26.3.2013

Sanoja

Aamusta taas vaihteeksi siivosin mun kämppää, jonka jälkeen ajattelin juoda hyvin ansaitut kahvit _rauhassa_. Kuuntelin siinä radiota ja join kahvia, kunnes mun päähän pälkähti että voisin vaikka harjata koiran. Tuumasta toimeen ja koiran harjaukseen. Huomaa, että siellä on oikeasti tulossa kevät, koska koirasta alkaa lähteä kahta kauheammin karvaa.

Odotan kunnon kevättä vaikka nääkin ilmat on ollut ihania. Aurinko<3. Odotan myös kesää, toivon että se on lämmin ja aurinkoinen. Odotan myös jotain muuta... meinaan joulua. Kyllä luit oikein joulua. Kuten monet tietää en oikeastaan välitä joulusta. Olen aina ajatellut, että se on sellaista turhaa stressiä, hömpötystä ja ihan yli kaupallista juhlaa. Mutta nyt haluan joulun!! Haluan laittaa jouluruokia, leipoa pipareita ja joulutorttuja, näpertää joulukortteja ja lahjoja, kierrellä kaupoissa ja ostaa lahjoja, kuunnella joululauluja, laittaa jouluvaloja, hankkia joulukuusen, laittaa punavihreät villasukat jalkaan, kietoutua peittoihin ja juoda kuumaa glögiä, poltella kynttilöitä, pistää tonttulakin päähäni ja toivottaa ihmisille "rauhallista ja hyvää joulua."
Mulla tosissaan viiraa päästä ja pahasti, kun kaipaan joulua ;D.

Soittelin mun ystävälle ja juteltiin. Ystävyys, kaveruus ja muutkin suhteet vaativat vastavuoroisuutta. Onneksi mulla on monia ihmisiä joiden kanssa voin puhua, viettää aikaani, vaihtaa kuulumisia jne. Mutta kyllä mua vähän ärsyttää yksi "kaveri". Ihminen on aivan ihana, meillä on kyllä hauskaa yhdessä, en hauku häntä... Mutta onko se niin vaikeaa laittaa yhtä tekstaria taikka soittaa, saatika vastata niihin tekstiviesteihin edes jotain? Ymmärrän kyllä, että hänen elämänsä ei pyöri minun ympärilläni ja että hänellä on kiirettä, väsymystä, stressiä yms. En ole itsekkään mikään hyvä yhteydenpitäjä, mutta ainakin mä yritän... 

Radiosta tuli uutiset joissa kerrottiin ruuan hinnan nousevan TAAS.  (Tämän etsin aiheeseen liittyen http://www.ess.fi/?article=408900) Ruoka on jo nyt järkyttävän kallista. Lihanhinta kallistuu oletettavasti eniten... Siitä mä olen vain tyytyväinen :). Kuten monet tietävät olen lakto-ovo-vegetaristi. Ostan kyllä koiralleni ja kissoille lihaa ja eniten rahaa mulla meneekin eläinten ruokaan, joten sillä tavoin tuo lihan hinnan nousu vaikuttaa munkin talouteen. Mutta jos tuo lihan hinnan nousu vähentää edes yhden ihmisen lihansyöntiä niin on se aina hyvä juttu :). 

Eläinten oikeudet ja eläimet on mulle niin tärkeitä... Haluaisin siirtyä pikku hiljaa täysin vegaaniksi. Olisihan se elämä silloin toki hankalempaa ja tottakai minussakin on tämä ihmisen itsekkyys, sekä mieliteot... Miten ikinä voisin luopua ruokavalioni pääasiasta, eli jäätelöstä? Mehujää ei ole sama asia. Tofu ja soijajäätelöt taas, noh onhan ne ihan ok, mutta loppujen lopuksi ne on aika tylsän, jopa pahan makuisia :/. Haluaisin elää sillä tavoin, että kuluttaisin mahdollisimman vähän luontoa ja että eläimet voisivat mahdollisimman hyvin. 
Voisin kirjoittaa tästä aiheesta todella pitkään, en kirjoita kuitenkaan tämän enempää sillä se juttu ei loppuisi koskaan. Lisäksi saan itselleni vain hyvin avuttoman, neuvottoman, vihaisen ja surullisen olon jos pohdin liikaa eläinten oloja yms. Teen voitavani eläinten eteen.

Kävelin pitkän lenkin koiran kanssa. Tuo ilma on aivan loistava. Otin myös valokuvia ulkona. Sisällä otin kissoistani muutamia valokuvia. Kokosin mun maalaustelineen, se oli ihan ihmeellinen "älypeli", mutta sainpas sen telineen kasaan ;). Maalasin siinä sitten aikani ja se on niin rentouttavaa...

Latasin vihdoin koneelleni lisää musiikkia, kuten myös mp3:seeni. Musiikki on mun elämässä tosi merkityksellinen asia, kuten varmana monen muunkin. Musiikki soi mulla kotona oikeastaan aina. Joko koneelta, radiosta taikka cd-levyltä. Myös lenkillä on usein kuulokkeet korvassa. En voi nukahtaa ilman musiikkia. Musiikkiin liittyy vaan niin paljon asioita. Muistoja, haaveita, iloja, suruja... Eihän musiikkia voi kunnolla edes sanoin kuvailla vai voiko? Tykkään oikeastaan kaikenlaisesta musiikista paitsi jazz on jotain sellaista mitä en ymmärrä... Yksi musiikki genre (tai mikä lie laji) nousee mulla muiden yläpuolelle... suomirap/hiphop. Juu, juuri se jota lähes kaikki tuntuvat jollain tasolla vihaavan/halveksivan. Siinä nyt vaan on jotain sellaista joka uppoaa muhun. Ulkomaista musiikkia kuuntelen reilusti vähemmän kuin suomenkielistä. Se johtuu siitä, että mulle kappaleissa tärkeintä on lyriikat, sanoma, tarina. Olen niin... suoraansanoen paska englannissa, sekä muissa kielissä että en ymmärrä enkun kielisten (tai muiden kielisten) biisien sanomaa/sanoja. Joku voi kysyä, että miksi en vain lue runoja taikka suomenkielisten kappaleiden sanoja jos kerta lyriikat on mulle se tärkein juttu... Se pelkkä lukeminen ei vain ole sama asia. Joskus kyllä huomaan, että jossain kappaleessa on aivan loistavat sanat, mutta se itse kappale on aivan jotain muuta. Silloin saatan oikeasti vain lukea niitä sanoja.,,
Ilman musiikkia ei voi elää.

Se mun ruokapäiväkirja. Aloitin sen eilen. Sinne tuli klo 17.00 Jäätelöä ja klo 20.00 yksi pala lakritsia + 1 hedelmäkarkki. Tän päivän osalta se on tyhjää täynnä. Ei mua heikota taikka mitään, ei oo edes nälkä. Itse asiassa pidän ihan outona sitä, että miksi ihmiset syö? Kyllähän mä nyt tiedän, että ihmiset syö elääkseen. Ilman ruokaa ei voi elää, mutta kummasti mä tässä vaan kirjoittelen, hengitän.

Kirjoitin musiikista. En voi nimetä yhtä tai edes kahtakymmentä lempikappaletta koska niin monella kappaleella on mulle merkitystä tai pidän niistä muuten vaan. Linkitän tähän nyt kuitenkin muutamia kappaleita ja otan sanoista osan, sellaisen osan josta pidän erityisesti taikka sellaisen osan jolla on merkitystä mulle tai osan jonka nyt vaan satun haluamaan :D.

Lisään myös pari kuvaa tästä päivästä tuohon loppuun. Sitten voisikin suunnata lenkkeilemään, hengittämään tuota ihanan raikasta ilmaa tuonne, seikkailla kaduilla koiran kanssa, nauttia, ymmärtää taas elämän monimuotoisuus ja arvokkuus :). 

Illanjatkot <3

Ja sitä musiikkia...

Haloo Helsinki- Huuda
http://www.youtube.com/watch?v=f5UKLeMl9Uc

"Mä nautin siitä tunteesta kun sanon hyvää huomenta
Ja näen jotain riemua ohikulkijan ilmeestä
Mä tanssin yksin kadulla
Ja pidän ovet avoinna
Ja nautin joka hetken jälkeen lisää elämästä
Mä tahdon muuttaa
Youngilla maailmaa
Ja kun se soi rokkenroll ei kuolla voi
Huuda, huuda ilosta
Huuda, huuda vapaudesta
Huuda, huuda onnesta
Ja sä voit poistuu hymyillen
Huuda, huuda ilosta
Huuda, huuda vapaudesta
Huuda, huuda onnesta
Ja sä voit jatkaa valehdellen
Tai sä voit tietää totuuden"

Kaija Koo- Vapaa
http://www.youtube.com/watch?v=f9RzME7k_kE


"En aio tuntea pelkoo,
vaikka pelkään, et se ei oo musta kii,
mut mä luulen, et ihminen on sitä vahvempi.
Mä aion antaa sen kuolla,
en enää anna sille tilaa hengittää,
mä en oo, mä en oo sille velkaa yhtään enempää.


Mä rakennan kotini yksin,
mä armahdan nimeäni yksin,
ja pakotan pitämään itseni koossa.
En ole se surkea rätti,
jonka sydän on imetty kuiviin,
en rakenna sille kotiini huonetta."

Steen1 - Se tunne jolla ei ole nimeä
http://www.youtube.com/watch?v=ywQ6n_YNDlU


"Rakastuneet ei nuku, ne ei malta, pelko toisen menettämisestä tuntuu murskaavalta
Ne juttelee ja rakastelee, imee voimaa toisistaan
Sydän hakkaa niin, et sielu pelais sillä korista
Veri alkaa kohista, kun uskallan kelaa sua. Mä, joka ei uskonu ees osaavansa rakastua
Miten tällästä voi tälle reppanalle tapahtua, kuuntele maailma, nyt on pakko avautua
Huutaa onnea, halata vastaantulijoita, panna vitun siirappiset rakkauslaulut soimaan
Tanssii pari senttii maan pinnan yläpuolella, ikävöidä kun näkee toisen vasta huomenna"


Reino and the rhinos- Aurinko
http://www.youtube.com/watch?v=DThOW5Zxmv8

"En taida enää jaksaa silmiäni ummistaa
Mä sydämeni avaan ja jään sun aamua odottamaan
Kun taas nähdä saan sinitaivaan
Se mua muistuttaa kuinka suurta kaikki pieni onkaan

Opasta mua aurinko, mä pelkään pimeää
Polta jo pois ahdinko, mä kaipaan elämää
Näytä mulle tie aurinko sun uuteen aamuun
Kaikki tää murhe ja vahinko sun tuuleen haihtuu
Opasta mua aurinko sillon kun mä en nää
Polta jo pois ahdinko, mä haluun sut mun elämään
Näytä mulle tie aurinko sun uuteen aamuun"

Mariska- Rajaton
http://www.youtube.com/watch?v=yL97AocwuaE


"Kyl sä siihen pystyt, usko vain itseesi
jos tahto riittää keinot löytyy, nosta sun katseesi
pidä haaveistasi kiinni äläkä lannistu
ilman täyttä panosta et varmasti onnistu
ilmaiseksi ei tuu mikään, kaikella on hinta
valmistaudu kokemaan se mikä on pahinta
susta, pelkosi kun kohtaat, ekaksi se sattuu
toka, kolmas, neljäs, pikkuhiljaa siihen tottuu
toteuta sun omaa juttuu, muihin älä vertaa
tielläsi pitäydy, anna ihmisten mongertaa
mitä tahtoo, sillon muista ketä varten elät
itsellesi vaiko niille jotka kääntää selät
olet vahvempi kuin tiedät, kipua voit kestää
enemmän kuin uskot joten muu ei pysty estää
paitsi ainoastaan sinä, kärsivällisyyttä
turpiin et tuu ikinä ottamaan ihan syyttä

(chorus)
moni sanoi:
muista että sulla niinkuin toisillakin rajat on
yksi sanoi:
olet vapaa, tää maailma on sulle täysin rajaton

tarkasta motiivis, ovatko ne feikit?
siinätapauksessa aikaa hukkaat jos sä leikit
kun sun asenne on nöyrä suuria tavoitat
oikoteitä pitkin menemällä tuskin voitat mitään
et saa periks antaa vaikka menis pieleen
elämä ei aina seuraa suunnitelmaas mieleen
paina: sullon mahdollisuus, kattona vain taivas
niin sano sekin tyyppi joka tiensä tähtiin raivas
toiset ei voisitä päättää missä sun rajat on
aidat on vain hämäystä, maailma on rajaton
itseäsi älä huijaa, kuuntele sydäntä
etkä joudu juoksee koipien välissä häntä
sä saat kaiken mitä tarviit, aina pitäs kiittää
jakoon pistä omasi niin sulle vielä riittää
ja kun unelma toteutuu jatka silti työtä
samoin kuten sait sen voit menettää ajan myötä

chorus

elämä on haaste, mieletön tilaisuus
sä sen määräät minkälainen on sun tulevaisuus

uskallatko sä kokeilla minne asti kantaa
siivet aukilevitetyt vai aiotko antaa
mahdollisuuksien mennä? tartu niistä kiinni
mitään et tuu hävii paitsi jos luovutat niinni
loput päivistäsi mietit: entä jos ois toisin...
spekulointi jälkeenpäin ei oo mistään kotoisin
kauempana näkyy maailma, tosson katuoja
ennen valintaasi muista: ei ole rajoja
muuta kuin hetki kun kuolet, sitä ei voi väistää
älä silti anna toisten ittees tasapäistää
rehellisenä oot kaunis, täydellinen tapaus
käytä hyväksesi kaikki se annettu vapaus
joka sullon hallussasi, etene pelotta
uneksi ja luota: haaveista voi tulla totta

chorus [x2]"

Vielä muutama kuva tältä päivältä :)

Liitu päikkäreillä

Aurinko<3
Koirani Mimi<3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti