19.5.2013

Höpötystä

Hyvää helluntaita :). Jos ei heilaa helluntaina niin ei huolia heinäkuussa ;)... eikä aidsia adventtina. En mä edes tiedä miksi helluntaita vietetään, voisin tietysti googlettaa tai käyttää wikipediaa, mutta ei mua kiinnosta helluntain merkitys/syy niin paljon, että vaivautuisin :D.

Keskiviikko... öö taisin käydä terapiassa. Mitäköhän muuta mä tein? Hmm, eipä mitään tietoa. Hitsiläinen tän muistinsa kanssa. Mä oon oikeesti niin hattarapää, en muista mitään. En edes muista mistä puhuttiin terapiassa. Ei kai tää kovin vakavaa, alkaa vaan pikku hiljaa häiritsee tää kun ei mitään muista.

Torstaina oli koulua, matikan tunnit. Meni ihan kivasti :). Kävin terkalla, sain itse ottaa sen verinäytteen hemoglobiinia varten :). Mun hemoglobiini oli 153 o_O. Naiselle todella hyvä. 155 on naisen normaalin hemoglobiinin yläraja, elikkä joo. Oli aikamoinen yllätys, mutta hyvä sellainen :). Verenpaineet ok... Verensokerikin oli ok, kun sen mittasin perjantaina aamusta. Ainoa mistä terkka, kuten kaikki muutkin valittaa on se, että mun paino on tippunut ja syön liian vähän ja liian yksipuolisesti ja blablablablabla... Tiedetään!! ja "Ihan sama, kun en jaksais ny kuunnella." Sitä paitsi painoin vähemmänkin eli kiloja on kyllä tullut takaisin, enkä ole edes pahasti alipainonen. Ja olisipa nähnyt mun syömisen joskus kuukaus, kaksi sitten... Nythän mä syön jo hyvin. Anyway syksyllä vaakaan...enkä kuulema saa laihtua yhtään enää.

Koulusta kaupan kautta kotiin. Ostin kaupasta tollaisen 467gramman rainbowin suklaa jäätelön ja söin sitä sitten kävellessäni kotiin. Ihmiset vaan kattoo kun yksi syö jäätelöä sellaisesta rasiasta :D.. Mut ei mulle riitä se yks tikku jos kunnolla tekee mieli jäätelöä... Mikä ongelma? 
Ai niin, en käyttynyt niinkuin normaalit käyttäytyy, sehän se on se ongelma... Mut eipä oo mun ongelma jos jotakin häiritsee. Mun elämä ;).

Sitten katit kyytiin ja hoitoon vienti... Kun tulin takaisin niin mä aloin vaan itkeä bussimatkalla, en edes tiedä miksi. Mä vaan itkin ja itkin. Istuin matkahuollolla odottamassa toista bussia ja itkin, itkin, itkin... Se itkeminen alkoi väsyttää ja särkeä päätä.

Torstai iltana oli sitten euroviisujen toiset semifinaalit ja vaikka kuinka väsytti niin nehän halusin katsoa ja katsoinkin :). Euroviisujen semifinaalin jälkeen lähdin vielä lyhyelle lenkille koirani kanssa ja nähtiin kettu :). 

Perjantaina lähdinkin koiran kanssa taas matkustelemaan isän luokse. Isällä siivosin... Kaupan kautta kaupungille ystävä luo. Sinne tuli myös muita kavereita ja pelailtiin lautapeliä, kuunneltiin musiikkia, nautittiin alkoholia, naurettiin ja juteltiin :). Oli kivaa ja aika hiton kuuma meno :D... Koska oli kuuma. Osa porukasta ehti jo lähteä ennen kuin osa tuli paikalle :/. 
Maailma on pieni. Sillä paikalle tuli meidän kaveri ja hänen kaksi työkaveriaan. Ja kun tiesin isäni olleen samassa paikassa töissä joskus vuosia sitten niin pitihän sitä kysästä, että tietääkö ne mun isää? Toinen tiesi ja on kuulema jutellut isäni kanssa mooonet jutut... Meissä on kuulema samaa näköä :D...
Hih, lähdettiin sitten käymään vielä baarissa/ravintolassa. Oli tosi viihtyisä paikka :)... 
Mä mietin, että näinkö normaalit nuoret elää? Mulla ei ollut just silloin huolia, olin vaan siinä hetkessä ja elin... Hih.. oon niin tasapainoinen ja kaikki asiat on hyvin... oli kaverin työkaverin analyysi musta.. HAH!! :D. Voi kun tietäis, mut mua vaan nauratti se analyysi, niin ne ihmiset sit kai näkee mut... normaalina, tasapainoisena, blablabla.
En mä tiedä, mut sateessa taxille ja iskälle nukkumaan :).

Lauantai... Oli taas ihan jees päivä :). Käytiin isän kanssa kirjastossa, kaupoilla ja satamassa kahvilla. Ilma ei lauantaina niin kesäinen ollut, mut kyl siel on jo kesä<3. Satamassa oli jotkut "terveys" messut tai jotkut sen tyyliset. Isä osti mulle ametisti kaulakorun. Ametisti on mun horoskoopin eli kalojen kivi. En mä silleen horoskooppeihin usko, mutta onhan niitä hauska lueskella. Ja kyllä muhun sopii melkein jokainen luonneanalyysi joka on tehty kalat horoskoopista.
Esim. Astro.fi  (Paksunnan muhun sopivat kohdat.)



Kalojen vuodenaika:

Kalojen aikana päivä saavuttaa lopulta yön ja alitajunta tietoisuuden. Kevään merkit alkavat olla ilmassa, vaikka maa on vielä jäässä ja yöt ajoittain hyvinkin kylmiä. Luonnossa tapahtuu silmin havaitsematonta heräämistä. Kasvit reagoivat lisääntyvään valoon ja lämpöön pienillä solumuutoksilla, jotka pohjustavat alkamassa olevaa todellista heräämistä. Kalaihmiset ovat vuodenaikansa mukaisesti hyvin herkkiä ympärillään tapahtuville mielialan muutoksille. He vaistoavat tulevia asioita vaikka eivät pysty todistamaan aavistuksiaan todeksi. Vesimiesten tapaan Kalatkin elävät omassa herkässä maailmassaan, koska heidän täytyy osata olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan ilman mitään näkyvää syytä. Heidän kauttaan elämässä tapahtuu jatkuvaa heräämistä ja alitajuista kehittymistä.

Hallitseva planeetta:

Kalojen merkkiä hallitsee planeetta Neptunus, joka edustaa ihmisen alitajuista ja fyysistä tarvetta tulla yhä tietoisemmaksi omasta henkisestä olemuksestaan, omasta Jumaluudestaan. Kalat elävät tässä henkisen etsinnän herkässä tilassa ja heillä on ainutlaatuinen alitajuinen ymmärrys ympärillään tapahtuvia asioita kohtaan. Tästä syystä Kalojen on vaikea tuomita etenkään läheisiään, vaikka nämä ilmiselvästi tuhoaisivat omaa ja perheenjäsentensä elämää. Kalojen ei ole helppo elää oman herkkyytensä kanssa ja etenkin miespuoliset Kalat etsivät muita merkkejä enemmän turvaa alkoholin tai huumeiden tietoisuutta sumentavasta maailmasta.  

(Mä en etsi turvaa/apua huumeista tai alkoholista, mutta kyllä mua huumeet kiehtoo, just sen takia että vois jotenkin unohtaa... mut ei! En tosiaan halua olla mikään hiton päihderiippuvainen.)

Rakkaus:

Valitettavasti nämä ulkoiset keinot eivät millään tavalla palvele Kala-ihmisen elämää, vaikka juuri niiden avulla tämä suuri, elämälle välttämätön herkkyys on säilynyt ja säilyy edelleen valtavan nopeasti kehittyvässä materiaalisessa maailmassa. Itse koen alkoholistit ja huumeen käyttäjät tahattomina ja ajallemme pakollisina uhreina teknisen kehityksen alttarilla. Rakkauselämässä Kala ei ole missään nimessä helppo tapaus, vaikka itse ihastuminen ja rakastuminen tapahtuukin jo paljon ennemmin kuin toinen osapuoli edes aavistaa mitä on tulossa. Kalat aloittavat suhteensa suurten odotusten ja ihanteiden vallitessa. Paluu arkeen koettelee Kalan ja hänen kumppaninsa keskinäistä suhdetta ankaralla kädellä. Moni Kala elää epätyydyttävässä ja suorastaan tuskallisessa parisuhteessa vain siksi ettei osaa luopua tähän suhteeseen rakentamastaan ihanteesta.

Seksi:

Seksuaalisesti Kalat ovat kaikista merkeistä vetovoimaisimpia, koska heistä heijastuu niin suuri ja tavallisesta poikkeava herkkyys ja eroottisuus. Tämä yhdistelmä on äärimmäisen kiehtova, mutta käytännön elämää se ei tahdo kestää. Sekä Kalamies että Kalanainen elävät eräänlaisessa usvassa ja irrallaan jokapäiväisen elämän realiteeteista. Seksuaalisuus ja rakasteleminen ovat Kaloille ihanteellinen maailma, koska juuri tuossa tilanteessa jokainen ihminen menettää ainakin hetkeksi itsekontrollinsa. Intohimoinen Kala voi muuttua hyvin nopeasti kylmäksi ja haluttomaksi mikäli hänet vangitaan tavanomaisuuksien akvaarioon. Kala-ihmistä ei voi rakastaa ja omistaa samanaikaisesti. Kalan täytyy saada säilyttää yhteys alitajuiseen maailmaansa ilman toisen asettamia rajoituksia, sillä juuri tuolta alitajunnasta nousee myös Kalan eroottisuus. Toimivat Kalasuhteet ovat aina herkkiä ja vaativat molemminpuolista ymmärrystä onnistuakseen.

Kalojen valttikortit:

Kalat on tyyppinä äärimmäisen vastaanottavainen, intuitiivinen, herkkä ja psyykkinen. Hän elää hyvin sisäistettyä elämää ja vastaa ympäristön odotuksiin parhaan taitonsa mukaan. Kalat on ihmisenä pehmeä ja taipuvainen, toisinaan ääriviivaton ja eteerinen. Sisäinen elävyys ja rikas mielikuvitus tekevät Kalaihmisestä mielenkiintoisen tuttavuuden. Hän on sympaattinen, auttavainen ja kiltti olento, joka pyrkii auttamaan ja kohottamaan ihmisiä, huolehtimaan avuttomista olennoista ja edistämään ihmisen ja luonnon välistä sopusointua. Hänen tunteensa, vaistonsa ja intuitionsa tuottavat paljon kuvia, luovaa aineistoa ja yliaistillisia välähdyksiä. Luovuus ja vastaanottavaisuus saattavat kehittyä universaalisiin mittoihin. Kalojen muisti on heidän valttinsa opiskelussa ja työelämässä.

Kalojen heikkoudet:

Kalojen ongelmana on elämän realisointi. Epäkäytännöllisyys, hajanaisuus ja päättämättömyys saavat lähimmäisetkin joskus hermoromahduksen partaalle. Auttamisvimmassaan hän saattaa mennä huomaamattaan liian pitkälle ja tuskastua autettavaansa pahanpäiväisesti, mutta herkkänä ihmisenä hän ei voi sanoa sitä autettavalleen vaan vetäisee dramaattisesti marttyyrin viitan niskaansa ja valittaa muille surkeata kohtaloaan. Tämä tapahtuu alitajuisesti ja Kalat onkin itsepetoksen mestari, joka voi hukkua omaan ääriviivattomuuteen ja sekavuuteensa.

Kalojen sairaudet:

Vastaanottavaisena merkkinä Kalat altistuu helposti erilaisiin vilustumistauteihin. Reuma ja erilaiset epämääräiset kolotukset, lähinnä jaloissa ovat tyypillisiä. Liiallinen luottamus ja pettymykset johdattelevat Kalaihmistä apaattisuuteen, jolloin pienestäkin alkoholin nauttimisesta voi kasvaa ongelma.

"

Yhdessä vaiheessa luin horoskoopin jostain lähes päivittäin, kun kiinnosti... En mä muista että pitikö ne koskaan paikkaansa vai ei. Mut yleensähän ne kirjoitetaan niin, että ne voi aina tulkita kymmenillä eri tavoilla ja sitten ne horoskoopit ikäänkuin toteutuu.

Lauantaina myös piirsin pitkästä aikaa, koska isä pyysi mua taiteilemaan johonkin DVD:n kanteen jotain.. Eka meinasin, että äh en mä osaa... Mut sitten yritin ja herttinen kun olinkin tyytyväinen mun piirrustukseeni :).  Lueskelin lauantaina myös aku ankkoja aika paljon, hih... Ne on just rentouttavaa luettavaa. Ei aina jaksa lukea noita vakavia asioita yms.
Saunassakin tuli käytyä pitkästä aikaa... ja katsottua tottakai euroviisut :). Hyvä voittaja ja yksi suosikeistani oli :). Norja oli mun ykkössuosikki. Miinuksena euroviisuista se, että silla juontajalla oli yhdessä vaiheessa murhattua eläintä päällään :(. Eli turkista.
Plus ne suomen selostajat.. Hyi hitto, mun radiokanava mitä kuuntelin meni vaihtoon samantien!! Kun ne sattuu olee siellä juontajina. Kun olisin saanut ne juontajat pois päältä tai jotain :D.
Suomihan ei pärjännyt, mutta ei mua ainakaan haitannut. Koska vaikka Kristan kappale onkin ihan hyvä... niin ei se nyt niin hyvä ollut. Kyllä tottakai kannustin suomea, mut mulle oli se sijoitus silleen aikasta samantekevää... Kuhan vaan mikään mun inhokki ei voittaisi. Onneksi ei näin käynyt vaikka oli mun yks inhokki aika korkealla..

Tänään pakkailtu navettaviikkoa varten. Joka alkaa siis huomenna. Olen vaan aivan onnessani, kun pääsen sinne lehmien pariin :). Lisäksi mulla on pari tutor kierrosta vedettävänä ala-aste ryhmille :). JEE!! :). Nään koulun pieneläimetkin taas pitkästä aikaa ja muutenkin pääsee juttelee niiden pienten ihmisten kanssa. 

Yks ikävä juttu sattui tässä viikonloppuna, yks ihan hemmetin ikävä... joka sai mut miettimään kaikkea.. ja tuntemaan kaikkea paskaa. Luulin, että se pilaisi koko viikonlopun.. Mut onneks se sattui loppuvaiheessa viikonloppua... Ehkä se pilas tän päivän osittain ja aika paljon varmaankin tulevia päiviä. Mut joo, onneks oon tänäänkin ollut suhteellisen hyvällä ololla aamun jälkeen... Kelaillut vaan huomista ja tulevaa viikkoa, kaikkea sitä hyvää mitä ensi viikossa... tulevaisuudessa on :). Pakkohan mun on selvii.

Silti mä haluan olla lapsi!! En halua olla aikunen, enkä varsinkaan nainen... vaan lapsi. Lapsi. Ikuinen lapsi.

Mitä muuta haittaa kuukautisten pois jäännistä on kuin mahdollinen hedelmättömyys?

Katselin torakoiden menoa tänään ja säikhdin, että yksi torakoista olisi kuollut... Mutta se molttaa :). Eli huh... Hyvin virkeitä otuksia ovat miun torkut :). 

Loppuun kuva siitä ametisti korusta ja mun piirtämästä (kerrankin mun mielestä onnistuneesta) piirrustuksesta...




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti