14.5.2013

"Paras kosto on hyvä elämä"

Helou... Vähän valoisampaa kuuluu tänään :). 

Eilen lähdin aamusta bussilla terapiaan. Olin liikkeellä paljasvarpaisin, siel on kesä :). Kyllähän ihmiset jaksaa tuijottaa ja kommentoida, kun kävelen paljasvarpaisin... mut oikeesti sehän on terveellistä. Ikinä en ole vielä saanut ainakaan mitään pahaa haavaa/vammaa jalkaan paljasvarpaisuuden takia. Pitäisi kuitenkin varautua siihen, että sellainenkin tulee ja pitäisi kantaa mukanaan desifiointi ainetta, sekä laastaria ja muita sidetarpeita. Mutta en kuitenkaan kanna ennen kuin sattuu jotain. :D

Kävin ennen terapiaan menoa kaupassa. Ostin siripirejä, fenixin piristävää juomaa (siitäkin huolimatta, että se sisältää kirvoja... Anteeksi pienet kirva raukat :/) ja kaksi karjalanpiirakkaa. Mutustelin ne siinä matkalla terapiaan :).

Terapiassa käytiin läpi mun äiti suhdetta, sekä suhdetta mummoon ja puhuttiin siitä millä tavoin? Miksi? mua kiusattiin... En tiedä. Ahdistavaa. Mut mulla on oikeus mun tunteisiin, oikeus tuntea mun tunteet ja käsitellä ne. Mun on käytävä läpi mun menneisyys, jotta voin jatkaa tyytyväisenä eteenpäin mun elämää. "Paras kosto on hyvä elämä". 
Mä haluan hyvän elämän ja mä aion saavuttaa sen :). 
Mutta mitä on hyvä elämä? Varmaan jonkinlainen tasapaino, kultainen keskitie. Sopivasti vähän kaikkea... Sopivasti töitä, sopivasti vapaata, sopivasti liikuntaa, sopivasti unta, sopivasti ihmisten seuraa, sopivasti... kaikkea. Mutta paljon terveyttä, sekä rakkautta... Ehkä?
Eläimet kuuluu ainakin mun hyvään elämään. Hyvinvoivat eläimet. 
Kyllähän mun elämä nytkin on ihan hyvää :) Kun vaan saisin pääni kuntoon ;).

Terapeutilta lähdinkin kirpparikierrokselle. Kävin viidellä eri kirpputorilla. Ostin koiran hihnan + kaulapannan. Kaulapantaa en oikeastaan edes käytä koiralla ja hihnaakin harvemmin, mutta hihnoja on hyvä olla olemassa useampi, jos niitä tarvitseekin. Yleensä käytän flexiä, mutta joskus hihna on vaan kätevämpi.

Ostin myös kaksi hello kitty paitaa :). Tykkään Hello kitty tavaroista, ne on vaan jotenkin niin söpöjä ja sulosia. Joo olen 21v ja tykkään jostain Hello Kitystä, mut hei mitä sitten... Enks saa tykätä just sellaisista asioista kun tykkään? Ketä se satuttaa, että tykkään Hello Kitty tavaroista? 

Aikuisuus. Aikusuus on tylsää. On hiton tympeetä kantaa vastuuta itsestään ja kaikesta muusta. On tylsää maksaa laskuja, siivota, käydä kaupassa, soittaa sinne ja tänne, etsiä se ja tää lappu ja täyttää se ja tää lappu. On tylsää olla virallinen. On tylsää, että pitäisi pukeutua jotenkin aikuismaisesti ja olla niin virallinen, vakava.
Onhan aikuisuudessa ne hyvätkin puolensa. Saa mennä ja tulla vapaasti, olla omassa rauhassa, valvoa ja nukkua miten huvittaa, ostaa kaupasta ihan mitä huvittaa, syödä ruuaksi vaikka 5 litraa jäätelöä eikä kukaan voi valittaa... :P.
Mutta silti haluisin välillä olla kakara. Olla välittämättä mistään, antaa toisten kannatella mua, huolehtia mun asioista. Mutta silti pelkään vapauden menetystä, ilman vastuuta ei ole vapautta. 

Mut musta ette saa vakavaa ja tylsää aikuista tekemälläkään... tai ainakin toivon että ei saa :D. 
Ihmiset, kuten koiratkin on olento joka leikkii koko elämänsä. Ihan tutkittu juttu... Ja mitenkö aikuiset leikkii? Ekanahan tulee mieleen jotkut seksileikit, joo no onhan nekin leikkejä.. Mut kyllähän aikuiset leikkii muutenkin. Välilla leikkivät lastensa kanssa, välillä lemmikkiensä. Monet aikuisetkin harrastaa jotain urheilulajia, lämmittelynä toimii aikasta usein jonkinlainen leikki ja onhan se itse lajikin aika usein leikkiä. Tai pienoisrautatiet, onhan sekin leikkimistä. Entäs maalaus, tavallaan sekin on leikkimistä... 

Aika kuluu nopeaan. Kohta on jo kesäkuun puoliväli ja silloin tulee mun 10 vuotias pikkusisko tänne :). Just ihanaa! Päästään metsiin lenkille, rannalle uimaan ja rakentamaan hiekkalinnoja, voidaan katsella jotain lasten leffoja, leipoa, laittaa ruokaa, piirtää, hypätä ruutua... mitä nyt ikinä. Pääsenpäs leikkimään :). Pitämään hauskaa.

Ostin kirpputorilta myös teekupin, jossa on kansi sekä sellainen teenhaudutus systeemi :). Mulla on samanlaisia ruusukuppeja jo kaksi ennestään, mutta niissä ei ole sitä kantta, eikä teenhaudutussysteemiä. Tykkään noista kupeista... Haluan mun olohuoneeseen vähän niiden tyylistä tyyliä, sitten joskus kun olisikin varaa sisustaa tää kämppä.

Eilen oli jotenkin outo olo kirpputoreilla, siis ainhan mulla on vähän outo olo :D. Mutta sitten mittasin lämmön kuumemittarilla, jota kannan lähes aina mukanani. Mun pitää saada tietää mun kehon lämpötila, verenpaineet, syke, verensokerit, paino... kaikki mahdolliset arvot kun haluan. Joku pakkoneuroosi kait :D. Mut anyway mittasin sen lämpöni ja mulla oli kuumetta/lämpöä 37.41. 

Kävin kirppareitten jälkeen vielä kaupassa ostamassa karjalanpiirakoita, pähkinöitä, karkkia ja jäätelön. Bussissa sitten mutustelin niitä piirakoita ja karkkeja. Kotiin kun pääsin alkoi olo olemaan aika järkyttävä, särki joka paikaa, etoi JNE. Kävin koiran kanssa ulkona ja loppupäivä menikin sängyllä maatessa... Illasta sitten vielä lenkille, onneksi menin sillä sain mun ajatukset ja tunteet rauhoittumaan. Lueskelin illalla sitten vähän tuota koirakirjaa. En voi ymmärtää koiravihaajia... "Jos ihminen on julma eläimille, ei voi olla hyvä"

Tänäänkin on lämpöä, samaa luokkaa kuin eilenkin siinä 37.35 näytti viimeksi mittari. Särkee kyllä päätä ja vähän voimat pois, mutta siivosin silti tätä kämppää... Ja hoitelin vähän asioita :). 
Alkaa taas asiat olemaan vähän enemmän hallinnassa. 

Ensi viikolla mä pääsen navettaan, hoitaa lehmiä<3 Ihanaa :). 

Huomenna olisi taas terapia, torstaina tai perjantaina pitäis viedä katit hoitoon navettaviikon takia. Perjantaina olis illanistujaiset ystävän luona :). Isällekkin meen varmaan yöksi siinä sitten samaan syssyyn... Torstaina olis myös koulua ja terkalla käynti... Ihmetellään mun jatkuvaa janoa, mittailaan hemoglobiinia, verensokeria ja painoa. Hitto, tottakai mä tiedän että olen alipainoinen... näyttäväni järkyttävältä. Mut mä en jaksa tapella pääni kanssa joka ikinen päivä syömisen kanssa, kun en tykkää ja ei tee mieli niin ei tee. Syön sit mitä tekee mieli ja joskus pakotan itseni syömään jotain ruokaa mitä syön. 
Pitäis lähtee kauppaan, jäätelöä ja rahkaa ainakin :). 
Vaikuttaapa mun loppuviikko kiireiseltä o_O.

No anyway mietin tässä tänään sellaista asiaa, että olisin kaikista onnellisin jos en tietäis mistään mitään. Tieto lisää tuskaa. Kun voisikin olla sellainen ihminen, että voisin sanoa melkein jokaisen asiaan "ai jaa" ja unohtaa samantien asian, antaa sen olla vaikuttamatta elämäänsä... mut en mä voi. Tieto lisää tuskaa... Hyönteisten syönti. Lisää tuskaa se, että melkein kaikissa karkeissa on kirvoja, mua ei ällötä se että ne on kirvoja vaan se, että nekin ovat olleet tuntevia olentoja ja sitten ihmiset taas tappaa, vain saadakseen vähän kivaa punaista väriä johonkin karkkiin... hitto kun me ihmiset ollaan turhamaisia otuksia! ja itsekkäitä. 

Ihmisyys on suunnaton ansa. Mut mä aion silti kyl oppia elämään ja elää. Nauttia elämästä :). Ulkona on tosi ihana ilma ja kohta lähdenkin lenkille, olostani huolimatta. En ole mikään baari/terassi ihminen, mutta tekisi mieli lähteä terassille juomaan se yksi olut. Kylmä olut ja lämmin aurinko, ihmisten hymyt... Mut juu, en haluu mennä tohon lähibaariin :D.

Ehkä otankin evääksi rahkaa, vettä, pähkinöitä, karkkia ja punaviiniä... meen johonkin lähimetsään piknikille. Kuuntelee linnunlaulua ja ja :)...

Tässäpä kuvia kirpparikierroksen ostoksista...




Ja sit loppuun muutama biisi... 

Klamydia- Pilke silmäkulmassa
Klamydia- Hullujen kuningas
Anna Eriksson- Kulje ohi
Herra Ylppö ja ihmiset- Tyttö epäkunnossa
PMMP- Päiväkoti

"Naurakaa, siellä nauretaan."


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti