6.6.2013

"Ihmeellistä miten paljon kykenee tekemään Ilman että tekee oikein mitään"

Heipä hei ja hyvää iltaa :) :D. 

Torstaina menin nukkumaan tuon viimeisimmän blogi tekstin kirjoittamisen jälkeen elikkästä jotain kello 3 aikoihin yöllä. Onneksi se uni tuli vihdoin. Heräsin kuitenkin jo ajoissa, ennen kello kahdeksaa. Kävin lenkillä, jonka jälkeen sain onnekseni jonkun ahkeruus puuskan :). Siivosin mun kämppää... Nyt täällä on ok, ainoastaan kylppäri on ihan kaaos. Haluan sisustaa tän kämpän, vihaan noita vihreitä sohvia tossa ja näitä tylsän värisiä seiniä. Lattiakin olis kiva, jos se olis jotain laminaattia taikka jotain. Muovimattoon on tyytyminen kuitenkin. 
Matkustelin koiran ja tavaroiden kanssa busseilla kummeilleni iltapäivästä. Mitä ihmettä mä tein torstaina päivällä sen matkustelun jälkeen? Kävinkö mä vakiokahvilassa? 
Nyt muistan, joo kävin mä. Vakiokahvilassa kävin taas, jonka jälkeen mentiin takaisin kummeille. Kummit hinnoitteli kirpputoritavaroita pihalla, hyttyset kiusi ikävästi.
Mä hain kummien koiran Ladyn pihalle, ihan hassu koira... Niin paljon kummisedän perään, mut niinhän se on että koirat kiintyy paljonkin ehkä just siihen tiettyyn ihmiseen. On Mimikin täysin kiintynyt muhun ja mun isään. Kun olin Ladyn kanssa ollut siinä pihalla jonkun aikaa päätin kokeilla mitä mun kissat sanoisi valjaissa ulkoilusta. Tuumasta toimeen. Meeri antoi ihan kiltisti laittaa valjaat päällensä ja eikuin ulos. Aluksi Meeri katseli paikoiltaan hyvin järkyttyneenä, että missä hitossa mä oon?? APUA! Pikku hiljaa Meeri kuitenkin oivalsi, että hetkinen mähän voin liikkua ja alkoikin liikkua aika hyvin... Kyllä Meeristä vielä valjaissa hyvin ulkoileva kissa tulee :).
Tämän jälkeen olikin mun Liitun vuoro. Liitukin antoi kiltisti laittaa valjaat. Ulos päästyämme Liitu oli ehkä vähän paniikissa, mutta ei pahasti. Liitu istui paikoillaan pitkän aikaa, mutta kävelikin sitten jonkun verran. Lopulta Liitua ei varmaan olis saanut edes sisälle, eli kyllä Liitu varmaankin myös oppii ton valjaissa kulkemisen idean.
Olisi aivan ihanaa pitää kissoja ulkona vapaana, kuten maalla ja ennen vanhaan pidettiinkin, mut ei nykyään uskalla :/. Ainahan on toki vaara, että kissa jäisi auton alle yms. Mutta suurempi vaara taitaa olla ihan nää kissojen vihaajat, jotka ampuu kissat tmv. 
Toisaalta kyllä mä ymmärrän sen, että varsinkaan leikkaamattomia kissoja ei sais päästää ulos, koska vaikka kissat (ja niiden pennut) on ihania... Niille vaan on aika hankala saada kunnollista kotia mistään. Kodittomia kissoja on ihan liikaa :(.

Kun Liitu oli ulkoilutettu otinkin kummien kissan Ninnin valjaisiin. Ninni on aikasta omalaatuinen kissa neiti. Ollaan ihan varmoja, että oikeasti Ninni on tullut ulkoavaruudesta ja ottaa oikeasti yhteyttä koko ajan avaruuteen... Ninni Ryyni Pitkätassu<3 Ninni on ihan jäykkänä, kun hänet ottaa syliin. Tykkää kuitenkin siitä, että silitetään. Ai niin ja Ninni on vesifetisti :D. Aina, kun hakee raikasta vettä kuppeihin niin Ninni alkaa naukumaan ja on ihan innoissaan sitä vedestä :D. Noh, mutta Ninni antoi laittaa valjaat yllättävän kiltisti. Mutta kun päästiin pihalle... Silmät suureni, sen jälkeen häntä pörhöön ja hyvin kovaääninen maukaisu, paniikki kiipeäminen ylös puista ovenkarmia... Jonka jälkeen vein Ninnin takaisin sisälle. Ninni ei selvästikkään nauttinut ulkoilusta. Tämän jälkeen hain kummien kissan Elman. Elmakin on vähän oman tiensä kulkija, mutta tykkää kyllä silittelystä ja joskus tulee syliikin. Sanotaan Elmaa ja Meeriä välillä copy-kateiksi, koska Elma ja Meeri on aika samannäköisiä. Tiedä vaikka olisivatkin sukua, ovat meinaan samasta paikkaa otettuja kissoja...
Elmakin antoi laittaa valjaat kivasti... Mutta ulkona Elmalle iski sellainen paniikki, että huhhuh joten menimme samantien sisälle Elmankin kanssa.
Sitten otinkin kummien Ronja megatassusen valjaisiin :). Ronja on aina ollut hyvä ulkoilemaan valjaissa ja tykkää ulkoilla. Ronja kävelee kuin koira ulkona ja kiipeili Ronja vähän puussakin :).

Perjantaina heräiltiin aikaisin ja lähdimme ajelemaan auto täynnä tavaraa kohti Lahtea ja kirpputori Lanttilaa. Mimi oli mukana. Kummit jäivät laittamaan tavaroita myyntiin, sekä hinnoittelemaan. Mä lähdin Mimin kanssa lenkille, paljainvarpain kuten kesällä on tapanani :). Mukana oli vain puhelin ja vesipullo. Tulihan sitä käveltyä ABC Renkomäen pihaan :)... Oli aika lämmin päivä, joten tottakai juotin koiraa, sekä kastelin koiran turkkia vähän väliä... Mulla ei ollut yhtään liian kuuma. En ymmärrä mistä helteistä puhutaan :D... Siis joo, on tuolla kivan lämmin, mutta ei mitenkään liian kuuma. Mun lämmönsäätely järjestelmä on ihan epäkunnossa, ollut montamonta vuotta. Mulle ei tee lainkaan pahaa tuo +30 astetta, itse asiassa on vähän liian viileää... Sellai +40 olisi hyvä :), en valittais yhtään kuumuudesta! Mut tyypilliseen tapaani ajattelen toki eläimiä, ei varmaan oo kivaa olla turkki päällä :/. 

Hypättiin auton kyytiin lenkin jälkeen ja suuntana oli sellainen pieni paikka kuin Lapinjärvi. Ajeltiin Myrskylään, jossa käväistiin nopeasti Salessa. Siellä ei ollut light sitruslimsaa :/, jota olisin kovasti kaivannut. Sokeriversiota olisi ollut joo, mut siitä tulee hampaat ihan mömmösiksi niin en tahtonut. Tyydyin sitten Rainbowin Ananas Light siideriin. Oli sekin ihan hyvää. Tais nousta vähän päähän... Mietittiin siinä, että mikäköhän oli ruotsiksi järvi? Mä puhuin siinä englantia, ruotsia ja suomea sekaisin :D. Mulla on surkea kielipää, mut olisi tosi ihanaa osata sitä englantia ja ruotsia, vähintään... Eestin kieli olisi kanssa kiva osata, sekä Saksa. Kyllähän ne on mahdollista oppia, mutta se vaatii niiin paljon työtä, vaivaa ja aikaa. Ennen kaikkea se vaatii motivaatiota. Muistikin on ihan ok, kun opettelee kieliä. Meinaan tarkistin lopulta sen mikä järvi on ruotsiksi... Enpä muista. Muistaakseni se oli joku kolme kirjaiminen... Hei ainakin yksi sana joka tarkoitti järveä oli damm, joo ja yks oli joku sjö? nii ja träsk on kanssa. OHO!! Mä muistin jesss :). 
Yleensä se menee silleen, että ymmärtää mitä jossain lukee/mitä joku puhuu, mutta ei vaan osaa suomentaa sitä kunnollaan toisille, saatika osaa kommentoida siihen mitään samalla kielellä.

Menimme Lapinjärvelle yhdelle ystäväperheelle käymään. Heillä oli muutto käynnissä, jossa ihan pikkuisen autettiin. Tällä perheellä oli kissa, jota he eivät voi nyt pitää. Tämä kissa tuli siis kummeilleni. Asiasta oli sovittu alustavasti jo aikoja sitten. Sanoin tämän sen takia, että kirjoitin aikaisemmin, että kummieni rakas Mellu koira kuoli :(... Tämä kissa herra ei tullut millään tavoin Mellun paikalle tmv. Tämä kissa olisi tullut myös, jos Mellu olisi ollut elossa sillä asia oli sovittu etukäteen...

Matka jatkui Helsinkiin. Helsingissä on tosiaan se ilmainen majapaikka meillä. Eipä siinä illasta kovin paljoa tullut tehtyä. Kummitäti opetti mun koiralle uutta käskyä :D. Jonka opettamista mä aion jatkaa (ja jatkoin)... Tämä käsky on "Mato" :´D. Hassu Mimitys<3.
Mä söin rahkaa ja ananasta, avasin ananas purkin ja laitoin sen lattialle, en mä ajatellut että Mimi tykkäisi ananaksista, mutta Mimi tuli ihan innoissaan syömään ananasta mun ananaspurkista o_O. Ihan ihme koira, sitten sille ei kelpaa omat nappulansa millään tavalla...
Tulipa mieleeni tästä, että tälle Herra kissalle, joka kummeilleni tuli ei maistu mikään märkä muona, kuulema kaikkea on kokeiltu. Joskus kuulema keittokinkku saattaa kelvata, mutta ei maistunut toiselle... 

Katseltiin siinä elokuvaa "Uuno muuttaa maalle". Uuno leffat on kyllä hyviä, mut ne vitsit on oikeesti välillä niin pirun huonoja :D. Tää Uuno leffa piti katsoa sen takia, että kyseisessä leffassa näkyy ystävä :). Ja muutenkin tuttuja maisemia, kun elokuvaa on kuvattu pääosin Heinolassa, vaikkakin kyseinen elokuva sijoittuukin keskisuomeen.

Lauantai aamusta lähdin Mimin kanssa lenkille jo ennen kello seitsemää ja juttelin erään naisen kanssa. Eipä tuo Helsinki niin hirveä paikka ole kuin olen ajatellut. Riippuu tietty alueesta, ei mua huvittais asua sellaisessa paikassa missä ei olisi lainkaan luontoa lähellä. Kyl Helsingistä vois jonkun kakkosasunnon hommata, mut en mä vieläkään siellä aina haluisi asua.
Lenkin jälkeen meninkin takas nukkumaan :D.
Lauantaina aloin miettimään sanoja joita mä käytän, sisäpiirisanoja joita ei kukaan muu ymmärrä kuin minä ja kummit, ehkä jotkin sanat ymmärtää joku muukin... Niin, onhan hyllykin normaali sana joo, mutta hylly mun puheessa voi tarkoittaa ihan toista asiaa kuin mitään kirjahyllyä taikka minkäänlaista hyllyä :´D. Itse asiassa voisin laittaa sen listan niistä sanoista tähän näin... Jos joku tosiaan tietää kaikki sanat mitä niillä tarkoitan... niin tuntee mut erinomaisesti! Ja jos tietää edes suurimman osan niin kyl tuntee mut aikasta hyvin ;)... On tuol osa sit ihan erikoisnimiä vai mitä ne nyt onkaan...

Mut listaa sanoista/lyhenteistä mitä mä käytän:

- KL
-88,69
-Sellaset tollaset
-Pirtelö
-KK
-II
-Piipustus/Piipustaa
-Pätkä
-Piipakka
-Mössis
-Pöppö
-Iso Valkoinen
-Wiuwiu
-Fiu
-Haagnöös
-ÄOAOP
-Mömmö
-Hylly
-Kötsä
-RK
-RH
-PSH
-Sohvan narisija
-Orgasmiympyrä
-Torkut
-Yöaamua/yöpäivää/yöiltaa
-L&M
-Talas
-Sokea setä
- Bemmi
-Vegebbi
-Kohuke
-Sammakko
-Kani
-Tamilia
-RR
-Piirrustusaukko
-Vinkulelu
-Hasnakki

Että joo... Muhun tarvii varmaan sanakirjan, että mua ymmärtää! Tosin en tiedä auttaisikohan se, mua taitaa olla mahdoton ymmärtää :/.

Ai niin käytiinhän me lauantai aamuna kaupassa ja kahvilla sitten Pressossa (on muuten pirun kallis paikka)... Kylään tuli käymään myös kavereita :). 
Lauantai tais olla aika rauhallinen päivä... Löytyihän sieltä kämpästä (on siis kuolleen ihmisen asunto) mullekkin kolme mekkoa :). Ne on 70-lukulaisia. Toinen on sellainen keltainen, se sopi mulle yllättävän hyvin.. En oikein tiedä mistä oon karannut, kun se mekko on päällä, mut jotenkin se mekko on musta aivan ihana :). Ja toinen sellainen mustavalkoinen, kuvioitu mekko... Tykkään siitäkin tosi paljon. Ainakin se on erikoinen mun ikäisen päällä :). Oon miettinyt, että mitä enemmän erotun massasta sen parempi :D. En tiiä, mua kyllästyttää se että kaikki näyttää samalta ja pitäis olla sitä tai tätä mieltä vain sen takia, että joku muukin on. 
Haluan tietää kuka minä olen, minkälainen minä olen ja sitten olla just sellainen! Haluan kelvata omana itsenäni, en minään roolina.... haluan kelvata ihan minkälaisissa vaatteissa tahansa, minkä näköisenä tahansa. Joo-o ulkonäkö luo aina ensikuvan ja persoonaa ilmaistaan osittain ulkonäöllään, mut voi plähplähpläh... Ihmisiähän me täällä kaikki ollaan. Tosin en haluais olla ihminen :(... Saatika aikuinen.
Se kolmas mekko on enemmänkin jonkinlainen mökkimekko taikka sitten yömekko, mut voipi olla että käytän sitäkin joskus muuallakin :). 

Lauantai-iltana nukahdin olohuoneen lattialle... Heräsin siihen, että vasen käsi oli täysin puutunut varsinkin etusormi. Etusormi oli sellai punertavan harmaa :D. Ei siin mitään, söin iltapuuroa ja menin nukkumaan :).

Sunnuntai aamuna olikin aikainen herätys. Kummit lähti autolla etukäteen Itäkeskuksen Citymarketin pihalle. Siellä oli ulkokirppis. Mä matkustin Mimin kanssa metrolla perässä. Mimi vähän arasteli metroa, mutta hyvin meni :). Joku istui varjossa Mimin kanssa koko ajan, sekä juomista oli Mimillä tarjolla koko ajan... Lisäksi mä kävin kastelemassa Mimiä vähän väliä viileällä vedellä, jotta ei tulisi liian kuuma. Mimi oli paljon viileämpi kuin minä itse. Mä seisoskelin aika paljon siinä myyntipaikan luona auringossa myymässä tavaraa... Mä niin tykkäsin kyseisestä hommasta :). Niska ja oikea käsivarsi paloi ihan vähän, mutta ei pahasti onneksi. Aika vähän tuli myytyä tavaraa, mutta voitolle jäätiin kuiteskii :).

Illasta mentiin sitten vielä itikseen, jossa söin ranskalaiset o_O. En mä niitä varmaan muuten olisi syönyt, mutta mulla oli hyvää dippiä niiden kanssa :P... Erilaiset kastikkeet, dipit ja majoneesit on mun mielestä hyviä :P. Harmi vaan, että niillä ei oikein elä, eikä niitäkään silleen mieli kovin usein tee. Join myös ison mansikkapirtelön, oli tosi hyvää "löysää jäätelöä" :DD, mutta toki sain siitä huonon olon :/.

Maanantaina aamusta pakattiinkin autot (tultiin kahdella autolla pois Helsingistä). Ja lähdettiin takas päin. Käytiin matkalla tarkistamassa kirpputori pöytä ja jatkettiin matkaa. Käväistiin vakiokahvilassa. Koska oli kuuma päivä ei elukoita autoon tietenkään voinut jättää! Eikä niitä kahvilaankaan oikein saa tuoda, mä jäin ulos varjoon eläinten kanssa ja join siinä kahvia. :D. Mahdoin olla outo näky... Kissa kopissa, koira vieressä, paljasvarpain, 70-luvun mekko päällä... Join kahvia keskustassa :D... Mut ei kai siinä mitään.

Oon saanut viime aikoina ihan hirveästi kehuja vierailta, sekä tutuilta ihmisiltä siitä että hoidan mun koiran tosi hyvin ja mun koira on ihanan rauhallinen, sekä samalla pentumainen :). Hyvältähän noi kehut tuntuu varsinkin sen takia, että eläimet on mulle kaikista tärkeintä ja pyrin hoitamaan eläimet mahdollisimman hyvin.
Joskus on näitä eläinsuojelu tapauksia joissa eläin on jäänyt heitteille omistajan masennuksen takia. Ymmärrän kyllä masennuksen, sen miten se oikeasti vie kaikki voimat, elämänhalun, ilon yms... Masennus on ihan helvetin perseestä ja kärsin itsekkin tosi paljon masennuksesta (joo, on diagnosoitu, on jatkuva lääkitys päällä, enkä halua huomiota sillä, että sanon kärsiväni masennuksesta. kiitos) mutta aina olen hoitanut koirani ja muut eläimeni, aina. Oon siitä ylpeä ja myös kiitollinen mun eläimille. Kiitollinen siitä, että ne on saaneet mut nousemaan sieltä sängyn pohjalta, menemään tonne ulos vähintään kolme kertaa päivässä, käymään kaupassa ja olemaan yksinkertaisesti hereillä. 
Jos on oikeasti niin pahasti masentunut, että ei jaksa hoitaa eläintään/eläimiään... ja oikeasti rakastaa niitä eläimiään, niin silloin on osattava joko luopua niistä kokonaan, annettava ne johonkin kotiin missä niitä jaksetaan hoitaa. Tai annettava ne eläimet hoitoon hyvään paikkaan siksi aikaa, kun ei niitä itse pysty hoitamaan.
Kammottavia ne tapaukset joissa koira ei pääse ulos taikka koiralla ei ole vettä, eikä ruokaa... ja hyi hitto. En tahdo edes ajatella. Mutta eläimen heitteille jättöön ei mun mielestä voi olla oikeasti HYVÄÄ syytä. 

Maanantaina sain sitten inspiraation leipoa. Leivoin elämäni ensimmäisen rahkakakun :). Sitruunarahka kakun leivoin ja tulipas siitä hyvää :P. Leivoin myös kasvispiirakan, mutta siitä tuli pahaa :D... Olisi ehkä pitänyt älytä paistaa ne kanttarellit sulattamisen jälkeen, eikä laittaa niitä raakana piirakkaan :DD. Enhän mä älynnyt. 
Noh leivoin myös teeleipiä :). Rahkakakusta jäi ylimääräiseksi munanvalkuaisia, laitoin valkuaisiin sokeria, sitruunamehua ja kaardemummaa, vatkasin marenkivaahdoksi ja söin vähän sitä äkkimakeeta vaahtoa, mut ei oikein jaksanut syödä sitä. 

Tiistaina vietin taas aikaa siellä vakiokahvilassani, josta meninkin terapiaan. Joopa, valitin sitä että mä en oikeasti halua olla aikuinen. En halua, en tahdo, en halua!! Valitettavasti kuitenkin olen aikuinen :(... Eiks tästä oo mitään pakotietä? Joo voin laskee liukumäkeä, kuten muuten Helsingissä tein :). Voin hyppii, laulaa, nauraa, olla yllätyksellinen ja leikkisä, mutta se ei poista mun aikuisuutta... Ei helvetti :(.  "Elämä on puoliks typerii unelmii, puoliks harmaata vastuuta, tilastolukemii.". Mun halu olla lapsi, se kertoo kuulema jostain tarpeesta. Jostain tarpeesta joka ei ole täyttynyt... Todennäköisesti siitä, että haluan että minusta huolehditaan, minua rakastetaan ja tulen kuulluksi.

Mä olen sosiaalinen ihminen ja oikeasti pidän ihmisistä, mutta... jostain syystä en oikein jaksais kauheesti kuunnella ketään. Harmittaa, kun olen niin hitsin vaativa ja hankala tapaus, että en taida ikinä kelvata kenellekkään... tai jos kelpaan niin sit en tunnekkaan sitä toista osapuolta kohtaan juuri mitään, eikä sellaisessakaan suhteessa ole järkeä. Ei ole järkeä seurustella vain seurustelun takia... Sellaiset suhteet ei pitkälle kanna.
Pitäis varmaa hommaa jostain metsän keskeltä joku pieni mökki... erakoitua sinne. Njäh... En mä tiedä, ehkä tää tästä taas... kun vaan vähän aikaa saan levättyä ja selvitettyä itseäni itselleni... ehkä :).

Illasta käväistiin vielä kaupassa, mut eipä siinä eläintenhoidon lisäks paljoo oikee tehty. Tuntuu, että aika vaan jotenkin lipuu ohi...

Keskiviikkona pyörittiinkin Lahdessa. Käväistiin syömässä Buffassa. Mähän en nyt vieläkään syö pizzaa, salaattia, tmv. Niin otin jäätelöbuffan, kun sen kerta tuolla saa :). Raxsissa ei pelkkää jäätelöbuffaa saa :/. Niin söin sitten 10 pehmistä putkeen :D. Sen jälkeen ei olinkin ihan sokerihumalassa... Hypi prisman käytävillä, juoksentelin, kävelin ihmetyyleillä :D. Lauloin pomppufiilistä ja varmaan vähän kaikkea muutakin... Khih. Toki sain pitkiä katseita :D.. Mut heeeei mitä väliä? Oon hullu joten mitä sen on väliä? Tää on mun elämä, mitä hiton väliä sillä on mitä muut ajattelee musta tai mun tekemisistä? Ei yhtään mitään :).

Sain keskiviikkona myös hyvin piristävän puhelun :). Sain meinaan heinäkuuksi 99% varmuudella töitä... JESSS! :). Keskiviikkona olis sitten "työhaastattelu"... 

Käväistiin myös kylässä siinä keskiviikko iltana :). 

Tänään oon tullut omille kämpilleni, päätä särkenyt koko päivän :/... Mut eipä tuo minuu hidasta :D. Olin saanut koululta kirjeen :). Olin saanut kaksi leffalippua siitä hyvästä, että mut oli nimetty vuoden ahkerimmaksi tutor oppilaaksi :) o_O. En olisi osannut odottaa, mutta kiva juttu :).

En oo nyt varmaan kahteen (vaiko kolmeen?) vuoteen rullaluistellut ja oon muutenkin ihan surkea rullaluistelija ollut aina... Mutta rullaluistelu on kivaa ja mulla nököttää noi lähes käyttämättömät rullaluistimet eteisessä, joten ajattelinpa tänään käydä vielä rullaluistelemassa :).. Katotaa sit miten pahasti oon mustelmilla ja haavoilla sen jälkeen, en meinaan omista kypärää :/.. ja muutkin suojat hukassa, enkä suostu käyttämään polvisuojia, koska se rajoittaa liikkumista aivan liikaa.

Tuntuu, että menee aika hyvin :). En mä tiiä miks, mut tuntuu vaan :). Hymyilyttää :).

Loppuun muutama kuva taasen :)... 

Lady<3

Kiva seinä :), Buffassa.

Näit tuli sit syötyy 10kpl putkee :D

Teeleipää :)

Kasvispiirakka, hyi, pahaa :X :D

Tuo on yks niist mekoist jotka sain  :)

Äkkimakeeeta vaahtoa.

Sitruunarahka kakku :P

Meeri ulkoilee

Liitu

Kummieni saama kissa herra

Ronja Megatassunen <3

Kukkanen :).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti