9.9.2015

Kaikki taitaa olla kohdallaan

Olis aikaa kirjoitella elokuusta nyt, jos ketään ees kiinnostaa taas lukea :D. 

Kirjoittelen nyt taasen ihan aika järjestyksessä vaikka mun tekis mieli melkeen aloittaa tästä päivästä... 

Elokuun alku miulla oli vielä lomaa. Kävin Heinolassa kummeilla. Käytiin myö Lahdessakin. Mun piti taas vähän lisäillä mun varastoja. Ostin koiranruokaa, kissanruokaa, kissanhiekkaa, turvetta, limsaa ja sen semmoista tavaraa :). Käyttö tavaraa siis. Käytiin syömässä Burger Kingissä :P. 
Olin melkein viikon kummeilla <3 
Pitkästä pitkästä aikaa ehdin viettää aikaa heidän kanssaan, vaikka olihan heilläkin työt siinä yms.
Hain kaverilta terraarion, jonka olin ostanut häneltä. Nyt on aksusilla terra :). Mie oon sisustanut sitä lähinnä oksilla ja mustikan varvuilla. Pitäisi ostaa jotain terraario/akvaario tekokasveja sinne...kun alkaa nyt näyttää ankealta. Ne on vaan iha pirun kalliita.
Alla muutama kuva miun aksusista<3 (Hups, tuli aika monta :P)
Niin ja ennen ku joku rupeaa kuvien takia väittämään, että syötän aksuille tyyliin vaan kurkkua ja salaattia, niin ei pidä paikkaansa todellakaan. :) Nuo syö vaikka mitä, vaikka välillä tuntuvat olevan aika nirsoja... Mutta kyllä ne syö sitten viimeistään kun nälkä tulee. Kurkku ja salaatti vaan on niiden herkkua.





 

Mie oon halunnut koko elämäni ajan asua omakotitalossa. Siinä on se oma rauha <3. Kyllä mie tiedän, että omakotitalossa on paljon hommaa. Kaikki pihojen hoidot, mahdollisesti puiden pilkkomiset yms. mutta ei ne ole ongelma. Lumitöistä en pahemmin välitä, mutta kyllä mie nekin tekisin jos vaan saisin sen talon... Pihatyöt on musta yleensä ihan kivoja :). 
Tiedän myös, että vesi- ja sähkölasku nousisi ja joutuisin maksamaan internetistä. Mut pikkuvikoja verrattuna siihen miten paljon nauttisin siitä, että saisin olla omassa pienessä rauhassani eläinten kanssa, koira vois olla vapaana pihalla, kummienkin koirat vois tulla hoitoon jos on tarvis yms. yms.
Oon katsellut tässä netistä vuokrattavina olevia omakotitaloja. Tai lähinnä kummisetä on katsellut. Lisäksi miul on ilmoitus netissä, että etsitään.

Yhtä omakotitaloa kävin katsomassa, mutta en saanut sitä. Siihen oli 84 hakijaa. Ei miulla silleen mikään kiire oo muuttaa tai saada sitä taloa. Olis vaan niin ihana päästä toteuttamaan tuo haave. Auton saamisen myötä se on muuttunut mahdolliseksi, ei ole julkisten varassa.

11.8 alkoi koulu. Tai no "alkoi" ja "alkoi". :D. Meillä on koulussa muuttunut opetussuunitelma ihan täysin joten lähes kaikki oli ihan pihalla kaikesta. Kävin juttelemassa opettajien kanssa. Sain yrittäjyydestä kaksi tehtäväpakettia, jotka tein lähes heti. Nyt on kaikki yrittäjyysopinnot paketissa!! :) Jes! Yrittäjyydestä mulla oli myös näyttö. En kyllä ymmärtänyt koko näytöstä mitään :´D. Jotain se opettaja höpötteli mun tekemästä liiketoimintasuunitelmasta. Lisäksi siihen vaikutti ne mun tekemät tehtävät. Sain 2 siitä näytöstä. Opettaja sanoi, että häntä oikeastaan harmittaa että hän ei voi antaa mulle sitä kolmosta, kun mulla kuulema on selkeästi tiedot ja taidot siihen. Öö, okei kyllä mä tiedän että halutessani mulla olisi ollut mahdollisuudet siihen kolmoseen. Mutta olen tehnyt sen liiketoimintasuunitelman varmaan yli vuosi sitten, jolloin ei ollu ihan samanlainen jaksaminen kuin nyt. 
Eikä minuu oikeestaan nuo yrittäjyys opinnot kiinnosta, koska koen ne tässä vaiheessa elämää turhiksi. Jos mie haluaisin joskus yrittäjäksi, jos mulla olis mahdollisuus olla yrittäjä niin silloin alkaisin ottaa asioista selvää, kävisin yrittäjyyskursseilla yms. 
Mutta siis olen tyytyväinen tohon kakkoseen, koska ajattelin "kuhan läpi menee". Huvittavinta on se, että en edelleenkään jaksa ymmärtää mistä koko näytössä oli kysymys :D :´D

Yrittäjyyden tehtävien lisäksi tein mun akvaario portfolion loppuun ^^. Sain sillä akvaariokurssin suoritettua loppuun. Lisäksi sain yhden laajan tehtävän opettajalta, jolla sain myös kurssin suoritettua. Eli suoritin ensimmäisen viikon aikana monta kurssia. :). 
Ihana tunne, kun saa vihdoin ja viimein jotain aikaiseksi. 

Nyt joku ehkä tulee vittuilee, että "Olisin tehnyt ajallas". Mua ärsyttää ja vituttaa itseäni jo ihan tarpeeksi se, että mun pää heittää mun päälle milloin masennusta, milloin itsetuntokriisejä, milloin levottomuutta, milloin pelkoa, milloin vihaa, milloin surua... ja mulla on edelleen syyni miksi olen ollut sairaslomilla ja miksi en ole kyennyt käymään koulua. 
Parempi myöhään kun ei milloinkaan ;). 
Eikä se edes muille kuulu milloin valmistun ja mitä ylipäätään teen elämälläni :). 
Mulla on asiat nyt hyvin :).

14.8 Menin Lahteen. Otin ystävän kyytiin ja mentiin yli-marolan 4H kotieläinpihalle :). Eläimet <3 Etenkin Terttu-possua piti mennä moikkaa ja muitakin. Harmitti vaan se chilen tsinsilla, kun se oli siellä yksin sellaisessa onnettomassa häkissä :/. Alle muutama kuva sieltä.





 

 Sit raahasin mun ystävän Launeen perhepuistoon :D. Melkein kaks tuntia myö siellä leikittii, ku mitkäki lapset. Mut mie oon ikuinen kakara, piste :).
Piti tehdä hiekkakakkujakin puistossa :)
Menin isälle yöksi. Lauantaina kierreltiin kirpputoreja. Ostin torakoille sellaisen pienen terran :). Nyt mulla on tossa terrassa mun 2 aikuista torakkaa ja neljä vauvvaa. Loput 15 vauvvaa on smartboksissa. Eipä noita poikasia oikeastaan näe, kun mulla on turve pohjamateriaalina nyt myös torakoilla. Mut tossa kuva mun aikusesta torkusta...

Mie vaihdoin mun kämpässä huonekalujen järjestystä jonkin verran. Makkarissa ja olkkarissa. Eteisessäkin siirsin kenkätelineen toiseen paikkaan. En mie ny oikee vieläkään tykkää tästä olkkarista... mut on tää ny vähän parempi ku ennen :).

 Keväällähän mulla oli se koira TOP. Mulla oli koira näyttö koulun kissa-koirahoitolassa. Menin sunnuntai aamuna töihin hoitolaan ja olin siellä ti iltaan asti hommissa. Ihan vain sen takia, että muistan koulun hoitolan toimintatavat. K3 sain koiranäytöstä :). Eli sen numeron mitä sieltä hainkin... Lisäksi tehtiin tapaturmailmoitus. Koira puraisi mua, pariinkiin otteeseen. Ei ollut oma vika. Eipä oo aikaisemmin koira sillä tavalla minuu purrut. Menin lääkäriin, koska eläimen purema vaatii aina antibiootit. Vasemmassa etusormessa oli sellainen haava josta näkyi rasvakudos, mutta ei eläinten puremia liimailla tai tikkailla yleensä, infektoitumisriskin takia. 
Huvittavaa oli se kuinka pienet piirit täällä Vääksyssä on. Lääkärinä oli mun vuokranantajan vaimo. Tosta tapahtumasta on nyt joku kolme-neljä viikkoa. Eikä oikeassa etusormessa ole vieläkään tuntoa. Mut siihen on jo tottunut. 

Kun olin koirahoitolassa niin pitihän sitä käydä moikkaamassa myös pikkuelukoita pitkästä aikaa. Alla muutama kuva koulun pikkuisista.







 Mulla on tällä hetkellä menossa kolme kurssia koulussa. Kani ja jyrsijät perushoito, sekä kani ja jyrsijät syventävä. Lisäksi terraarioeläin kurssi. 
Oon ollu kyllä tosi ahkera nyt :). Oon ollut toki kaikilla tunneilla, lisäksi kun saadaan materiaalit valmiiksi tulostettuna niin oon jaksanut kirjoittaa niitä vihkoon ylös jotta opin kunnolla. Meillä on koulussa myös "tallikaneja", siellä on ihan pieniä poikasia <3 Nii-in, mut siis niitä saa ja pitää käydä käsittelemässä tai vaikka vaan istuskelemassa siellä tallissa. 
Kani ja jyrsijä tunneilla on kivaa se, että päästään oikeasti käsittelee kaiken maailman jyrskiä. Ollaan käsitelty niitä kanin poikasia, aikuisia kaneja ja pikkuisia marsuja.


Joo-o, sorry kuvien laatu... Kun tuol on aikasta pimeää tuol tallissa ja kännykän kamera.

Koulussa/kouluhommissa oon siis edistynyt ja aika paljonhan miul on aikaa menny tuol koululla. 
Mut oon mie muutakin tehny. Kävin 22.8 koirien ensiapu koulutuksen. Oli hyvä ja ei ollut kallis :). 

26.8 Näin ystävää, myö käytiin syömässä Lahden Rossossa. Söin ekaa kertaa ravintolassa alkupalan, pääruuan ja jälkiruuan. Itse ruoka oli hyvää. Palvelu taas ihan surkeeta... vielä itse vuoropäällikkö oli kyseessä. Vois sekin vaihtaa alaa johonki muuhun, kerran se asiakaspalvelu on niin vaikeaa. 
 Käytiin juomassa jälkiruoka latet Seurahuoneella, siellä en ollu aikaisemmin edes käynyt. 

Menin isälle yöksi, seuraavana päivänä myö kierrettiin taasen kirpputoreja. Ostin vaikka mitä. Ostin kissoille raapimapuun, se oli vähän "rikki". Käytiin ostamassa isän kaa siihen sisal köyttä ja samana päivänä vielä fiksasin sen kuntoon :). 
Ostin myös fight club kirjan, nyt kun ehitsi vielä lukemaan. Sekä sellaisen ruusukupin, joita mulla oli jo kaks valmiiksi kaapissa. Ja pari pöllö magneettia.  

Koulussa pitää rakentaa pupun koppi, saan sillä taas yhden kurssin suoritettua :). Aloitettu on jo.

Mulla alkaa koulun navetassa se työnjohtoviikko, joka miun piti keväällä tehdä. Se alkaa 14.9. Mun pitäis silloin osata neuvoa ensimmäisellä navetta viikolla olevia tyyppejä... Noh, en mie oikeasti jaksanut muistaa kaikkea koulun navetassa olevia systeemejä tapoja. 
Eli viime viikon, keskiviikosta tähän keskiviikkoon oon tehnyt niin sanotusti normi navettaviikon :). Kivaa oli!! Toki välillä rankkaakin. Mutta oli ihana huomata kuinka paljon onkaan kehittynyt. Pääsin ajelee traktorillakin, yks lehmu poiki niin pääsi siinäkin avustamaan. Lisäksi näin ekaa kertaa elämässäni sorkkahoitajan. Hmm. Nii-in ja pääsin laittaa korvamerkkejä vasikoille. 
Minuu kehuttiin jo torstaina :), ihan vaan siitä että multa tuntuu sujuvan navettahommat. Tuntuuhan se hyvältä, vaikka niinhän niiden luonnollisesti kuuluukin sujua.

Muutamana päivänä oon vaan unohtunut tuijottelemaan ulos ikkunasta. Musta tuntuu siltä, että oon aika onnellinen :). Oikeestaan kaikki tuntuu olevan kohdallaan. 


Tasapuolisuuden nimistä kuvaa myös Mimistä ja Meeristä. Liitu erakko katista ei oikeen oo saanu kunnollista kuvaa pitkään aikaan :/.

Henkilökohtaisessa elämässä tuntuu todellakin hyvältä, onnelliselta :). Mutta tää maailman/suomen tilanne. Mun sisällä kiehuu sen takia! ja koen jopa jonkinnäköistä ahdistusta...

Vaikka mie selittelen täällä blogissani aika paljon kaikennäköistä joutavaa niin mulla on todellakin mielipiteitä yhteen jos toiseenkin "oikeaan" asiaan. Seuraan uutisia enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Mun mielipiteet joissakin asioissa on ehkäpä jopa radikaaleja. Siinä yksi syy miksi en viitsi kovin julkisesti mielipiteitäni julistaa. Ja toinen syy on se, että en yksinkertaisesti jaksa tuhlata aikaani mahdolliseen väittelyyn. Näkökulmia saa ja pitääkin olla, mutta en silti pahemmin jaksa väitellä. Itse väittely harvemmin muuttaa mitään... 
Mutta siis tää pakolaisasia, joka on tunkeutunut nyt joka ikiseen uutiseen. Että mua raivostuttaa!! 

Lisäksi nää helvetin leikkaukset, ne ahdistaa ja ärsyttää. Mitä oikeasti noi kuvittelee?? 
Millä ne kuvittelee ihmisten jaksavan? Miten ne kuvittelee, että ihmiset selviytyy? 
Missä järki? Missä inhimillisyys? 

Tästä ei seuraa mitään hyvää, ei yhtään mitään hyvää. Toivon todella, että ihmiset ei niele näitä leikkauksia purematta. Vaikka se yleislakko, mitä tahansa! 
Niin ja onkohan mietitty sitä, että ihmisten viha, turhautuminen lisääntyy. Se taas lisää ääriliikkeitä, väkivaltaisuutta, rikollisuutta, pahoinvointia... 

Pahoinvointivaltio tää on!! 
 "Jos jotain leikataan niin leikataan Sipilältä pää".

Mutta me näemme mihin tää kaikki menee. Kirjoittelen taas joskus... toivottavasti aikaisemmin kuin puolen vuoden päästä ;).

 




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti