13.3.2016

"Päläpälä lässynlää...Pakko kerää kamat"


Helou!

Mun elämässä on taas tapahtunut PALJON. Ajatuksia nyt on lukematon määrä...

Mulla on vain mun kokemus maailmasta, mun näkökulmat ja mun käsitykset joten en puhu muiden puolesta...

Mutta musta tuntuu, että mun elämässä tapahtuu enemmän kuin monella muulla. Voin kuvitellakkin. Musta tuntuu, että koko ajan tapahtuu jotain tai sitten mä vain tunnnen, että mun elämässä tapahtuu paljon vaikka ei tapahtuisikaan.

Tässä on hyviä puolia :), eipä tule tylsää...Huonoja puolia on taas sitten se, että on kiireinen ja joskus hyvin stressaantunut. Plus, että haluaisin kirjoitella että mitä mulle on tapahtunut ja miten olen asiat kokenut, mitä olen ajatellut yms. Mutta en ehdi/jaksa kovinkaan usein. Tarkotan tällä siis myös ihan tekstejä/tunteita/tapahtumia mitkä haluan itselleni kirjoittaa ylös. Jälkikäteen en muista niin hyvin.

Kirjoittaminen on myös yksi mun tapa käsitellä mun ajatuksia, tunteita ja elämää joten olisi tärkeää kirjoitella itselleen ylös asioita.

Mutta tammikuu oli sellaista lentoa, että huh... Aloitan ny ihan tälläisestä turhan päiväisestä jututsta, mutta muistatteko viime postauksestani kuvan jossa on koiran kusetus kielto kyltistä kuva? Jossa koira näytti kengurulta?

Mie vähän askartelin :D...



Oli toi alempi kyltti ainaki päivän siinä. Toivottavasti moni on huomannut sen :D. Voin kuvitella kuinka sitä joka noi kyltit on tunkenut on ärsyttänyt! Hihi, muita on varmaan vaan naurattanut... Tosin vähän epäilen, että ei oo kauheasti naurattanu, koska tuolla asuu koira vihaajia ja ihme nipoja. Okei, oon mäkin tietyissä asioissa kauhee tiukkis, mutta yleisesti ottaen pidän itseäni aika rentona tyyppinä, vaikka mun huumorintaju onkin vähän omalaatuinen. 


Kävin kattoo sitä pientä omakotitaloa... Olikohan se juuri 12.1 kun ilmoittelin vuokranantajalle, että otan sen talon <3 IIK!! :)

Eli mie muutan tän kuun lopussa/1.4 uuteen kämppään. Eli aikamoinen muuttostressi iski päälle, kun mulla sitä tavaraa oli paljon. Nyt pahin on ehkä ohi.... Vaikka vielä on tekemistä liittyen muuttoon.

Eli mie muutan Lahteen, omakotitaloon jonka asuinpinta-ala on n.36m2. Siinä on myös vintti, pitää kattoo pystyiskö sitä kesällä käyttää muuhunkin ku tavaransäilytykseen. Sen ehtii miettiä. Valmiiksi kalustettu, joten myin ns. koko omaisuuteni.

Oli aikaimoinen homma lajitella tavarat myyntiin, annettavaksi, roskiin ja mukaan. Sitten laitoin tori.fi:hin sekä fb kirppiksille niitä tavaroita.

Nii-in, siinä talossa on pieni wc/kylppäri... On muutama sähköpatteri, mutta tarkoitettu pääosin puilla lämmitettäväksi. Pihalla on puuliiteri täynnä puita ja saan käyttää ne puut sieltä. En osaa arvioida kunnolla kuinka pitkäksi aikaa puita löytyy, kun en oo asunut puulämmitteisessä talossa mutta kyllä niillä varmaan ens talven pärjää :). Lisäks on vanha puucee joka on varasto.. Sitten on huvimaja, lilan värinen :). Piha on aidattu muuten, mutta joku portti pitää keksiä.


Odotan niin innoissani, että pääsen asuu siihen. Omakotitalo<3 Ja vaikka se on LAhti, jota en niin pidä niin on siinä hyvätkin puolensa :). Mun ystävät asuu Lahdessa joten tulen näkemään heitä paljon useammin. Ei tietenkään kaikki Lahdessa asu, mutta moni. Ei oo pitkä matka kaupoille, ei tarvii ajaa n.30km jos haluun jotain isompaa ostosta tai vaikka vaatteita. Pystyn alkaa harrastaa jotain ja ei oo kovin pitkä matka harrastuspaikalle.

14.1 Kävin allekirjoittamassa vuokrasopimuksen, mut aloin raivaa kämppää jo vähän aikaisemmin. Meinasin oikeesti saada hermoromahduksen. Stressasi NIIN paljon. Selvisin kummien, ystävien ja viinin avulla :D. Sekä tahdonvoimalla.

Tässä pari kuvaa, kun pakkailin kamoja.... Elukat otti suht rennosti, hyvä niin :).

Ainoo, että Mimille tuli just juoksut. Mimin juoksut on aina olleet suht helpot niin nyt Mimi oli ihan levoton, haukku ja murisi, nuoleskeli kaikkea, yritti nylkyttää mua jne. Uskon, että se johtui siitä että olin niin hermostunut ja Mimi aisti sen niin juoksut jotenkin "korostui".









Knipi hengaili kaapissa kun pakkailin :). Ja Meeri vaari huomiota, kuten Mimikin :). Mimi oli myyntiedustaja noille pöllöverhoille.
 

Mun jääkaapin alta löytyi sulatejuusto, se oli 1-3v vanha ja tiedättekö mitä? Ei mitään vikaa koko juustossa päällisin puolin. HYI! Meinaan sitä e-koodien määrää siinä juustossa. Toisaalta se kammottaa ja ällöttää mua, mutta toisaalta siihen on jo niin tottunut että lähes jokainen tuote on täynnä e-koodeja ja vieraita kemikaaleja, että en usein jaksa enää välittää.

Jos haluaisi syödä oikeasti sillä tavoin, että ei ole e-koodeja missään pitäisi kaikki ruoka tehdä alusta asti itse, kasvattaa viljat sun muut eikä siitä nykyajan yhteiskunnassa tulisi mitään. Valitettavasti :/. Tiedostan, että ei ole terveellistä syödä ihan mitä sattuu, mutta jotenkin onnistun olemaan välittämättä siitä... Maku on mullekkin se pääasia useinkin, syön sitä mitä mieli tekee (kuhan on vegeä). Lisäksi niin valitettavaa kuin se onkin niin mullakaan ei rahaa ihan järkyttävästi ole... Joudun ottamaan sen luomun taikka suomalaisen tilasta sen halvemman ja ulkomaisen. Lisäksi oon koukussa limsoihin yms. 


Raivostuttava ristiriita mun päänsisällä taas! Tiedän miten pitäisi toimia, miten haluaisin toimia mutta käytäntö ja oikea elämä onkin ihan eri asia :/. 

Yepyep. Tammikuussa olin todella ahdistunut, stressaantunut. En muista milloin viimeksi olisin ollut niin helvetin ahdistunut kuin silloin. Onneksi selvisin siitä(kin).
 Mulla oli myös psykiatri tammikuussa. Hyvin meni kuten aina :). Mulla on todella mukava psykiatri, ihan paras!
Pyysin häneltä diapameja ahdistukseen ja sainkin, mutta en mä niitä tainnut ottaa kuin ehkä kerran taikka pari. Niissä on se ongelma, että kun ottaa sellaisen se saattaa rauhoittaa liikaa, eikä pysty tekemään juuri mitään sen jälkeen... Joten mun rauhoittumiskeino oli aika usein punkku.

Välillä oli jotenki tosi syyllinen olo, kun joi "paljon". Ystävät kuitenkin sanoivat mulle, että se tuntuu musta vaan paljolta kun normaalisti juon todella vähän. Lisäksi en mie joka päivä juonut ja jos join ni 1-2 lasia riitti... Rauhoitti oloa, hyvä niin. Plus punkku on hyvää :P.

  Psykiatrista vielä sen verran, että sovittiin että siirrän mun terveydenhuollon Hollolaan. Siihen on monta syytä. Ensinnäkkin voin jatkaa tämän saman psykiatrin asiakkaana, toisekseen Lahden terveydenhuolto on perseestä... (Kuuleman mukaan ja omienkin kokemusten mukaan.) Lahdessa ei mielenterveyspotilaille ole tarjolla juuri ollenkaan psykiatrin palveluja. Jos joskus tulee tilanne, että tarvitsen jonkinlaista keskusteluapua voin luottaa siihen, että mun psykiatri hommaa mulle sitä. Lahdessa en saisi sitä. Lisäksi Hollolassa on kuulemma paljon lyhyemmät jonot.

19.1 Olin ajelemassa kohti Hartolaa, kun auto hyytyi. Onneksi hyytyi bussipysäkille. Olin kyllä varautunut auton hyytymiseen kunnon toppavaatteilla. Soitin kummeille ja lähdin käppäilemään, että pysyn lämpöisenä, koska pakkasta oli about 30 astetta. 7kilsaa sitä tuli reippailtua. Ei tullut kylmä :). Kummit tuli hakee mua, autoon vaihdettiin akku ja kummitäti ajoi sen mun pihaan. Käytiin kaupassa siinä ja vietettiin iltaa... Keskiviikon auto toimi ihan hyvin.

Torstaina 21.1 Menin kouluun, järjesteltiin kissanpäiviä elikkä meidän koulun avoimien ovien päiviä, joissa on kaikkea tapahtumaa... Siellä oli myös kirpputori jonne mulla oli pöytä varattuna. Lähdin ruokkiksella hakemaan kotoa kirppiskamoja. Arvatkaa kuka ajoi ojaan koulun pihassa? :D. Minä! Ei hitsi, kuinka hävetti...
Kävin tilanhoitajalle sanomassa, että kävi pien äksidentti n.5min niin auto oli pois ojasta :). Kotiin, kirppiskamat kyytiin ja koululle. Jätin parkkipaikalle auton ja vein tavarat sisälle Ajattelin, että siirränpä tästä autoni navetan eteen, jotta saan lämmitykseen... Arvatkaa käynnistyykö koko auto?? NO EI!!

Hermo meni. Mulla oli mukana vara-akku, vaihdoin sen autoon ja lähdin kotiin. Pääsin kotiin ja otin akun irti + sisälle lataukseen, kun kummisetä suositteli että otan sen sisälle. 
Soitin isälle, että saanko sen auton lainaan? Onneksi sain :). Sen jälkeen älysin, että täytyyhän mun isän auto saada lämpötolppapaikalle... Eiku akku takas kiinni, auton siirto ja akku taas irti. Vitutti ja itketti kyllä niin paljon, mutta nyt kyllä naurattaa :D. Oikeastaan illasta tais jo naurattaa. :D. Kaikkea sitä.

Bussilla menin Lahteen ja hain auton lainaan isältä. Iskän auto on uudempi kuin mun auto ja kauhee ku pelotti ajaa sillä... Jotenkin niin kauhean heppoinen, tottunut tohon vanhaan Nissaniin niin yht´äkkiä ajaa sellaista autoa johon vaikuttaa pienikin ratin liike. Olin kuitenkin helpottunut ja kiitollinen, kun sain sen auton lainaan :). Jotenkin ihmetytti, että iskä lainas autoaan mulle, jotenkin vaa tuntui siltä että ei lainais sitä mulle kuitenkaa. 

Kiva, joku naapuri kysy multa että "Vaihdoitkos autoa?" Selitin sille tilanteen. Huvitti vaan, kun ikinä ennen ei ollut ko.naapuri mulle mitään sanonut... Kiva, kun naapurit alkoi olemaan ystävällisiä/puhumaan mulle just vähän ennen ku muutin pois. Eivät siis tienneet, että olen muuttamassa pois. 

Anyway 22.1 perjantaina oli koulussa ne kissanpäivät. Tykkään niistä edelleen tosi paljon :). Olin tänäkin vuonna tutorina. Oli kivaa... Illasta vaimo tuli miun luokse<3 Tuli auttaa mua pakkaamisessa ja oikeesti saatiin paljon aikaan. Kiitos, kun tulit <3. Meillä oli hauskaa :), pakkailtiin ja laitettiin kamoja myyntiin. Puhuttiin, kuunneltiin musiikkia ja vähän juotiin. 
 Toi Mimin ilme tossa kuvassa :D.

Mun tammikuu ei tosiaan ollut tossa, saatika kaikki asia mitä halusin kirjoittaa. Helmikuuhunkaan en nyt ehtinyt. Ihan järkysti tapahtunut asioita. Mutta kirjoitan lisää mun elämästä taas kun joskus ehdin. Asun nyt mun ystävällä ja lupasin, että pelataan yatzya. Sen jälkeen iltateetä ja tutimaan, koska aikainen herätys jälleen n.klo 6.

Palataan :) <3

        
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti