15.11.2017

Mä pidän sen paussin

Yritän olla positiivinen, joskus se on vain vähän vaikeaa.
Sentään mä yritän, kait se on pääasia?

Se paussi, olen kolmatta viikkoa sairaslomalla ja se herättää mussa monenlaisia tunteita...

Ensinnäkin helpotus.

Helpotus siitä, että mä saan vihdoinkin nukkua ja levätä.
Mun ei tarvitse nousta klo 3.30 tai kello 4.00 puolikuolleena miettimään mm.
  • Miten mä jaksan?
  • Mikä päivä? Mikä maa? Mikä valuutta?
  • Hyi, mua paleltaa. Hyi, mua väsyttää.
  • Miten mä selviän?
  • Mua sattuu.
Mä olin aivan tajuttoman poikki, nukuin yhdellä viikolla yhteensä 30h. Yhtenä aamuna meinasin nukahtaa rattiin (useampanakin, mutta yhtenä aamuna se oli lähempänä kuin ikinä ennen.)
Mua oikeastaan harmitti, että mä en nukahtanut rattiin.
Olisin saanut ainakin levätä sen jälkeen...

Vihdoinkin mulla oli aikaa levätä. Vihdoinkin mulla oli aikaa hoitaa niitä rästiin jääneitä asioita, kuten esimerkiksi talon lämmitys. Mulla oli täällä jotain +16 astetta lämmintä, olen vilukissa mutta en jaksanut lämmittää. Mieluummin palelin kuin rupesin kantamaan puita ja vahtimaan tulia.
Täällä oli järjetön sotku jne.

Mutta se helpotus ei ole ainoa tunne jonka tää saikku mussa herätti.

Syyllisyys. Aivan valtava syyllisyys ja häpeä.
Jos mie olisin kuitenkin jaksanut töissä?
Miten ne pärjää siellä ja siellä tilalla?
Oonko mie oikeesti näin huono ja heikko?

Jaksaahan muutkin ihmiset töissä, jaksaahan tilallisetkin painaa töitä lähes 24/7. Toisaalta hieman eri tilanne, koska se on vain pakko... Mutta silti. Nyt kun otin saikkua niin se saattoi olla hyvinkin yhden tilallisen loma pilalla ja mun takia :(.

Tänäänkin soitettiin, pyydettiin töihin loppuviikoksi. Että mua repi sisältä sanoa että ei käy.
"Ihminen on toisille vaa suoritusten summa"

Itseviha

Edelleen, vihaan itseäni. Vittu. Miten mä oon tällainen paska joka ei jaksa?
Musta ei oo mitään hyötyä.
Makaan vaan jossain sängyn pohjalla.

Pääosin olen positiivinen ihminen, mutta tällä hetkellä on todellakin vaikeaa ajatella positiivisesti.

Nää on olleet niin katastrofaaliset viikot... Kerroinkin tuolla yhdessä postauksessa mun katastrofi viikoista. Ihan kuin ne katastrofit ois siihen loppuneet.

Mun pappa kuoli. Sain tietää siitä 30.10 maanantaina. Oli kuollut viikonloppuna kotiinsa.
Mun äiti ja eno on riidoissa keskenään, joten oon tässä ollu ny viestinviejänä jne.
Ja jonkinasteisena tukena...

Kuten olen kaikille muillekkin.
Siltä musta tuntuu.

Yhdel on joku kriisi, se soittaa mulle, se haluu nähdä ja puhuu.
Toisel on kans kriisi seki haluu puhuu.
Kolmas tarvii kyytiä paikasta A paikkaan B, samoin seuraavana päivänä ja sitä seuraavana.
Neljäs tarvii autoo lainaa.
Viides tarvii kuuntelijaa.
Kuudes tarvii sitä ja tätä.

Joo, mä yritän auttaa. Kuunnella, tukea, lainata autoa, heittää tän kaverin sinne ja ton kaverin tänne. Kyllä mä autan, kyllä mä tuen.

Ja sit avaan oman suuni: ”Mua väs...”. Kaveri: ”Ai nii kerroinks mä sen?”
Aha. Ei sitte mitää.

Anteeksi, kun puran tän näin. Välillä vaan alkaa oikeesti tuntumaan siltä, että kaadun tän kaiken paskan alle. En mä valitettavasti kykene olemaan joka paikassa ja auttamaan kaikkia jotka tarvitsisi apua.

Musta ei ole kivaa, että monella mun ystävällä ja sukulaisella menee asiat päin persettä.
Haluaisin auttaa! Haluaisin, että asiat ois hyvin tai edes vähän paremmin.
En vain kykene just nyt yhtään tän enempään. Teen nytkin liikaa (vaikka ei siltä vaikuttaisikaan).

Oon kyllästynyt siihen, että mun väsymystä ja tuntemuksia vähätellään.
Ei kaikki sitä tee tietenkään :). Osa tekee kuitenkin.
Kuitenkin kiitos kaikille jotka olette auttaneet ja kuunnelleet mua <3.
Vaikka aina en jaksa soitella tai tekstata.

Mulla oli tänään psykiatrin kontrollikäynti. Epätyypillinen masennus joka johtuu joko uupumisesta ja/tai kaamoksesta. Se on vain diagnoosi.

On tässä tapahtunut hyviäkin asioita :).

Parhain ja ihanin asia on ehdottomasti mun pienen kummitytön syntymä 22.10 <3
Tämäkään ei ollut ihan ongelmatonta, mutta kuitenkin rakas pikkuinen on kunnossa <3

Oon saanut tässä päivien aikana jopa lämmitettyä, siivottua, luettua, käytyä isällä ja nähny ystäviäkin.

Viime viikonloppu oli kiva ja hauska :). Oltiin kummien kanssa 2 yötä Helsingissä. Käytiin ELMA messuilla, syötiin kunnolla ja käytiin baareissa. Kerron myöhemmin tarkemmin, jos jaksan ja muistan.

Just nyt oon vaa ihan tajuttoman poikki... Voisin vain nukkua ja nukkua.
Joten meen taas nukkuu, kerrankin kun saan vaikka tunnen syyllisyyttä edelleen...

Öitä <3

"Pehmee luoti, unilääke purkki.
Aina vaan painavampi on ahertajan turkki.
Onks se litran mitta desin enää vajaa?
Ei voi tietää, ei nää ylärajaa.

Kun kuuntelee sisintä, monta pientä ääntä piipittää.
Jalat ei jaksa hiihtää, muttei ego siedä valittajaa.

Ei täs oo aikaa kelaa itsetuhoisesti, 
 mut toisaalt aikaa on vuosii...lopullisesti päästä 
eroon elämänjanosta.

Miten voin ottaa omaa aikaa?
Aika ei oo omaa."

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti