5.7.2013

Tehdään ruotsin laivalla ja muualla sormista sakset naksnaks

Mä oon täällä taas.

Tiedättekö mitä? Mä löysin mun kameran. JESSS! :). Laitanpa tähän alkuun siis samantien kuvia jotka olis periaatteessa pitänyt laittaa noihin aikaisempiin postauksiin.

Elikkästä olen kertonut sen, että tapetoin sen mun makkarin. Ensin kuva minkälainen ankeus makkarin seinä oli ennen sen uudelleen tapetointia. Kuvassa on jo irroitettu toinen noista sinisistä tähtilampuista.

Ennen tapetointia
 Kuva ei ole mitenkään hyvä, mutta selvän siitä saa :). Tän väriseksi seinä siis muuttui. Huomatkaa sängyllä Olavi Niira<3 Vasemmassa reunassa näkyy puu naulakko, jonka olis tarkoitus tulla eteiseen.
Tapetoinnin jälkeen
 Mulla oli seinällä tosiaan kaksi ikean sinistä (lasten)seinälamppua. En ole vielä saanut laitettua niitä takaisin. Sprayasin ne hopeisiksi, sprayaan ne vielä kerran ennen kuin laitan ne seinälle, mutta tälläiset niistä suunilleen tuli :)

Pikkusisko oli mulla kylässä silloin yksi viikonloppu ja kuten kirjoitin tehtiin vaikka mitä :D. Olisihan meidän tekemisistä enemmänkin voinut laittaa kuvia, mutta tässä alla kuva osasta taikataikina jutuista mitä muovailtiin ja taikataikinasta tehty "pallomeri" maalattuna :).
Taikataikina tsydeemei



Taikataikina pallomeri :D
Mitäköhän sitten... On tullut oltua niin monessa paikkaa ja tehtyä niin monia asioita. Kaikesta ei ole tullut otettua kuvia ja vaikka olisikin niin ei niitä kaikkia viitsi tännekkään tunkaista... Helsinki Pridestä voisin yhden kuvan tähän laittaa :)
Porukkaa tosiaan on/oli ja hyyvä näin.

Voisin palailla ihan tähän viikkoon seuravaksi :). 
Tiistai, ei mitään uutta. Sain luettua sen Tess Gerritsenin taidonnäyte kirjan loppuun ja oli jälleen hyvä kirja. Vakiokahvilassa tuli "yllätys yllätys" käytyä, sekä ostelemassa ihan perus juttuja. Ostin nyt sellaista bodareiden palautusjuomajauhetta, kun mä pirtelöitä kuitenkin juon. Se tulee halvemmaksi kuitenkin kuin juoda jatkuvasti nutriletin pirtelöitä. Oli tuo ihan hyvää Hilja maitoon tehtynä. Tosiaan ostin myös Hilja maitoa. Ei se voita suoraan tankista otettua maitoa :/. Ei sitä taida voittaa mikään. Eipä tuossa Hilja maidon maussa juuri eroa ollut punaiseen maitoon verrattuna.

Tuntuu, että maanantaina eikä tiistaina tullut tehtyä mitään. Vaikka teki kuitenkin vähän :D. Tulee vaan jotenkin laiska, sekä tylsä olo jos ei tee mitään. Ihmiset väittää, että mun elämässä tapahtuu enemmän kuin muiden... Jaa-a pitääköhän tuo paikkaansa, en tiedä.
Pitäisi varmaankin osata pysähtyä välillä, hiljentyä, istua, nukkua, OLLA. 
Tuntuu, että en osaa. Jonkinlainen kiire olevinaan vaikka aikaa on vuosia. Pakko saada jotain aikaiseksi. Kauheen vanha olo. Mä oon 21 vuotias, enkä ole saavuttanut vieläkään oikein mitään. Mitä olisi pitänyt saavuttaa? Ammattiko? Tai lukio todistus?
Mikä kiire mulla on?
Mä olen elänyt sen ajan, miettinyt rauhassa mitä tahdon... sen ajan kun muut on istuneet lukion/amiksen penkeillä, opiskelleet. Jokainen menee omaa tahtiaan :). Eikä kaikki löydä "omaa juttuaan" kovinkaan helposti. Plus koulutus on aivan yliarvostettu juttu. 
Mä olen ihminen, en koulutodistus, opintorekisteriote... olen paljon enemmän kuin ne numerot paperissa.

Mä voin hyvin :), mutta olen aivan ristiriidassa kaiken kanssa edelleen. Olen sisäisessä ristiriidassa itseni kanssa. Tunnen näin, noin, ehkä kuitenkin näin. Haluun tota, tota, tota... ei kun haluunkin ton, ton ja ton... oota, en mä tätä haluakkaan, haluanpas, ei, ei, ei, joo, joo, WAU, YHYYY!! Blahblahblah, tahdon, en tahdo, kyllä, ei, ei, joo, kyl... bla.
Diudiu. 

Yritän saavuttaa jonkun tasapainon... ehkä saavutan sen joskus? Eteenpäin vaa satalasissa! Asenteella pärjää pitkälle :)

Keskiviikko aamuna vein koiran hoitoon ja haettiin kummien kanssa meijä ystävä mukaan. Vakiokahvilaan aamukahville ja sitten suuntana oli Helsinki. 
Helsinkiin asti kun päästiin mentiin meidän vakiopizzeriaan, joka on Helsingissä annankadulla oleva skyexpress. Mä en syönyt mitään ("yllätys"), mutta matkaseuralaiseni ottivat jokainen kokin vegen. Voin suositella tuota pizzeriaa :). Halpaa, hyvä palvelu, isot ja hyvät pizzat. On siellä toki muutakin kuin pizzaa... kebabbia, falafelejä jne.

Kaupasta evästä, jonka jälkeen raitiovaunulla satamaan. Laivaan päästiin samantien :)
Kannella tuli oltua jonkun verran. Merta on ihana katsella, aurinkokin paistoi todella nätisti.
Käppäiltiin laivalla siellä sun täällä, katseltiin ihmisten menoa, juteltiin paljon, naurettiin... Ihme kyllä en kovin paljoa riehunut. Muutama pomppu, kutitusta ja vähän ääniefektejä vaan :D. Kahvilla käväistiin. Taxfreestä ostin keskiviikkona vain lakritsia ja ananas breezerin. Tuo juoma maistui ihan normaalille ananaslimsalle, lakritsia söin sen 500g melkein yhteen putkeen. Tuli huono olo lakritsista :P. Kyllä se siitä taaas...
Karaokea seurailtiin/kuunneltiin... 
Lauleltiin koko reissun ajan aika monta kerran seuraavaa kappaletta:

http://www.youtube.com/watch?v=B5WjdwaXC7A

Kyseinen kappale, hiton NAKSNAKS... on ÄRSYTTÄVÄ ja vihaan sitä. Mutta kun toi kappale soi päässä ja ei siitä edes muista mitään muuta kuin naks naks naks naks naks nIks...

Mulla soi päässä kyllä kymmeniä muitakin kappaleita. Tuntuu, että todella monet kappaleet kuvaa mun olotilaa/ajatuksia aika hyvin, koska se olotila/ajatukset on niiin ristiriidassa ja vaihtuu niin nopeasti, että huhhuh. Iloiset, tsemppaavat, nopeat, positiiviset, menevät, hitaat, tympeät, melankoliset, väsyneet, surulliset, epätoivoiset, angstiset, talviset, kesäiset, voimakkaat, latteat...  sopii mun ajatuksiin/olotilaan. Ristiriita perkele.

Aika aikaisin mentiin keskiviikkona nukkumaan tai torstain puolelle se kuitenkin tais venähtää. Enhän mä tietysti saanu kunnollaan nukuttua :/. Kuulema pyörin aika paljon.

Torstaina aamusta ylös, laivan kahvilassa puuro naamaan ja menoks. Käppäiltiin satamasta Tukholman keskustaan... ja mun lempikauppaan eli Rockzoneen. Sieltä ostin 2 hametta, mekon, kahdet irtohihat ja henkselit. En mä tiedä käytänkö noita henkseleitä koskaan, mutta oli kori josta sai ottaa tietyllä summalla 3 tuotetta, irtohihat oli siitä korista ja en oikein keksinyt mitä otan kolmanneksi tuotteeksi. En muista tarkkaa summaa mitä noi maksoi yhteensä kaikki, mutta noin 40 euroa. Suomessa sillä olisi saanut vain ton mekon taikka toisen hameen...
Tässäpä kuvat noista rockzonen ostoksista :)
Mekko, Sry en älynnyt (ja sen jälkeen en jaksanut) kääntää.

Hamonen

Hame

Kahdet irtohihat ja henkselit

Rockzonesta, kun päästiin eteenpäin käväistiin muutamassa "turisti"puodissa. Mä en itse niistä tainnut mitään ostaa... En tiedä ostiko kukaan meijän matkaseurueesta niistä mitään.
Jokatapauksessa käytiin myös sellaisessa punk shopissa, jossa käyn aina kun olen Tukholman keskustassa... Siellä on lähinnä koruja, sytkäreitä, lompakkoa yms. Ei juurikaan vaatetta. Sieltä olen yleensä ostanut napakoruja, mutta nyt ostin vain 3 kappaletta perus kulmakoruja. Oli ne halvempia kuin Suomessa. 
Mentiin "kauppahalliin"... En mä muista minkä niminen halli se on, joku H:lla alkava kuitenkin. Sieltä mä en ostanut mitään, mulle iski fyysisesti sellaisen oksetus olon. Kummit osti ruuaksi itselleen "fetapitaleivät" :P. Ne on tosi hyviä :). Se on siis sellainen iso täytetty leipä, oikeastaan pitakebabin kokoinen. Niissä on erilaisia täytteitä, mutta itse olen ottanut aina sen tuolla kasvis/feta täytteellä, kuten kumminikin. Siihen tulee sen leivän väliin iso pala fetajuustoa (tai salattijuustoa, sama asia) pinaattipihvi, viininlehtikääryle, kastiketta ja jotain... salaatti/raaste tsydeemiä.
Kummien ja mun ystävää ei sais päästää mihinkään kauppoihin kuulema :D. Ostaa liikaa, hän löysi jotain tuolta kauppahallista itselleen. En ny tarkalleen taaskaan muista mitä... 

Kauppahallin jälkeen kierreltiin torilla, josta kummitäti osti itselleen sukkia. Niitä tarvitsee aina ;). 
Jossain välissä käväistiin mäkissä kahvilla. Tai en mä juonut kahvia, kun oli huono olo. Ruotsissa se mäkin iso kahvi on oikeasti iso 0,4l. Käytiin myös åhlensillä, ruokakaupassa. Ostin itselleni taaas teetä.


Ostin evääksi valmiiksi keitettyä riisipuuroa, jonka söin tottakai sellaisenaan ja kylmänä. Hyvää oli :). Lisäksi ostin 2 purkkia energiajuomaa, jotka taisin juoda jo matkalla laivalle. 

Tukholmasta :)


Yksi kortti tuli Tukholmasta porukalla lähetettyä... Eipä tuohon naapurimaahan sen ihmeellisempiä. Kyllä Ruotsissa vaan ollaan melkein kaikessa reilusti edellä... kateeks käy. Mä haluaisin oikeasti oppia Ruotsin kielen kunnolla ja viettää Ruotsissa kunnolla aikaa. Vaikka suurimman osan vuodesta. Haluan kyllä muuttaa myös jonnekkin keski-eurooppaan, jonnekkin lämpöiseen ja viroon, että tiedäppä tässä nyt missä maassa sitä haluan asua :D. Matkustaa mä jokatapauksessa haluan ja tutustua eri maihin yms.

Keskiviikkona otin muutes baarissa sellaisen juoman kuin findlandia coffee. Oikeastaan aika sama kuin irish coffee. 

Torstaina laivalla oikeastaan vieteltiin taas aikaamme, juotiin kahvia, katseltiin kannella maisemia, kuunneltiin karaokea... Tai lauloin mä vähän :D. Jotkut likat lauloi robinin frontside ollien. Mulla on aika kova ääni, kun päätän käyttää ääntäni kunnolla. Lauloin... tai oikeastaan huusin kappaleesta "WOOO-O" kohdat aivan täysiä. Mun ääni varmaan kuulu siinä kohdassa jokaiselle baarissa olijalle :D. Kai ne ihmiset taaaas vaihteeksi vähän mua tuijotteli ;P.

Tax freessä käytiin myös ostoksilla ja sen verta paljon meidän ostoksista tuli, että saatiin risteilylahjakortti :). Mä ostin lakritsia, jotka söin taas samana iltana melkein :D. Lisäksi ostin likööri 43:a. Se on aivan ihanaa. Pitää kokeilla niitä erilaisia paukkuja/drinkkejä joita siitä voi tehdä, vaikka hyvää se on ihan sellaisenaankin :). Ostin myös Mansikki nimisen mansikkakermaliköörin joka on aivan ihanaa... Litkin sitä puolisen pulloa samana iltana. En ihme kyllä tullut humalaan... mut hyvää on, namskis. Meinasin, että otan baarista mun vakion... eli Jekku (=jäksy, jägermaister) paukun ja oluen, mutta kun ei rahaa ollut mitenkään paljon... Ajattelin ostaa sillä seitsemällä eurolla mielummin mustikkaliköörin, jonka sitten ostin :).

Laiva ostoksia
Eipä siinä torstaissa sen kummempaa taas ollut. Hauskaa oli :). Seura oli mitä parhainta<3
ja juttua riitti... 

Tänään perjantaina tultiin sitten takaspäin laivalta. Ikeassa käväistiin kahvia juomassa ja kiertelemässä. Mä haluuuuun sisustaa... Noh ehkä sekin päivä koittaa, kun on rahaa sisustaa. Joskus ja joskus. Miksei nyt? Kaikki tänne heti nyt! 
Okei, pitää malttaa sen verran. En haluis vaan aina siirtää kaikkea huomiseen tai sinne "joskus" kohtaan, koska se "huominen" tai "joskus" on joissakin asioissa sama juttu kuin ei koskaan, ei ikinä.

Mä tykkään pehmoleluista tosi paljon, monet niistä on vaan niin hellyyttäviä. Yleensä en raaski ostaa mitään pehmoleluja, koska enpä mä niillä oikeastaan mitään tee. Olavi Niira<3 nyt on asia erikseen... :D. Mutta nyt tänään ostin 2 pientä pehmolelua ikeasta. Ostin rotta pehmolelun se maksoi 1,29e ja pienen jääkarhupehmolelun se maksoi 0,49e.
Lelui ^^
Ostin ikeasta myös ison, kuumillekkin juomille sopivan lasin (0,50e) ja torkuilleni vähän pienemmän boksin "matkaboksiksi"... Karkkilaatikko tuntui turhan pieneltä, vaikka tiedän että mun torkuilla on paaaaljon enemmän tilaa kuin torakat edes vaatisi.

Ikean jälkeen ajeltiin eteenpäin ja pysähdyttiin Mäntsälässä jossain leipomonkahviossa. Kahvit juotiin siinä... Ostin isälleni kolme sellaista mustikka tsydeemiä, mikälie sen nimi nyt onkaan :D. Isä on tulossa tänne mun luokse huomenna. Hän päätti ostaa itselleen uuden television ja antaa "vanhan" telkkansa mulle. Onhan se ihan kiva saada suht iso laajakuvatelsu itselleen juu :), mutta mitäköhän mä silläkin teen, kun en kauheesti tv:tä jaksa katsella... Tosi tosi harvoin katson televisiota. Ei sieltä tunnu tulevan mitään fiksua. Joskus on joitakin ohjelmia/sarjoja joita haluan/haluaisin katsoa, mutta aina unohdan tai en ole kotona tmv.

Leffoja tykkään katsoa DVD:ltä, mutta on olevinaan ollut niin kiire... eihän tässä ole ehtinyt. Jos on ollut ylimääräistä aikaa niin ei ole vaan silloin kiinnostanut katsoa leffaa tai on yksinkertaisesti vaan pitänyt mennä nukkumaan.

Lähdettiin siitä Lahtea kohti. Mä jäin pois Lahdessa ja tulin bussilla kotiin Vääksyyn. Sunnuntaina olisi suunta taas kohti kummilaa :D. Maanantaina alkaa ne kesätyöt. Toisaalta ihan kivaa :), jotain järkevää tekemistä ja saa rahaakin, mut toisaalta tylsyyden tylsyys kuitenkin.  Tulee kuitenkin hetkiä jolloin ei ole asiakkaita ja muutkin hommat on tehty, mitäs mä sitten teen? Ja on riippuvainen aikataulusta tavallaan, pitää nousta tiettynä aikana jne. 
Sellastahan se elämä on. 

Noh kun tää lyhyt kesätyö pätkä on takana pääsee taas reissuun, jonka jälkeen melkein alkaakin työssäoppiminen :).

Tänään on mun japsilapsen, japaninpystykorvan, koirani Mimin 5 vuotis synttärit :). Ei voi uskoa, että Mimi on jo niiiiin iso tyttö, mutta kylläpä hän vaan on... 

Loppuun tunkaisen vielä oman pärstäni kuvan, jonka jälkeen on iltateen vuoro :).

Hyvät viikonloput kaikille <3

"Hymyile ja tavallaan sä parannat jo maailmaa" :)
Pakkohan tähän loppuun on muutama linkki kappaleisiinkin laittaa :D

Efekti
Tyytyväinen
Viheltelen
Rajaton
Paratiisi pään sisällä
Aion elää täysii
Maailma on tehty meitä varten
Osaan jo löytää vähän valoo sisältäin




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti