28.6.2013

Hektistä

Kiirettä pitää, jospa nyt ehtisi tässä vähän päivitellä näitä tekemisiään ja kuulumisiaan tännekkin :D.

Tiistaina 18.6 matkustin sit yhteensä kymmenellä eri bussilla :D. Lähdin aikaisin matkaan kotoani Vääksystä. Otin kissat mukaan. Menin Lahteen, jossa menin paikkarilla isälle. Jätin sinne kissat "säilöön". Paikkarilla takas Lahden keskustaan terapiaan.
Terapia oli nyt vika ennen terapeutin kesälomaa. Puhuttiin jotain mun äidistä, pikkusiskosta ja mun kehityksestä. Jotenkin en vaan nyt muista yhtään tarkemmin, että mitä puhuttiin. Muistan vaan sen, että terapeutti sanoi jotain "Onneks sä oot olemassa" ja "luotan suhun kuin vuoreen". En ymmärrä mihin toi jälkimmäinen liittyi, mut niin se vaan sanoi.

Anyway terapian jälkeen näin mun ystävää. Ollaan tutustuttu jo ala-asteella ja oltiin bestiksiäkin... Mut sit jostain syystä ne välit katkes vuosiks. Nyt kuitenki ollaan tutustuttu uudestaa ja ihan ku noita vuosia ei tossa välissä olisikaan :). Joka on kyllä tosi ihanaa <3
Hassusti sitä vaan yht´äkkiä jotkut ihmiset ilmestyy takas elämään jossain välissä... Joidenkin kanssa siit kaveri/ystävyy suhteesta ei tuu enää paskaakaan, koska ei vaan jotenkin osaa olla. Tän ihmisen kanssa on kuitenkin jotenkin tosi mukava olla ja viihdyn tän ihmisen seurassa :).
Käytii kahvilla ja himmailtiin siinä keskustassa.

Lähdin siitä sitten taas paikallisbussilla isälle. Hain kissat ja hypättiin paikkariin, jolla matkusteltiin linja-auto asemalle. Linja-autoasemalla hypättiin Heinolaan menvään bussiin. Kummit oli vastassa linja-auto asemalla ja ottivat kissat kyytiinsa. Kissat meni heille siis hoitoon. Mä lähdin oikeastaan samantien bussilla Lahtea kohti ja Lahden kautta kotiin Vääksyyn.

Vääksyssä sitten pakkasin kamoja kissa/koirahoitoviikolle, sekä siivosin.
Sain sitten siinä illalla hienon idean... Lähden tänään jo Lahteen viemään koiraa hoitoon isälle. Ei muuta kuin kamat mukaan ja koira mukaan. Lahdessa vielä paikkarilla isän kämpille.
Isä oli virossa ni sain olla isällä rauhassa koiran kanssa. Tein viel illasta vähä paperihommia.

Keskiviikko aamusta sit perus koiranhoitoa. Kävin kaupassa yms. Lähdin sit bussilla taas keskustaan linja-autoasemalle. Odottelin siinä bussia jolla pääsisin koululle sit siihe tuli kaksi jotain ehkä 12-14v jätkää kyselee, että käynkö ostaa niille rööki askin. Olin eka vaan, että en käy. Sit sielt tuli, että saat "hakuja" kakkosen... Olin silleen edelleen, että en mä nyt vaan käy ostamassa. Sit ne kysy miks et? Vastasin vaan, että "eipä mua nyt kiinnosta hakea" Jotain ne selitti, että mä piinaan sua koko loppuelämän, jos et hae ja mä rukoilen, että hakisit tai jotain muuta yhtä oudon naurettavaa :D.
Joo, oon itekki polttanut alaikäisenä yms. Mut ei mua ny kahella eurolla saa jotain tupakkaa hakemaan. Onhan sekin tavallaan iso raha joo, mut ei kiinnostanut. Lopulta ne sai jonkun alkoholistin hakemaan itselleen tupakkaa...

Mä matkustin bussilla sinne koululle ja yllätys kyllä asuntolan haltuun ottaminen sujui tällä kertaa ongelmitta, saatiin kaverin kanssa avaimet ajallaan ja päästiin majoittautumaan.
Kello 14.30 mentiinkin meidän koulun pieneläin ja kissa/koira hoitolaan. Aluksi käytiin läpi niitä yleisiä turvallisuusohjeita ja mitä siellä tehdään aamulla, päivällä ja illalla jne.
Jonka jälkeen siirryttiin itse hommiin. 
Muistaakseni olin itse siinä kissa ja fretti puolella ensimmäisenä päivänä.

Koira/kissa hoitolaan mennään aamulla kello 7.00. Ensimmäisenä on koirien aamulenkitykset. Kaikki lenkit merkitään ylös, lähtö- ja paluuaikoineen. Lisäksi merkitään onko koira tehnyt pissat ja kakat, jos on niin monet. Tietty merkitään, jos on löysää tmv. 
Vaihdetaan vedet, sekin merkitään ylös milloin vesi on vaihdettu. Siivotaan häkit, joka merkataan myöskin ylös... Kaikki hommat oikeastaan merkitään ylös, jotta tiedetään mitä kukakin on tehnyt milloin. Tottakai sit lenkistä noin tunnin päästä ruokitaan koirat ohjeiden mukaan ja päästetään koiria ulos häkeistä käytäville jaloittelemaan, sekä leikkimään yms.
Kissapuolella sitten ruokkimista, vesien vaihtoa, kissojen wc:n siivousta, häkkien siivousta... Nekin toki merkitään. Kissa puolella on myös koulun fretti, sama homma oikeastaan.
Kissojakin ja frettiäkin tietty päästetään jaloittelemaan jne.

Kun hommat on hoidettu onkin taukoa... Loma-ajalla on vähän eri asia kuin silloin, kun oltaisiin koulussa hoitoviikon aikaan. Voidaan vähän enemmän määrittää omaa aikatauluamme. 

Hoitolaan mentiin kavereiden kanssa yleensä vähän ennen yhtätoista... Kello 11.00 aikoihin lähdettiin koirien kanssa taasen lenkille. Kello 12.00 aikoihin viimeistään päästiin taaaas tauolle.
Kello 16.00 mentiin taas hoitolaan ja oikeastaan samat hommat kuin aamusta. Kello 20.00 alkoi vielä koirien iltalenkitys. 

Lisäksi huolehdimme puhelimeen vastaamisesta, varausten vastaanotosta yms. Eläinten vastaanotosta, eläinten luovuttamisesta, yleisestä siisteydestä yms. 

Tosi paljon oppi tolla viikolla, aluksi koko homma tuntui tosi sekavalta. Mutta loppujen lopuksi se olikin aika selkee homma, kun rupes oppimaan mitä tehdään ja miten tehdään. Kivaa hommaahan toi oli :). Jotenkin tuntu vaan siltä, että toi on sellaista "pientä näperrystä" verrattuna vaikkapa navetta hommiin. 
Kyllä noi koiratkin, sekä kissat jokatapauksessa on myöskin mun juttu. Alkaa olemaan vähän ongelma, että mitä työtä haluan tehdä tän koulun jälkeen? Haluun tehdä niin montaa työtä... Enkä mä ny kaikkea voi tehdä yhtä aikaa. :D. Ehtiihän sitä tässä miettiä, kuhan nyt valmistuisi ensin tästä koulusta. 
Mutta silti... Haluan niin paljon, unelmoin niin paljon. Unelmointi on kivaa ja ihanaa, mut mitäs jos ne unelmat ei toteudu? Eihän ne kuitenkaan voi olla mahdottomia? Pitää tehdä kovasti työtä niin edes jokin unelma toteutuu... toivottavasti. 

Viikko meni yllättävän nopeasti, vapaa-aikaa oli kyllä paljon, mutta kun se vapaa-aika/tauot oli tollaisissa "jännissä" pätkissä niin jotenkin tuntui, että ei siinä melkein mitään ehtinyt tekemään. Lähinnä nukkumaan, juomaan kahvia, syömään... Mulle tuli joku kahviriippuvuus tuolla koululla :D. Keitettiin kavereiden kanssa vähän joka välissä kahvia :).

Vahvistui viikon aikana vaan lisää se, että toi on mun unelma-ala<3 Onhan se toki rankkaakin välillä. Rakastun noihin maalaismaisemiin, maaseudun rauhaan, rantamaisemiin, laitumiin, lehmiin, koiriin, kissoihin, muihin eläimiin, metsiin yhä enemmän ja enemmän.
Mä haluan maalle!
Toisaalta haluan noihin ostoskeskuksiin kiertelemään ja shoppailemaan, vaikka ei mulla rahaa oo :D

Keskiviikkona lähdinkin kotiin, vein tavarat kotiin, käväisin suihkussa ja lähdin bussilla Lahteen. Isä oli linja-auto asemalla vastassa ja mentiin isälle. Stressasin sitä isälle menoa ihan hirveästi... Minkäkö takia?
Mun setä asuu ulkomailla ja hänellä on kiinalainen vaimo. He ovat nyt lomalla suomessa ja asustelevat lomansa pääosin isän luona. Eihän se kiinalainen suomea osaa, enkä mä kiinaa. Joten olisi keskusteltava englanniksi ja oon niin paska englannissa. 
Musta olisi silti ollut kiva jutella sen kiinlaisen kanssa, kertoa itsestäni ja elämästäni yms.
Mutta jäi se tekemättä sitten. Koska setäni ja tää vaimo olivat päättäneet lähteä just keskiviikko aamuna heinolaan ja tulla joskus torstaina pois.
Toisaalta ihan hyvä ni ei tarvinnut ruveta vääntää englantia ja nolata itseään ihan täysin :D.

Isällä otin aika rennosti sen illan, mitä ny vähän siivosin ja laitoin salaattia isälle, sekä hoidin koiruuksia. (Isälläni on siis kanssa koira, mun koiran pikkusisko). Lueskelin aku ankkoja taas, oikeesti kuin rentouttavaa ja hauskaa luettavaa :D. Niihin sentään jaksaa keskittyä... Yhen ristikon kanssakin tuli "tapeltua" aika kauan, mut bläh... sain mä sentään yhen kulman siitä ratkottua :). Kävin saunassa pitkästä aikaa ja saunasta tulikin mieleeni nää helteet.

Mä NAUTIN näistä helteistä. Kerrankin mua ei palele. Parempi, että mulla on edes vähän liian kuuma kuin kylmä. En jaksais ainaista palelua... Joo, ymmärrän että monet kärsii helteistä, eikä se oo kivaa :(. Mutta yrittäkää ymmärtää, että myös mä kärsin palelusta! Niin ja jos vuodessa on se muutama päivä jolloin mua ei palele niin... oon vaan tyytyväinen. Isälläkin oli melkein 30 astetta lämmintä. Nukkumaan mennessä oli kuuma, mutta keskellä yötä kun havahduin niin mua paleli. Että silleen.

Keskiviikko iltana (siis 26.6) näin myös ystävää... Käppäiltiin koirien kaa lenkil :). Meni päivä vähän pitkäksi, mut mitäs tuosta. Kyl nukkumaan kerkee :).


Torstaina taas perusjumitusta isällä, kunnes lähdin Vääksyn taasen. Koira tuli toki mukaan :). Siivoilin pahimmat liat pois ja tota öö... jumitin :D.


Tänään perjantaina sitten siirryin koirani kanssa busseilla Heinolaan kummeilleni. Käytiin taas istumassa vakkarikahvilassa se öö pari tuntia :D. Söin sen jälkee taaas litran jäätelöö ruuakseni ;).

Oon kyl tässä viikon aikana kelaillut ja tuntetun vaikka mitä... mutta enpä nyt oikein tiedä miten voisin muistaa kaiken. Nyt se pää on sit oikeastaan tyhjä kaikesta.
Kerrankin.

Eilen tuli myös pitkästä pitkästä aikaa runoiltua :). On ollut suonet tukossa, mut nyt ne onneks aukesi. (Runosuonet siis)... Tässä on linkki mun runoihin, jos jotain sattuu kiinnostamaan... 
http://www.rakkausrunot.fi/runoilija.php?runid=50766&lue=1

Huomenna olisi aikainen herätys ja matka Helsinkiin. Osallistun Helsinki Pride marssiin :).

Keskiviikkona olisi suuntana sitten laiva ja Ruotsi :).

Hukkasin muuten kamerani jonnekkin kotiin, ni vähä vaikee laitella niitä kuvii kamerasta...
Mjoo, noh ehkä sit joskus niitä kuvia :D.

Aika turha kirjoitus, mutta kuhan ilmoittelen olevani elossa :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti