli lauantai ja kissanpäivät. Vaimon kanssa mentiin siinä jossain vähän ennen ysiä kouluun. Juotiin aamukahvit jne. Normaalistihan on ollut muutama opastettu kierros lauantaina, mutta tällä hetkellä meitä tutoreita on niin vähän, että ei ollut niitä. Joten ensin kierrätin vaimon mun koululla :P. Heh. 

Tuhannes kerta kun sanon tän, mutta tiiän että olen oikeasti oikealla alalla <3. Rakastan eläimiä, luontoa. Oon ahkera ja tunnollinen, käsittelen jokaista eläintä parhaani mukaan, opiskelen vapaa-ajallakkin eläimistä jne. 

Jokainen ammatti on tarpeellinen ja tärkeä, suostuisin toki tekemään muitakin ammatteja mut tästä mä oikeesti nautin. Tietyllä tasolla oon ylpeä meidän koulusta :). Siitä, että meillä oikeasti on niitä elukoita, se että opettajien kaa voi puhua yms.yms. 
Mutta todellakkin jokaista ammattia pitäisi arvostaa. Monesti kuulee jotain arvostelua joistan työstä...öö-ö. Jos arvostelet jotain työtä ni mietippä hetki. 
A. Oletko itse valmis tekemään sitä kyseistä työtä?
B. Oletko tehnyt itse sitä työtä edes viikon?
C. Oletko tarvinnut elämässässi kyseisen ammattiryhmän "palveluista"?
D. Mitäs jos kyseistä ammattiryhmää ei olisi niin mitä tapahtuisi? Sinulle? Läheisillesi? Yleisesti ottan maailmalle?

Kyllä, minäkin arvostelen ihmisiä...Varmaan kaikki tekee sitä. Minäkin menetän hermot ihmisiin. Mutta silti, miettikää ennen kuin arvostelette ääneen!!! 

Anyway takas kissanpäiviin. Kierrettiin elukkahoitola, navetta, päärakennuksen luokat (joissa oli tapahtumaa), päärakennuksen sali jne. 
Päärakennuksen salissa oli keppihevosrata, vedettiin vaimon kaa se läpi... :D. Ja oltiin kisuja, ku käytiin ottaa kasvomaalaukset. Ei me ikinä kasveta aikuiseksi ;) :). Paljon kivempaa näin, ku voi nauraa ja tehdä lapsellisiakin asioita... Kerranhan me vaan eletään. 
Kuvia kissojenpäivästä:



Tutorina... Poroa kuvailemassa
Kurrrrkurr

Lehmät :D.
Lehmu <3

Lehmä

Manta

Mikko <3
Viimeisin kuva ei oo kissanpäiviltä, muta koululta kuitenkin :). Ai nii, liityin sit instagrammiinkin :D. Ajattelin ny liittyä, eipä mee hermo ihmisillä kuviin, kun instagram on tarkoitettu niitä kuvia varten.

Perjantaina kierrätin yhden naisen ja sen lapsen koululla. Lauantaina vaimo oli mukana, kierrätin yhden äidin ja sen lapsen... Tiistai aamuna koulutuspäälikkö astelee luokkaan ja kiittää kaikkia kissanpäivistä, erityisesti mua :). Se äiti oli soittanut ja kiittänyt mua erityisesti ja sain pullakahvit... Mun piti mennä luokan edestä hakee ne laput :D. Se onnitteli mua jne. 
Tavallaan hävetti ja oli outoa mennä sinne luokan eteen, mutta toisaalta olin oikeesti tyytyväinen itseeni ja ylpeä itsestäni :). Hih ^^. 

Mutta joo, takas lauantaihin. Lähdettiin veke skolesta ja otettiin kirppiskamat mukaan. Mentiin kotiin ja perus eka Mimi ulos yms. Sen jälkeen alettiin hommiin, eli lajittelee tavaroita ja laittaa myyntiin yms. Olin iha hermoraunio, vaimo yritti rauhoitella ja käski ottaa viiniä, mut en mie vielä ottanut... Olin iha stressikasa. 
Saatiin tosi paljon aikaan :), kyllä miekin sitten rauhoitun ja otin hiukan alkomahoolia... Mut hauska ilta oli ja saatiin paljon aikaiseksi :). Kuvassa mie oon hieman sekasin :P.
Mimiiii, rakas <3
Kuunneltiin musiikkia :). Löytyi uusiakin ihan kivoja kappaleita... Niiku esim. Lumottu apina niminen bändi jonka kappale "elävät eteenpäin". 
Tinttidittidii "Muutama sisko, muutama veli...".

 Sunnunaita vein vaimon kotiin ja kävin iskällä kylässä. Eipä siinä kummempia.

Tammikuu meni tosiaan niiden tavaroiden kaa säätämisessä, auton kuntoon laitossa, muissa muutto hommissa ja koulun kaa. Edelleen olin täysin hermoraunio, mutta eipä siinä :P. Oli pakkaaminen siinä mielessä ihan hauskaakin, että löytyi kaikenmaailman vanhoja kokeita ja vanhoja valokuvia yms... Esim. Mimin vauva kuvat löytyi joissa on vielä kasvattajalla. Tuli söpöyskuolema <3


Mimi vaavi <3

Löysin myös vanhoja kokeita, joissa kysyttiin mm. "Kerro hämähäkkieläimistä 4 piirettä". On sitä tietoa kai vähän tullut lisää hämiksistä ;). Yks ihanin/hauskin oli kun löysin mun hyvän ystävän vanhan lehtihaastattelun :). 

Mun pakastimen sisältö oli ihan normaali kanssa :P. Torakoita. Hetken mietin olisko pitäny jättää seuraavalle vuokralaiselle. Raasu ois saanu varmaan slaagin... No joo, en tietenkään jättänyt niitä sinne. Tässä kuvaa...
Mietin tossa, että ihmiset joiden elämä on eläimet... Eläintenhoitajat, kasvattajat yms. On vähän omalaatuista porukkaa. Niille on ihan normaalia, että kuolleita elukoita on pakkasessa, että kuolleet elukat lähetetään eviraan taikka avataan itse... Se, että joillekkin toisille eläimille kasvatetaan ötököitä taikka nisäkkäitä ruuaksi ja tapetaan itse ja/tai niitä ruuaksi. 
Se on vaan mielenkiintoa + luonnon kiertokulkua.

28.1 oli tavallaan viimeinen koulupäivä. Eli siis teoriaopinnot oli periaatteessa siinä... Vähän ristiriitainen olo, kun toisaalta tosi ihana ja helpottunut olo, että alan oikeesti kohta valmistua. Toisaalta koululta on tullut todella paljon hyviä muistoja ja on todella tottunut koulun käyntiin. Tosi outoa. 

Olen oppinut koulussa todella paljon. Olen voittanut itseni monessa asiassa, olen muuttanut asennettani parempaan suuntaan. Välillä huvittaa entiset ajatukset, ihmetyttääkin. Toisaalta ihminen voi kasvaa ja oppia asioita... Esim. oikeutta eläimille. Ajatukset muuttuneet sitä kohtaan aika paljon... Onneksi näin totuuden :) ja löysin oman alani. Paljon helpompi olo ollut koulun suhteen viimeisen vuoden-viimeiset 2vuotta. 
Mutta joo-o, minkäs sille voi että on ollut/on sekopää + mieli on ollut sellainen kun on ollut. Pääasia, että mie oon nyt tässä ja on selvitty :).

Paljon sain muuton suhteen aikaiseksi, mutta aika loppui silti kesken. Valitettavasti jouduin jättämään kummeille aika paljon hommaa :/. En olisi taaskaan selvinnyt ilman mun rakkaita kummeja, ääretön kiitos tätäkin kautta <3
Vaikka kummit sanoikin, että olin saanut enemmän aikaiseksi kuin kuvittelivat... Loppusiivoukset ja loppu pakkaukset jäi kuitenkin heille :/. 

29.1 lähdin meinaan Hämeenkyröön. Ajoin tänne koko matkan ilman taukoa. Ennen tänne lähtöä vein elukat hoitoon. Kisut on kummeilla, kuten kotilot ja torakat. Mimi on vaimolla. Torakkavauvat on jo isoja, toukokuussa vuoden... Mutta eivät vielä täysikasvuisia. Yksi aikuinen on jo jotain 3-4v. Outoa, en aikaisemmin uskonut että torakat kasvaa noin hitaasti ja elää niin vanhaksi. Kiva vaan :). 
Ikävä on toki elukoita. Todella outoa, että ei tarvii käydä lenkeillä, leikkiä elukoiden kaa, vaihtaa vettä yms.yms... Ei oo koiraa imurina ja tiskikoneena. Onneksi saan kuvia ja tietoa elukoista ja tiiän, että ovat hyvässä hoidossa. Kuvia on elukoista vaikka kuinka paljon, mut pakko tunkee niitä tähän :P. 





Olishan noita kuvia vaikka kui paljon <3, mut en nyt saa niitä siirrettyä koneelle helpolla jtn en jaksa siirtää... Mut kuitenkin. Kuvaa kisuista ja kotiloista vielä laitan... Kisujen kuvat on kyllä vanhempia (jostain tammikuulta varmaankin.).
 Samoin toi yks kotilon kuva.




Kun lähdin kohti Hämeenkyröä oli vähän outo olo. Periaateessa lähdin vikaa kertaa Vääksystä ja tosta kämpästä. 
Ainahan muutto on iso asia, mulle jotenkin vielä isompi asia... Ensimmäinen oma vuokrakämppä, jossa asuin sen 4 vuotta. Kaikki se aika siellä. 
Outoa. Kaikki ne sopeutumisvaikeudet ja loppujen lopuksi ne kaikki hyvät puolet mitä löysin Vääksystä ja tuosta alueesta. Paljon mahtuu asioita noin neljään vuoteen... Mutta elämässä tapahtuu vaikka mitä. Viimeisenä iltana hoidin pakkauksia yms. Pitihän sitä ottaa viimeinen vaahtokylpy <3. Aamulla ennen lähtöä piti ottaa ikkunasta ulos päin muutama kuva...
Kyllä siitä mun kämpästä oli upeet maisemat... Tässä vielä pari kuvaa Vääksystä.


Tulin Hämeenkyröön kummitädin lapsuuden ystävän luokse asumaan 2kk ajaksi. Mulla on siis 2kk mittainen työssäoppiminen Särkänniemen akvaariossa :). 
Hyvin on mennyt.

Kummitädin lapsuudenystävästä on toki tullut myös mun ystävä :), tottakai tunnettiin jo aikaisemmin. Jännitti ja stressasi mennä sinne työssäoppimaan ihan hirveesti, mutta jo ekan päivän jälkeen totesin että ihan turhaan. 
Tosi mukava ja rento porukka, voidaan heittää vitsiä. Paljon pääsin tekee jo ekana päivänä ja senkin jälkeen päässyt tekee tosi paljon. Olen tottakai oppinut myös todella paljon.

Maailma on niin monimuotoinen ja ihmeellinen. Luonto varsinkin. Kalat on jänniä eläimiä, on erilaisia sopeutumia yms. Akvaariot rauhoittaa mua ja kaloja, sekä muita eläimiä on tosi ihana seurata.
Tottaka töitäkin oon tehnyt, oon tunnollinen kuten ihmiset tietää. Liiankin tunnollinen. Ihmisisllä on jännä kuva eläintenhoidosta/kaloista/akvaarioista. Ihan ku me vaan katseltais niitä kaloja ja heitettäis niille kerran päivässä jotain ruokaa. Ei se nyt ihan niinkään mene. 

On useampaa ruokaa mitä jaetaan ja tietyille kaloille on yksilöllistäkin ruokintaa...Akvaarioita pitää siivota, laseja raapata, suodattimia pestä, vettä vaihtaa, tarkkailla elukoita, käsitellä tiettyjä elukoita, sumuttaa elukoita jne.jne. 

Tuolla on takatiloissa muutamia elukoita, esillä on niitä kaloja yli 200 lajia. Lisäksi maakilpikonnia, vesikilpikonnia, kennosammakoita, aksolotleja, käärme, kameleontti, iguaani, lintuja, keltanuolimyrkkysammakoita. 

Mutta joo-o, oon viihtynt todella hyvin. Kuvia on tyyliin miljoona :D. Mutta tässä muutamia kuvia.




















Vapaa-aika on mennyt tän ystävän kaa jonka luona asun. Meillä on tapana höpötellä PALJON :D. Nauretaan myös paljon, kivaa on ollut... Yatzya pelattu myös paljon, sekä teetä juotu. Täällä on myös kaksi ihquu marsusta :). Kun tulin tänne niin täällä oli Lara ja Nita. Tässä kuvia heistä. Musta, eli mustuainen on Lara ja toinen on Nita. 

14.2 ystävänpäivän aamu ei ollut mitenkään mukava... Tuo musta eli Lara meinaan oli apea ja hengitti huonosti yms. Mie soitin elukkalääkäriin, lääkäri meinas antaa seuraavalle päivälle vasta ajan mutta sanoin, että kyllä me tänään tullaan. Klo  18.00 oli aika ja mentiin. Lara romahti siinä pöydällä ja jouduttiin lopettamaan :(. Ei ollu kivaa ei. 
Pahinta oli musta seurata ku ystävällä ja hänen tyttärellään oli paha olo... Itkin miekin vähän kotona. Larakin on nyt pakkasessa. Että sellai ystävänpäivä.

Kiitos kuitenkin kaikille mun ystäville muistamisesta <3 Olette tärkeitä mulle aina <3 
Pahoittelen, että multa ei kauheesti tullut viestejä ystävänpäivänä, johtuen tuosta marsusta. 

Vaikka olen viihtynyt työssäoppimissa ja on ollut silleensä hauskaa aikaa vapaa-aikana niin silti on ollut myös ahdistusta, stressiä, jopa kuolemanhalua. 
Ei oo vielä muutto kokonaan ohi meinaan. Piti meinaan hoitaa asioita liittyen muuttoon kuitenkin... Irtisanoa sähkösopimus, soitella sossuun, muuttaa osoite jne.

Hukkasin vielä pankkitunnuksetkin, piti hakea uudet. Ai nii, autossakin oli ongelmaa. Onneksi se oli sama ku keväällä eli vetoakselin pää oli auki. Kummisetä löysi netistä tänä vuonna aloittaneen korjaamon, eikä maksanut mitään korjaus :). 

Välillä stressaa, sekä ahdistaa vieläkin kun ihan järkysti asioita mitkä pitää hoitaa. Tuntuu joskus siltä, että en selviä... Happi loppuu ja ahdistaa. Mun pitäisi mm:
-Hankkia uusi sähkösopimus
-Vesisopimus
-Kotivakuutus
-Jätesopimus
-Nettiliittymä
-Tablettiin liittymä
-Hommaa sossuun liitteet ja lähettää ne sossuun, sekä täyttää sossun laput
-Soitella kelaan
-Soitella työssäoppimispaikkaan
... jnejne. Rahojen kaa on ongelmia myös :(. Tyhmätyhmä raha!! 
Miksi vaan raha ratkaisee? Miksi, miksi ja miksi? AAAAARRGGGHHH!! AHDISTAA!
*HUOH*

Sellaista se on. 

Muutaman kerran oon käynyt töiden jälkeen kaupungilla Tampereella... 9.2 kävin ostamassa mun ystävälle yllätyslahjaksi puhelimen :P. Laitoin sen jääkaappiin ku tuun kotiin. Heh :D. Oli tyytyväinen lahjaan ja oikeesti yllättynyt :D. Syömässä kävin jallajallassa :P. Omnomnom. 

Lisäks pari kertaa oon käynyt kirjastossa, kun halusin opiskella näyttöä varten kirjastossa + tarvitsin hiukan omaa rauhaa. Kuten tiedätte, olen sosiaalinen mutta välillä tarvitsen yksinäisyyttä.

Mun äitikin kävi helmikuussa Tampereella. Näytin hälle akvaarion, jonka jälkeen käytiin syömässä... Yllättäen jallajallassa, kun halusin :D. Kierreltiin kaupoissa ja käytiin jossain iltalinjaprojekti kahviossa. Ihan ok päivä oli :). Ei mennyt edes hermo äitiin ja oli muutenki ihan ok.

Kävin ostaa mulle kengät H&M:ltä... Rakastuin niihin yksi lauantai Ylöjärven H&M:llä. Mulla oli 30e edestä lahjakortteja sinne, lisäksi liityin H&M clubiin, joten ei olleet kalliit. Tämmötteet kengät ostin <3


Diudiu. Huono-olo, kun oon kipeenä. Väsyttää ja särkee... :(. En todellakaan ehtinyt taaskaan kirjoitella helmikuusta kaikkea... Eikä mennyt edes kronologisessa järjestyksessä. 
Sori siitä. Tosin en edes tiiä kuinka montaa kiinnosti :D. Ihan sama. 

Meen nyt juomaan teetä, jos sais edes sitä alas niin ehkä tulee vähän parempi olo... Tuskin. Kauhee syyllisyys vaan, kun on kipeenä :(. 

Kirjoittelen helmikuun loppuun ja maaliskuusta, kun taas ehdin/jaksan. Mut kivaa maaliskuun loppua :). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti