25.10.2013

Lokakuuta

Moikka pitkästä aikaa :).

10.10 Mulla oli psykiatri ja sain sitä sairaslomaa. Nyt, kun se on melkein kokonaan kulunut niin huomaan todellakin olleeni sen tarpeessa. Sairasloman päälle tuli tietty tää syysloma.
Psykiatrilla käynti meni ihan hyvin, oon kuulema Suomen ainoa jolla on tälläinen lääkeyhdistelmä :D. Toisaalta se on huvittavaa, toisaalta taas jotenkin surullista.
Eipä meinaan kauheesti innosta joka aamu vedellä nappeja naamariinsa kuin joku vanhus. Nostettiin mun ketipinor annostusta, jotta saan nukuttua. Onneksi saan edes sen ketipinorin avulla nukuttua, ei tästä muuten tulisi yhtään mitään... Psykiatri kehui mua myös vahvaksi ja harvinaislaatuiseksi o_O. Onhan tuo ihan totta, että olen vahva ja harvinaislaatuinen, mutta jotenkin outoa kuulla ne toisen suusta. Mukavaa myös :). 
Ihmiset muodostaa toisistaan mielikuvia niin nopeasti, että ei uskoisikaan.

Kohta tosiaan loma loppuu, enkä tiedä mitä tehdä... Saan koululääkärin kautta sairaslomaa, jos vain haen sitä. Mutta en tiedä pitäisikö hakea vai ei? Mua ei juuri mikään muu ahdista kuin koulu... En tiiä vieläkään miksi. Se on vaan pirun ahdistava paikka... Edelleenkin mulla on asenneongelma atto-aineisiin. Oikeasti, mä voisin kuunnella vaikka 4 tuntia hamstereista tai liskoista tai akvaariokaloista tietoa, mutta kemiasta... voi yh.
Tottakai mä tiedän, että mun on käytävä ne atto-aineetkin, jotta voin valmistua joskus. Atto aineet on välttämätön paha, atto aineet on jotain tappavaa.
Mut en tosiaan tiedä onko musta siihen just nyt. Asiat on hyvin, mutta mun päänsisäinen sekoilu onkin jo toinen juttu.

Kävin perjantaina 11.10 kuraattorillakin. Uus kuraattori, mutta mukavahan hän oli. Juteltiin elämästä. Tuli vähän sellainen olo, että mulla on hyvin sekava elämä. Jokatapauksessa hyppäsin bussiin jolla menin Lahteen ja näin kummini. Ei mulla mitään asiaa Lahteen ollut, kuhan lähdin kiertelee mukana. Kirpparit kierreltiin, jotain heijastimia taisin ostaa ja lapaset myös. Nii ja kävin kahvilla pressossa... Citymarketissakin tuli pyörittyä.
Siskolleni ostin 3 sellaista lego friends eläinhahmo "pussia"... ja elukoille ruokaa. 
Kauheella kiireellä mentiin linja-auto asemalle josta menin bussilla omille kämpille Vääksyyn.

Vannoin itselleni ja muillekkin, että nyt vaan nukun koko viikonlopun. Lauantai onnistui aika ok. En mä oikeastaan nukkunut, mutta onnistuin vain olemaan. Sunnuntai nyt meni taas siihen, että mä siivosin. Niin ja laitoin kuvia mun makuuhuoneen oviin. Mulla on makuuhuoneen ovissa järjettömän paljon erilaisia kuvia asioista jotka on mulle tärkeitä, mistä pidän/tykkään ja mistä haaveilen. 
Hitto... Ärsyttävää, kun koko ajan oon tekemässä jotain, jatkuva stressi päällä.
Mä haaveilen edelleen siitä, että saisin vain mennä johonkin hotelliin viikonlopuksi... Lukea kirjaa, nukkua, lojua kylvyssä, syödä karkkia, juoda kahvia ja teetä... 
Kyllä mä oon koittanut kotonakin rentoutua, mutta siellä aina häiritsee jokin asia. Jokin tekemätön asia. Voin ehkä just sillä hetkellä antaa sen asian olla, mutta se häiritsee koko ajan alitajunnassa niin kauan kuin asia on tekemättä... Enkä näin ollen osaa rentoutua.

Oli mulla sunnuntaina kyllä kaikesta huolimatta tosi hyvä fiilis :). Tuli vaan sellainen hyvä olo, kun makasin sängyllä, eläimet mun päällä ja tuijottelin niitä kuvia niissä vaatekaappien ovissa :). Olin vaan tyytyväinen siihen, että mulla on oma vuokra-asunto, pinkki makuuhuone, ihania eläimiä ja tykkään niiiiin monesta eri asiasta.

Maanantaina oli aamusta terapia... Käytiin läpi mun hyviä puolia. Sitä, kun tunnun saavan joka ikisestä paikasta kehuja, minne menenkin. Toi psykiatri ja sitten sunnuntaina olin lenkillä niin yks naapurinmummo jonka kanssa silloin tällöin juttelen sanoi, että olen luotettava ihminen jolle on hyvä puhua... Okei.
Terapian jälkeen vetäsin kahvit naamariin ja siirryin kotiin... Siivousta, siivousta, siivousta.

En mä alkuviikosta paljon mitään tehnyt... Hoidin eläimet ja siivosin. 

Pikkusisko tuli torstai iltana... ja niin. Oli sunnuntai iltapäivään asti...
Okei, mun sisko on mulle tärkeä ja rakas, mutta voi jumankauta kun oli rasittava ja hermoja raastava viikonloppu. 
Yritin koko ajan olla hetkessä ja olla läsnä, jotenkin onnistuinkin. Mun oma henkinen paha olo vaan yritti koko ajan tunkea läpi.
Huomasin myös pikkusiskossani niitä piirteitä mitä itsessäni on ollut/on vieläkin.. Piirteitä jotka on tulleet äidiltäni taikka hänen kasvatuksestaan. 
Toisaalta hyvä, että tiedostan mitkä asiat ovat tulleet äidiltäni, mutta silti mua otti päähän ihan hirveesti tietyt jutut siskossani. Ei ehkä saisi sanoa noin, mutta kun se on totta.
Ensinnäkin se miellytäminen, epäassertiivisuus, riitojen, konfliktien, huudon yms. pelkääminen.
Onhan se joo loogista, kun äitini käyttäytymisestä ja mielialoista ei koskaan tiedä... Mutta liika on jo liikaa. Pitäisi edes jotain omaa mielipidettä, omaa tahtoa ja pientä itsekkyyttä olla.
Jos kysyi jotain niin vastaus oli yleensä "ihan sama" "samaa kuin säkin" " No mitä sä haluut?".
Hei oikeasti!! ARGH.
Käytiin kaupassa, oltiin kotona juteltu mitä ostettaisiin. Niin hän halusi leivän päälle laitettavaksi tomaattia, kun oltiin kaupassa ja sisko huomasi tomaattien hinnan (joka kieltämättä oli korkea) niin yht´äkkiä hän ei halunnutkaan tomaatteja. Tottakai huomasin, että hän valehteli... miellyttääkseen mua. Ei halunnut "tuhlata" rahojani, eikä näin ollen pahoittaa mun mieltä ja pelkäsi, että suuttuisin. Ei meinannut ottaa kindermunaa ollenkaan, kun ei nähnyt sen hintaa missään... Eikä meinannut ottaa mitään muuta karkkia, koska mulla menee rahaa. Ja limsoistakin kattoi vain hinnan mukaan mistä limsasta tykkää...

Tottakai on edelleen ihan hienoa, että 10 vuotias osaa ajatella muitakin ja osaa ajatella ettei sitä rahaa ihan kaikkeen ole yms. Mutta elämä on elämistä varten. Jos mun sisko on mun luona muutaman kerran vuodessa niin vois vähän relata... Vittu, vihaan mun äitiä. Miten se osaakin tehdä lapsistansa tälläisiä? Kauheita ihmisten reaktioiden pelkääjiä, miellyttäjiä... Omien mielitekojensa, tarpeidensa ja halujensa unohtajia... itsensä unohtajia. Voi saatana sanon minä.
Plus raha, raha, raha, raha... On se tärkeetä, on on. Mut ei kymmenen vuotiaan kuulu miettiä asioita rahan kautta aina. Eikä se ole kymmenenvuotiaan vika, jos äidillä menee taloudellisesti huonosti. Mun pikkusisko PELKÄÄ kaupassa käyntiä... Jos jotain unohtuu tiskille tai jos hän  ottaa kalliin tuotteen vahingossa tmv. 
Onko oikein, että äiti purkaa oman ahdistuksensa taloudellisesta tilanteesta lapseen? Onko oikein, että lapsen täytyy pelätä kaupassa käymistä?
Mäkin olen pelännyt kaupassa käymistä. Nyt ymmärrän miksi. Äiti on itse ollut hyvin hermostunut rahojen takia ja hyvin väsynyt ties mistä... Sit se vetää jotain typeriä raivareita ja sählää kaupassa jotain typerää. 

Lisäksi mun äiti on tehnyt mun pikkusiskosta ihan neuroottisen ja hysteerisen... oikeasti. Oltiin lenkillä, jostain päin tuli savunhaju eli joku ilmeisesti lämmitti saunaa. Mun pikkusisko sai paniikin, että palaako jossain. wtf?
ja sitten jollain pihalla jotkut miehet keskusteli kovaäänisesti autoista/renkaiden vaihdosta. Mun pikkusisko sai paniikin, kun ne miehet "huusi". 
 yms.
 Voi jumalauta oikeasti!! Ja mun pikkusiskolla on ihan järkyttävä lukihäiriö.... 

Lapset... siis oon saanut nyt ihan yliannostuksen lapsia. Voi yök. Hyi hitto... Siis tiiän tottakai, että niillä ei voi olla sellaita tietotaitoa taikka ymmärrystä asioista kuin aikuisilla, mutta oikeesti. Eikö ne omista mitään sympatiaa taikka empatiaa?? 
Ikinä en omia lapsia halua... Olen sanonut jo 14v, että en halua omia lapsia.
En tekisi pahaa lapselle yms. Mutta en pidä lapsista.. Tai yhdessä vaiheessa pidin oikeasti, mut en tän vkl jälkeen. En vaan jaksa sietää niitä!

Noh jokatapauksessa pikkusiskoni lähti sunnuntaina kello 14. Hänellä oli ollut mukava vkl. Kyllä mä touhusin siskon kanssa kaikenlaista... Pelattiin lautapeleja, kateltiin leffa ja tv:tä, käytiin pyörimässä karusellissa ja leikkimässä hiekkalaatikolla yms.

Kun pikkusisko oli saatu bussiin kävelin kotiin ja en edes mennyt sisälle... Hyppäsin kummieni autoon ja lähdettiin kohti Helsinkiä. Siellä auto parkkiin ja ratikoilla katajanokalle. Lähdettiin jälleen laivalle :).
Aluksi olin tositosi väsynyt, mut kyl se ilta alkoi pikku hiljaa siitä luistaa taas :). Riehuin laivalla vaihteeks :D. Pompin tasajalkaa ja huutelin "inno, inno, inno.." yms. Käytiin kahvilla ja juteltiin. Tax freessä käytiin myös... Ostin karkkia ja vähän alkoholijuomia, ei kysytty papereita o_O.
Eikä kysytty myöhemmin baarissa papereita, kun hain irish coffeen... En mä nyt niin vanhalta näytä o_O...
Niin ja kun käyttäydyin lähes normaalisti, nojasin kyykyssä seinään. Niin joku mies tuli juttelee ystävällisesti, että nouse ylös yms. Mut ku riehuin ja pompin niin kukaan ei uskaltanut sanoo mitään :D. 
Laivalla oli Dolly Parton tribute show, ihan hieno sinällään. Mut ei ne kappaleet olleet mitään erikoisia ja eivät sanoneet mulle yhtikäs mitään.

Aamusta lähdettiin maihin Tukholmaan. Käveltiin keskustaan. Ostin yhdestä liikkeestä 4 paria korviksia. Ne oli 20 kruunua kappale. (kuvia sit joskus). Ur&penn liikkestä ostin pöllökorvikset ja pöllökaulakorun :). Käytiin siinä naamiais/pilailu kaupassa, ostin sieltä sellaisen pääosin mustan liekkimekon, 99kruunua. Joo, se on olevinaan joku halloween mekko, mut mä nyt voin pitää tollaista ihan normaalistikkin :D. 
Pyörittiin lähinnä siinä keskustassa, eipä ollut mitään uutta tullut oikeastaan. 
Åhlensin hemköpp kaupasta ostin kolme pakettia teetä. Jotain energiateetä ja kaksi liptonin uutuutta, sen mustikkamuffinsin ja mansikka.. jonkun :D. 
Siellä kaupassa on sellainen salaatti"baari" josta voi itse koota salaattiannoksen. Mun alkoi tekemään mieli keitettyä kananmunaa. Mun ei ole oikeasti ikinä tehnyt mieli kananmunaa keitettynä, mut kertahan se on ensimmäinenkin...
Ei musta tuu vegaania. Syön niin huonosti muutenkin ja en näe vääränä sitä, että syö/käyttää vapaankananmunia. Enkä näe millään lailla vääränä maidontuotantoa, vegaaniutta on todella vaikea perustella itselleensäkkään... Arvostan ja ymmärrän edelleen vegaaneja, mut ei oo mun juttu.
Vegaaninen raejuusto (tein sitä parina päivänä)... Ei se oo raejuustoa nähnytkään. Ja joo ne jäätelöt, eihän siel oo ku parii hassuu makuu ja ne on kalliita... 
Olis ehkä helpompi olla vegaani, jos näkis sen jotenkin vääränä sen maidontuoton. 
Mut joo, mulla oli mielenkiintoinen salaattiannos :D... Kananmunia, ns.tavallista juustoa, fetajuustoa, raejuustoa, vihreitä oliiveita paprikatäytteellä, sekä aurinkokuivattuja tomaatteja. Nams :P.

Illalla laivalla käytiin taxfreessä ostoksilla jälleen, saatiin risteilylahjakortti ostoksista :). Käytiin katomassa haluatko luxsus risteilijäksi kilpailu. Joinpa elämäni ekan sinisen enkelin, se oli oikeesti ihanan makea :P. Ja se baarimikko sentäs kysy henkkarit. Lisäksi join baileys-kahvin. Olihan sekin hyvää.. Ja illasta tilasin vaan jonkun imelän drinkin. Oli hyvä :P. Tuli maistettua myös valhalla yrttilikööriä, hyvää oli. Jos en tietäis ni Jekusta ois menny. 
Join myös jonkun mari...jonkun ihme merkkisen oluen, mut se oli paha. Sandelsin join myös, se oli ihan hyvä olut ja tuplapukki oli ihan yhtä hyvää kuin ennenkin... Ananas breezereitä tuli juotua myös pari ja yksi vesimeloni breezeri... Menettelihän se. Nii ja koskenkorvan mansikkalime... ihan hyväähän sekin oli. :D. Kauhee ryyppäysreissu :D. No ei... En ees ollut humalassa pahasti. Maissa jos jois ton verran ni oli varmaa ihan ylihumalassa.

Oli oikeasti ihana reissu, jotenkin kerranki osas vaan olla siinä reissussa. Vaikka kyl mua ahdisti koulu, koko ajan melkein ja ne lapset jota siellä käytävillä kulki.. voi juma.. -_-

Tultiin Helsinkiin laivalta ja käytiin aamukahvit juomassa Ikeassa. Ostin itselleni uuden paistinpannun 2,99e. Edellinen on vähän kulunu meinaan. Ostinpahan myös piparitaikinaa, mut viel en oo tehnyt pipareita... 
Käytiin kauppakeskus kaaressa... Samanlainen kauppakeskus kuin muutkin. Ostin faunattaresta koiralle kuivanappulaa. Sitten jotenkin kummasti sitä rahaa meni mun lempikauppaan.. punnitse&säästä kauppaan. Ostin pähkinöitä yms. taasen. 
Oon ihan koukussa noihin pähkinöihin, jos yhden syö niin on otettava toinen, kolmas, neljäs... Niin kauan kunnes pussi on tyhjä :D. 

Ajeltiin mäntsälään, siellä kahvit jonka jälkeen kiiiireella lahden linja-auto asemalle. Mä menin kotiin  Vääksyyn. Illasta kävin vielä kaupassa hakemassa kananmunia :P. Joita sit söin kanssa. 

Aamulla oli lahdessa terapia. Puhuttiin siitä, kun haluun vaan kadota melkein kaikilta sukulaisilta. Ne ei osaa arvostaa mua ja mun elämäntapaani... Ja ne on ite ihan kaheleita :D. paitsi enoon haluun olla yhteydessä, se sentäs ymmärtää että haluun elää omaa elämääni ja muutenkin enol on hauskat jutut :). Pitäis soittaa ja sopii näkeminen, ku mul on tsydeemei sille.

Tulinpahan terapiasta suoraan kummituksilleni :). Pari päivää mennyt lähinnä vakiokahvilassa istuen ja siellä ihmisiä tavaten :). Ihan mukavaa on ollut, mut eilen oli joku... Joku ihme että ootin vaan, että kello menisi eteenpäin.. Jaksanu oikein olla.
Käytiin illasta ystäväperheellä kylässä :). 

Tässäpä mä nyt istun ja kirjoittelen... En tiiä tän päivän suunitelmista, ehkä sinne vakkarikahvilaan jälleen ;). 
Sunnuntaina olis tarkoituks mennä kotiin ja maanantaina olis terapia. Tiistaina oli aika koulukuraattorille ja koulua muutenkin, mut enpä tiiä meenkö kouluun tunneille.....
 
 

2 kommenttia:

  1. Olen pitkään miettinyt miten sinulla menee ja mitä sinulle kuuluu, onko sinua edes enään olemassa. Tästä blogista sain mielelleni rauhan ja jätän sinut nyt rauhaan. Toivon sinulle kaikkea hyvää! Terveisin "lapsuuden ystävä"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Suvi! Kiitos kommentistasi :)... Valitettavasti minun täytyy sanoa, että en yhtään tiedä/muista kuka olet :/.
      Mutta kiitos ja hyvää jatkoa sinullekkin! :)

      Poista