21.4.2013

Elämää, elämää on tämäkin

Aurinkoista sunnuntaita :).

Arvatkaa jaksoinko torstaina keskittyä siihen kokeeseen lukemiseen yhtään? Noh enpä tietenkään jaksanut. Iltapalaksi torstaina söin kaurapuuroa hillolla ja punaviiniä. On mulla hiukka erikoiset iltapalat toisinaan, myönnetään.
Perjantaina aamusta olin aaaaivan sekasin :D. En tiedä olin kait vaan niin väsynyt ja jotenkin sen takia "pihalla". Yritin siinä kuitenkin lukea kokeeseen kahvin voimalla ja pakkailla kamoja viikonlopuksi. Mulla oli koko perjantain sellainen olo, että haluan jonnekkin reissuun. Ihan minee tahansa, Helsinkiin, Turkuun, Joensuuhun, Tampereelle, Kuopioon, Ruotsiin, VIroon.... Ihan minne tahansa. Musta olisi ollut ihana kävellä kaduilla, istua kahviloissa, katsella ihmisten menoa, istua autossa ja katsella maisemia, kuunnella musiikkia, nauraa, pomppia, "riehua", päästää irti kaikesta arkisesta, tutusta ja turvallisesta, antaa mennä vaan...
Kouluunhan se oli kuitenkin mentävä. Vaikka päätäkin särki ja yskin kuin mikäkin. Pääsin sinne kouluun asti jossa ei tapahtunut sen kummempia. Kävin tekemässä kokeen ja eiköhän se läpi mennyt :). Enää olisi 1 rästikoe ja sitten eka vuosi alkais olee siinä. Mennyt tosi nopeasti aika. 
Kummit haki mut koululla ja olipa autossa yksi yllätysmatkustajakin :). Suunnattiin torstaina? avatulle huoltoasemalle. Käytiin katsomasa minkälainen paikka on. Ulkoa jotenkin kauhean ankean ja nukkavierun näköinen, mutta sisältä ihan siisti.
Matkamme jatkui vakiokahvilaamme. Siellähän näkyi vaikka kuinka monta ystävää/kaveria :). Sielläpä me aika usein kokoonnutaan jostain kumman syystä :D. Kaikki ollaan kyseisen kahvilan entisiä työntekijöitä taikka nykyisiä... Paitsi pari, mutta kuuluvat joukkoon ihan yhtälailla :D. Mähän menin ihan sekaisin. Mua vaan nauratti ja olin ihan ylienerginen. Oikein ADHD tapaus :D. Lauleskelin kaikenmaailman ihme lauluja/kappaleita. Se ihmeellisten kappaleiden laulaminen jatkui vielä sitten illankin, kun lähdettiin kummien kanssa kauppaan ja kotio. :D.
Kotona pelattiin pitkästä aikaa PS2 peliä, buzzia. Urokset on pussieläimiä, koska niillä on pussit XD. Ei herttinen... Välillä on ihan hyvä vaan sekoilla, vaikka mä teen sitä aika usein itse asiassa :D.
Lauantaina ei mitään sen erikoisempia. Tuli käytyä Citymarketissa kahvilla. SIellä on se kahvi ja päivän pulla 1 euron. Tällä kertaa päivän "pullana" oli karjalanpiirakka o_O. Mikä pulla se oikein on? HÄ? Noh eipä mua ainakaan haitannut, kun mä en pullaa syö. Karjalanpiirakasta nirhin puurkohdan irti ja söin sen puuron... En valita, mutta mun mielestä karjalanpiirakka ei kuitenkaan ole pulla :D.
Siitä suunnattiin sitten kotiin ja mä halusin laittaa ruokaa. Tein sitten soijarouhe-perunalaatikon. Eli kasvisversio jauheliha perunalaatikosta. Kun olin pienempi oli jauheliha perunalaatikko yksi lempiruuistani. Kasvisversioita olen yhden kerran syönyt ja kyllä se oli ihan yhtä hyvää, ellei jopa parempaakin :). Itse en ollut kyseistä ruokaa koskaan tehnyt, mutta yllättävän helppohan tuo oli tehdä... Mitään muuta kuin pilkkoo sipulit ja valkosipulit. Paistaa niitä hetken, lisää tomaattipureen, soijarouheen kuivana ja pikku hiljaa vettä, sekä maustetta. Sitten tekeekin pussi muusia ja laittaa vuokaan päällekkäin muusin ja soijarouhesysteemin. Vuoka uuniin ja siinä se on :). Kokeilin sitten ihan huvin vuoksi tehdä hernekeittopihvejä... Eli siis tölkkihernekeittoa, kasvista tietty ;). Avataan purkki molemmista päistä, leikataan siitä n.2cm paksuisia pihvejä ja pyöräytetään korppujauhossa, paistetaan pannulla rasvassa. Nopeat ja helpot kasvispihvit :D.
Mähän en eilen syönyt sitten muuta kuin sen karjalanpiirakan puuro osuuden. Tiedän kyllä, että mun pitäisi syödä. Mutta en jaksa tapella joka ikinen päivä itseni kanssa. Kun ei tee mieli niin ei ole kivaa syödä väkisin... Melkein joka päivä pakotan itseni jotain syömään, joskus saattaa tehdä mieli jotain silloin syön :). Mutta jos ei tee mieli niin se syöminen on melkein sama kun hakkaisi päätänsä seinään... Ei mun siitä pitänyt kirjoittaa :D. Vaan siitä, että kuulema oli ihan hyvää tuo ruoka :). Itsekkin maistoin tänään kylmänä noita ruokia, sinällään olivat hyviä joo... Mutta yök. En vaan tykkää :/.
Eilen pelattiin myös pari kierrosta buzzia ja toisen kierroksen mä jopa voitin o_O.
Tänään oikeastaan oon vaan nukkunut ja käynyt lenkillä... Vähän laiskotuttaa.

Mä haluan lehmän. Oon niin rakastunut niihin. Olisi ihana nukkua lehmän vieressä :D. Ja joo haluan nimenomaan lehmän, en hiehoa, enkä vasikkaa. Haluan kyllä paljon muitakin eläimiä. Noh melkein kaikkin.
Nyt oon hankkimasa torakoita :). Pidätte mua varmaan tosi outona ja kyllä mä ymmärrän, että torakat on monen mielestä yököttäviä, kammottavia jne. Mutta eipä musta. Ne on just hauskoja öttiäisiä :). Hankin niille sellaisen muovisen säilytyslaatikon, johon poraan kanteen reikiä. Pohjalle laitan varmaankin turvetta. Laitan myös wc-paperihylsyjä, kananmunakennoja, maitotölkkejä... JNE. Jotain tekokasvejakin saatan laittaa :). Katson jonkun mahdollisimman lämpimän paikan mun öttiäisille, vähintään täytyis olla se 20C lämpöä, mutta mielummin enemmän. Kai se olis hyvä lämpömatto ostaa myös, vaikka en rupeakkaan ainakaan vielä "kasvattamaan" torakoita. 4-8 kaveria alkuun meinasin ottaa. Pienen vesikupin ajattelin myös torakoilleni laittaa. Suihkepullo sumutusta varten multa löytyykin jo. Kuivaruokaa löytyy kotoa, kissan- ja koirannappuloita, kissan- ja koiranvitamiinitableteita, kaurahiutaleita, vehnäjauhoa... Tuoreruokaa pitää sitten ostaa, ei kuulema jokapäivä täydy antaa tuoreruokaa, mutta ajattelin antaa sen 4-6 päivänä viikossa. Tuoreruokanahan on mm. salaatti, kurkku, appelsiini, banaani, kesäkurpitsa, porkkana JNE. 
 Haluisin joko pääkallotorakoita taikka madagaskarin sihiseviä torakoita :). 

Torakoihin mulla riittää resurssit tällä hetkellä vaikka haluisin kyl vaikka mitä muitakin elukoita. Tuliliskot on sellaisia mitä oon jo kauan halunnut, mutta jostain syystä ei ole tullut vielä edes tutkittua tietoa näistä elukoista, että mistä ne oikeastaan tulee? Ja mitä ne vaatii pitopaikaltaan? ja mitä ne syö? Ja onko niiden hoidossa jotain "ihmeellistä"? Voisi kyseistä asiaa tuossa tutkia. 

Jos ihminen on ottamassa eläintä, oli se ihan mikä tahansa eläin. NIin silloin pitää oikeasti ensin tutkia mistä se eläin on kotoisin? Mitä se vaatii pitopaikaikseen? Mitä pitopaikassa täytyy olla? Mitä se eläin syö luonnossa? Mitä se eläin syö vankeudessa? Kuinka usein se syö? Mistä sen ruuat saa hankittua? JNE.
Sitten pitää pohtia, että onko mulla mahdollisuutta tarjota juuri tälle eläimelle sen vaatimat olosuhteet ja aikaa. Onko mulla tarjota hyvä elämä juuri tälle eläimelle? Jos ei ole, niin silloin ei sitä eläintä pidä ottaa!! Pitää myös pohtia mitä se hoito sitten on käytännössä? Onko siihen aikaa ja varaa, onko siihen mahdollisuutta?
Eläin on aina elävä olento, eikä niitä oteta tuosta noin vaan... Järkeä päähän eläinten otossa!

Nyt on tulossa kesä ja kesä on aivan ihanaa aikaa, mutta myös alkaa tulemaan mökkiläisiä. Kun pääsin nyt eläimistä "saarnaamaan" niin sanotaan tähän samaan syssyyn, että ÄLÄ OTA KESÄKISSAA!! Vaikka ne kissat olisi susta kuinka ihania ja lutusia JNE.  niin myös kissojen hoidossa on oma hommansa ja kissa vaatii sitoutumista. Jos otat kissan niin olet sitoutunut sen hoitoon niin kauan kuin kissa elää, eli 10-20 vuotta yleisesti. Jos oikeasti välität kissoista ja rakastat niitä niin silloin sä et ota kesäkissaa!

Muistakaa eläin on elävä ja tunteva olento. Ei mikään leikkikalu.

Nyt kun pääsin tästä saarnaamasta niin voisin siirtyä surffailemaan nettiin muuten vaan hetkeksi ja ehkä sitten tehdä jotain järkevääkin :D. Nyt juon aamuteetä tässä. Ensin otin nescafeen cafe au chokolaten, joka kuulosti tosi hyvältä :). Mut maku ei ollut mikään kovin miellyttävä, joten kyseinen juoma meni viemäristä alas. Nyt juon Indiskasta ostettua mango teetä, joka on muuten aivan sairaan hyvää :P.

Ja nyt loppuun monta kuvaa kuluneelta viikolta ;). Olkaa hyvät :D. 

Hernekeittopihvien tekoa :D

Hernekeittopihcipaistuu

Koulun nuorin vasikka :). Kielo <3

Maisemaa koululta

Lisää maisemia koululta

Lenkkeiltiin paljon navettaviikolla :)

Sunnuntai aamun juoma, joka oli pahaa...

Mie, oon todistetusti ollut hetken kämpillä :D

Maisemaa koululta :).

 Tuossapa muutamia kuvia, paljon enemmänhän niitä on tullut otettua ammuista varsinkin :). En jaksa ymmärtää näitten koneitten päälle niin jouduin lataamaan kuvat kahteen kertaan ja en jaksanut kaikkia sit latailla uudestaan. Laiskuus iski :D... Ja ajattelin tähän loppuun sitten laittaa ihan teidän kiusaksenne muutaman kappaleen mitä oon tässä pari päivää hoilannut :D. Että olkaa hyvä vaan ja koittakkaa kestää. P.S en pakota avaamaan linkkejä, omalla vastuulla ;).

Posteljoona & Ystävät: Pippeli 

Oleeeen oomena, olen ooomena...

Kiva, kiitti, moi mä oon silti JEEES

Ooon nelivuotias...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti