25.3.2013

Kuuhulluutta ja sisustusta.

Illalla (okei yöllä) lenkillä huomasin, että ulkona on täysikuu. Ainakin melkein. Ilmankos ei nukuttanut. En ikinä saa täysikuun aikaan nukuttua. On mulla tosin muutenkin välillä univaikeuksia ja niitä varten on tarvittavia nukahtamislääkkeitä. Kovin usein en viitsi vaan niitä napsia, kun niihin kasvaa toleranssi. Lääke on aika lääke. Otetaan vain tarpeeseen siis ;)

Kuuhulluus, en tiedä onko se myytti vai ei. Ainakaan siitä ei ole mitään tieteellistä näyttöä olemassa kuulema, ainakin pikaisella googlauksella löysin vain tuloksia, että kuuhulluus olisi täysi myytti. Päättäkööt kukin itse mitä mieltä on siitä. Mä ainakin uskon, että kuulla on jotain vaikutusta ihmisen mieleen ja nukkumiseen... Pimennysverhot ei auta kuuhulluuteen. Mä taidan olla kyllä muutenkin ihan täys hullu, jos niikseen tulee ;D

Aamulla lenkin ja eläinten hoidon jälkeen suuntasin bussilla terapiaan. Terapeutti oli iloinen mun puolesta. Olen vihdoinkin ymmärtänyt mitä on se, kun nauttii elämästä. Mitä on se, kun asiat on järjestyksessä ja miten asiat saa järjestykseen pikku hiljaa...Tuli puhe syömisestä vaihteeksi *huoh*. Mun pitäisi mennä kuulema käymään jollain ravitsemusterapeutilla, joo en oo menossa. Tiedän tasan tarkkaan miten pitäisi syödä, kuinka paljon jne. Mutta kun en syö. Mulla on kuulema syömishäiriöön viittaavia oireita. Mulla on valta valita syönkö vai en, kukaan ei tule syöttämään mua pakolla. Terapeutti pyysi mua käyttämään sitä valtaa järkevästi. Terapeutti on huolissaan musta tai lähinnä mun syömisistä. Sovittiin, että pidän hänelle viikon ajan ruokapäiväkirjaa, jotta hän saa kuvan mitä syön ja kuinka paljon. Tietty terapeutti myös saarnasi muutenkin syömisestä -_-. Pyysi kyllä lopuksi anteeksi saarnaustaan :). Ymmärrän mä sen saaranauksen, tottakai se on huolissaan jne. Mutta terapeutti käski nauttia elämästä, kun mä siitä muuten nautin just nyt ja tätä aion toteuttaa :).

Isä haki mut ja sitten mentiinkin taasen kärkkäiselle, ravaan siellä näköjään jatkuvaan :D. Mut ostin sieltä nyt sitten ne pinkit tapetit, ne tulee makkariin. Saan pinkin prinsessa makkarin :). Mulla on makkarin seinällä pari sellaista tummansinistä tähtilamppua, ne ajattelin sprayta hopeisiksi... Sitten jotkut pinkit taikka mustat tai tumman violetit verhot voisi hankkia. Sekä tietty muutenkin ajattelin sisustaa sitä mun makkaria. Myöhemmin on sitten eteisen ja olkkarin vuoro, jos intoa riittää.

Tykkään niin monista eri väreistä ja tyyleistä sisustuksen ja kaiken muunkin suhteen, että mun on todella vaikea päättää minkälaista haluaisin. Tai edes päättää värejä ja kuvioita mitä haluaisin. Tykkään niin pinkistä, hopeasta, kullasta, punaisesta, verenpunaisesta, lilasta, neonvihreästä, tummanvihreästä, keltaisesta, sinisestä, mustasta, valkoisesta, ruuduista, palloista, kukista... Tykkään glitteristä, blingblingistä, niiteistä, valosta, synkkyydestä, gootti tyylistä, punk tyylistä, klassisesta tyylistä... Maailma on täynnä kaikenmaailman vaihtoehtoja, tyylejä, värejä, muotoja. Toisaalta on kiva, kun tykkää monista asioista jne. Mutta joskus se on hyvin hankalaa, valinnan vaikeus kun iskee. Kaikkea ei voi saada meinaan.

Mut makkarista tulee nyt tosiaan pinkkihopea prinsessa huone :), mut teen makkariakin pikku hiljaa. Aika ja etenkään rahat ei riitä ihan heti tehdä kaikkea. Eteisestä tulee aikoinaan varmaan sellainen musta-valko-punainen ja sitten olkkarista haluan varmaankin haaleanvaaleanpunaisen ja sellaisia kukkatapetteja tehosteeksi :D. Oikein mummo olkkari, no ei... mut sellainen jännä. Keittiö nyt saa olla tollainen kuin on. Kylppäri ei oo yhtään mun mieleeni, mutta en uudista sieltä muuta kuin allaskaapin. En mä nyt niin paljon aikaani kylvyssä tai vessassa vietä, että se mua jotenkin kauheasti häiritsisi se kylppäri... Mun kylppärissä on vaan järkyttävän kylmä. Sieltä oikein iskee sellainen kylmä viima kasvoihin kun avaa oven. Patteri on kylpyammeen takana ja on mulla tollainen lisäpatteri, mutta eipä tuolla kylppärissä oikein ole sille paikkaa, eikä pistoketta. 

Käväistiin isän kanssa kahvilla ja sitten lähdinkin kotiin. Kotoa soitin opolle... piti selvittää kouluasioita. Juteltiin muutenkin mun elämästä ja oloistani. Tosi ihana, kun tässä koulussa tuntuu opettajia yms. oikeasti kiinnostavan mitä meille kuuluu ja tuntuu, että heillä on oikeasti aikaa meille oppilaille. Varsinkin munlaisille ongelma tapauksille. Mietittiin ratkaisuja, että miten suoritan toisen navetta viikon. Eiköhän se selvine nyt jotenkin, ehkä. Navetta vaan on jotain niin ahdistavaa. Nähdään opon ja ryhmänohjaajan kanssa torstaina, kun muutenkin olen koululla. Jotenkin ahdisti tuon puhelun jälkeen, en tiedä miksi. Kävin koiran kanssa lenkillä ja aloin vaan häätämään sitä ahdistusta tietoisesti. Ajattelin, että kaikki on hyvin, kaikesta selviää, sä nautit elämästä- älä anna ahdistuksen pilata päivääsi, täällä paistaa aurinko...
Keskityin hengitykseen ja askeliini. Ja se ahdistus helpotti :). Kyl kaikesta hei selvii, kun tahtoo.

Kotona siivosin mun kämppää taasen, oon saanut siivosinnostuksen :P. Ja maalasin öljyväreillä. Oli ihana maalata pitkästä aikaa. Vaikka maalasin vain yksivärisen taustan. Se on oikeasti rentouttavaa vaan maalata, suosittelen maalausta.

Ajattelin, että voisin laitella tännekkin sitten vähän sitä mun ruokapäiväkirjaa, kun hukkaan kuitenkin paperisen version siitä.. Jos nyt kirjoitan ees joka päivä tänne. Mutta siis.. Noh kun en oo syönyt tänään mitään niin aika tyhjältä näyttää. Terapeutti tykkää :(, *huoh*. Ehkä sinne ilmestyy kuitenkin tänään karkkia ;). On se tyhjää parempi. Ostin tänään kärkkäiseltä myös karkkia, kuten eilenkin.. siellä kun on irttarit tarjouksessa. 

Loppuun vielä muutama kuva ja sitten suuntaankin jonkun DVD:n pariin :)
Viime yön kuu,. Joo "laatu" kuva :D

Maalausta...

Makkariin tulevat tapetit :)

Karkkiaaaa, lähinnä salmiakkia, lakritsia ja liitulakuja<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti