30.4.2013

Menoa, messuilua, munkkeja, torkkuja ja vappuja :)

Viime torstaina matikan tuntien jälkeen sitä sitten lähdettiinkin reissuun kummieni kanssa :).
Pysähdyttiin matkalla hakemaan kummeille syömistä ja mä ostin siinä samalla sitten itselleni ES energiajuomaa :D. Kyllä sitä välillä voi energiajuomaa juoda, nykyään tunnun kyllä juovan sitä vähän turhan usein, mutta minkäs teet kun väsyttää ihan liikaa. Energiajuoma sitä paitsi maistuu hyvälle... Miten olis joku kofeiiniton juoma joka maistuis energiajuomalta? Olis ihan kiva :). Onhan sitä alkoholittomia viinejä ja oluita sun muita niin miksi ei kofeiinitona/tauriinitonta  energiajuomaa? 
Matka jatkui eteenpäin, kävimme kylässä :). Oli kivaa käydä tällä perheellä kylässä pitkästä aikaa. Kyläilyn jälkeen hyppäsimme autoon jälleen. Ajoimme Porvoon läpi, siis aivan ihana paikka o_O. Mä haluan muuttaa Porvooseen, haluan muuttaa myös Hämeenlinnaan. Porvoo oli vaan jotenkin niin ihanan tuntuinen kaupunki. Voin suunitella, että muutan sinne tai tänne, mutta aika näyttää... Suunitelmilla on tapana aina muuttua.
Käväistiin kaupassa ja siellä oli sellaisia minivesimelooneja, sulosia :). 
Menimme meidän majapaikkaan eli mun kummisedän kuolleen sukulaisen asuntoon. Se asunto oli täynnä kaikenmaailman tavaraa... Luin tän kuolleen ihmisen päiväkirjoja. Ne oli ihan mielenkiintoisia. Mukava lukea, että mitä ihminen on oikeasti ajatellut ja tuntenut... Välillä tuntuu vaan, että feikkaako ihmiset kaiken? Onko kaikki vaan tekohymyä, teeskentelyä? Onko kenelläkään täällä oikeasti tunteita? 
Ei pitäisi liikaa psykologisoida ketään, mutta niitä päiväkirjoja lukiessani huomasin ajattelevani sitä, että tämä kuollut ihminen on ostanut ihan hirveästi kaikenmaailman tavaraa, vaatetta, koruja, kenkiä, taidetta, laukkuja... Yrittänyt ostaa onnea, täyttää tyhjyytensä, yksinäisyytensä tavaraan. Materiastakin voi nauttia, kyllä minäkin haluan vaikka mitä tavaroita yms. ja olen onnellinen hetkittäin, kun saan jonkun tietyn tavaran tai jotain... mutta loppujen lopuksi ei ainakaan pelkkä tavara onnelliseksi tee. Tai voihan se jonkun tehdäkkin, en voi tietää, me kun ollaan jokainen yksilöitä ja jokainen on erilainen. Ihan hyvä näin. Maailmahan olisi tylsä jos kaikki oltaisiin samanlaisia :).
Torstai iltana käväistiin vielä kaupassa ja valvottiin aikasta myöhään yöhön, kun katseltiin niitä tavaroita siinä kämpässä... Jutut oli kyllä hassuja :D. Jossain välissä hilluin hengityssuoja päässä, stetoskoopit kaulassa ja refleksi vasara kädessä ja sellaista kaikkea outoa :D.

Perjantaina jatkoimme sen kämpän järjestelyä ja ei herttinen kun sieltä löytyi kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Siis tuntui, että siellä on ihan epäloogisia tavaroita... Miten joku ihminen on voinut elää ilman kattiloita? Noh varmaankin sillä tavoin, että on tehnyt töitä sen verta paljon, että on ollut varaa ostaa aina valmista ruokaa... Mut ruuanlaittohan on kivaa.. Tässä huomaa taas sen kuinka jokainen on erilainen. Jostakin ruuanlaitto voi olla karmeinta ja tylsintä koko maailmassa... Perjantai iltana suuntasimme kaapelitehtaalle sexshibition messuille. Olen ollut kerran aikaisemmin kyseisillä messuilla ja silloin ne messut olivat vielä ihan ok:t tai jopa hyvät... Mut tällä kertaa... ihan järkyttävä pettymys!! Yleisöä ei ollut paljon ketään, myyntipisteitä oli tosi vähän ja ne oli paljon pienempiä kuin viimeksi... Päälavan esitykset oli kyllä ihan ok, burleski esitys oli hieno. Silti se meno päälavallakin oli tosi laimea. Kovempi meno on jo vaikka missä... Noh kävin mä "smurffien" (SMFR:n) pisteessä piiskattavana ;). Sainpahan perseeni mustelmille :P. Mut en yhtä pahasti kuin viime kerralla. Joo, jonkun mielestä olen sairas perverssi... mut sit olen! Mitä se haittaa ketään, koska en mä nyt ketään pakota mitään tekemään tai jotain :D. Ja minkäs voin sille, että olen avoin ihminen, enkä jaksa salailla myöskään seksuaalisuuttani tai seksuaalisia mieltymyksiäni? Mitä hävettävää? Seksi on luonnollista ja kivaa ;).

Messujen jälkeen käväistiin mäkissä kahvilla. Justin Bieberin keikka Helsingissä oli päättynyt ja sen huomasi asiakkaista. Teini tyttöjä joiden kasvoissa oli tussilla Justinin nimi, sydämiä. Mä itse en edes tiedä yhtään kyseisen artistin kappaleita o_O. Olenkohan jostain sivistyksestä ulkona? Toisaalta ihan sama, en usko että sen musiikki mitään kovin kummoista on kuitenkaan , koska varmaan olen radiosta joskus Bieberinkin biisejä kuullut eikä ole jäänyt mieleen.

Lauantai aamusta jumitin hyvin pahasti. Luulen, että ihmisellä on sellainen jumitus päällä jos on käyttänyt jotain muitakin aineita kun alkoholia. Oli ihan sellainen olo, että kaikki on jotenkin ihan epätodellista, väsytti ja niin. Lähdettiin metrolla keskustaan. Pyörittiin kampissa eri kaupoissa ja aloin onneksi piristyä ja tuo epätodellinen olokin alkoi pikku hiljaa häviämään :). Menimme sitten oluthuone Kaislaan jossa join Plewnan pikkumustan eli tumman oluen. Oli ihan hyvä olut :). Pelattiin siinä samalla trivial pursuittia. Kun lähdettiin oluthuone Kaislasta kikattelin pienessä hiprakassa. Onhan tää hauskaa, että saa yhdestä oluesta kännin :D... On laihtunut niin pirusti ja käytän muutenkin vähän alkoholia ja join varmaan lähes tyhjään vatsaan (kun en vaihteeks ollu syöny mitään -_-) niin kyllähän se päähän nousee.
Mentiin ratikalla sitten Linnanmäelle. Lintsi aukesi sinä päivänä... Käveltiin lintsillä. Sama vanha Lintsihän se oli pieniä muutoksia lukuun ottamatta. Mut mulla oli hauskaa :D. Mä vaan tunnun sekoovan kaikesta :D... Elämä on hauskaa. Lintsiltä sitten vakipaikkaan syömään ja kämpille. Kämpillä tyhjenneltiin vielä kämppää vähän lisää ja mä lueskelin kirjaa. Kirjojen lukeminen on ihanaa. Ala-asteella luin tosi paljon. Ylä-asteella se vähän jotenkin jäi. Tykkään lukea, uppoutua siihen kirjaan. Mut miks en osaa keskittyä enää yhteen kirjaan? Nytkin mul on varmaa kolme kirjaa kesken yhtä aikaa, enkä jaksa keskittyä lukemiseen pitkiä aikoja kerrallaan :/. En ymmärrä. Kirjojen maailma oli joskus jotain niin ihanan ihmeellistä.. pystyin vaan elämään siellä kirjojen maailmassa, mut nyt vaan muistan tän maailman missä mä elän liiankin hyvin. Tuntuu kyllä, että mä elän ihan omassa maailmassani, johon ei kukaan muu pääsekkään... Onhan se toisaalta totta. Jokainen ihminen katsoo maailmaa omasta subjektiivisesta näkökulmastaan, jokainen on yksilö.

Sunnuntai aamuna heräilimme aikaisin ja suuntasimme messuhalliin. Siellä oli kuudet messut yhtä aikaa. Eli Petexpo, luomu- ja lähiruokamessut, modelexpo, lapsimessut, outletexpo ja käsityömessut. Eniten kiinnosti petexpo ja lapsimessut. Lapsimessuilla oli hauskaa. Ostin tuttipullokokoelmiini taas kaksi tuttipulloa lisää :). Sain myös kaksi puuro maistiaista valion Onni puuroa. Jotain ksylitol pastilleja otin myös, mut en tiiä mihin ihmeeseen nekin laitoin :D. Piltti jakoi jotain ihme smoothie tmv. maistiaisia. Maistoin vähän siitä mun jutusta ja loput tungin kummeilleni. En oikein tykännyt :P. Sitten maistatettiin sellaisia muroja, ne oli kyl hyviä :). Lapsimessuilla oli toki myös kaikenmaailman hahmoja, muumia, paula vanukas lehmää JNE. Kuvautin itseni paula vanukas lehmän kanssa :). Muumin kanssa en kuvauttanut, koska mulla on jo viime vuoden lapsimessuilta iso kasa kuvia joissa olen muumin tai jonkun muun hahmon kanssa :D. Musta on hauskaa olla välillä lapsenmielinen ja tykätä hassuista asioista :). Musta on ihana välillä heittäytyä lapseksi ja vaan leikkiä ja hupsutella. Musta olisi ihana hoitaa jotain lasta... Viettää aikaa lapsien kanssa. Lapset on niin ihanan viattomia ja luonnollisia. Musta olisi hauska leikkiä lasten kanssa, rakentaa legoilla, ajaa pikkuautoilla, rakentaa majoja... Heittäytyä siihen leikkiin, olla läsnä. Tottakai pitää muistaa se aikuisen rooli, että huolehtii siitä lapsesta, mutta ei se estä leikkimästä mukana :). 
Käsityömessuilla oli toki hienoja käsitöitä, mutta eipä siellä sen ihmeempiä. Kaikki pöllö tavarat olisin kyllä halunnut ostaa :D. Outletexpossa oli myytävänä kanssa kaikenmaailman tavaroita, mutta ei siellä ollut oikein mitään mielenkiintoista ostettavaa ja ne hinnat ei olleet edes mitään outlet hintoja... ihan normi hintoja, jopa kalliimpia. Tai olisi siellä ollut muutamia vaatteita ja pari laukkua jotka oli hienoja, mutta en mä nyt niin kalliilla lähtenyt niitä ostamaan.
Luomu- ja lähiruoka messuilla oli toki kaikenmaailman maistatuksia. Puuroja mä maistelin ja vähän myös jotain leipä systeemejä, mut en paljoa. Joku aloe vera mehu oli järkyttävän pahaa, oli vaan pakko saada ihan mitä tahansa suuhunsa... Mut pakurikääpä tee oli ihan hyvää, aika jännää... mut hyvin kallista on kyseinen tee. Petexpossa oli toki paljon eläimiä<3 Kissat oli ihania, yksi kissa alkoi jäystää mun sormea :D. Jäysti siihen sitten haavan, mut ei se haittaa mitään :). Kanit on ihania myös, sekä rotat. Haluaisin niin kovasti kaksi rottaa, mutta tiedän että kissat söisi ne suihinsa... Pitäisi olla niin tarkka aina kun rotat laskisi vapaaksi ja muutenkin, että ei ole mitään järkeä ottaa rottia. Eksoottiset eläimet oli tottakai ihania mun mielestä. Haluisin käärmeen, tahdon, tahdon ja tahdon. Olen jo kauan halunnut käärmeen, mutta kun se vaan on niin kallista hankkia sellainen kunnon iso terraario ja kaikki muut systeemit... Ehkä tulevaisuudessa :). Ostin Petexposta kahdella eurolla 10 kappaletta torakoita :). Mä olin vaan niin onnellinen, että sain ne torakat<3 :) Sanon mun torakoita "torkuiksi". Kuudella niillä on nimi, ne nimet on Niki, Joni, Luukas, Saku, Temesta ja Perttu :D. Enhän mä tiedä kuka on kukakin, mut ei se mitään. Ymmärrän mä sen, että ihmiset pitää torakoita jotenkin kauheina otuksina, mutta ihan oikeasti mun mielestä ne on hauskoja, mielenkiintoisia ja mä nyt vaan satun tykkäämään niistä :). Mimi (mun koira) on hyvin kiinnostunut torakoista. Ihmettelee niitä ja haluaisi tehdä lähempää tuttavuutta, en tietenkään anna... Mimi varmaan söisi mun torkut, mutta hassu koira :). Tällä viikolla pitäis tulla vielä lisää mulle torakoita, 8 kappaletta :).
Rakastan eläimiä<3
Modelexpossa ei käyty ollenkaan, kun ei enää jaksanut ja eipä nuo oikeastaan kiinnostanut meistä ketään.

Sunnuntai iltana menin isälleni ja maanantai aamusta menin terapiaan. Terapia meni hyvin. Puhuttiin mun ala-aste ajoista. Mulle on tapahtunu silloin tosi paljon asioita... Mun terapeutti sanoi, että olen ollut mun perheeni kantava voima, ainoa vahva perheessä ja olen joutunut kestämään ja kantamaan asioita mitä ei sen ikäisen lapsen pitäisi todellakaan kestää tai kantaa. Puhe lähti mun vihasta... Mut ei siitä sen enempää. Sanon vaan sen, että mä en osaa ilmaista vihaani juuri mitenkään.

Maanantaina tulin sitten myös omalle kämpälleni ja mun ystävä tuli mun luo :). Meillä oli tosi hauska maanantai-ilta. Ei tuntunut yhtään maanantaille... Me naurettiin, riehuttiin, säädettiin, pelattii monopolya, juteltiin, oltiin ja syötiin jäätelöä. Syötiin aino uuniomena jäätelöä, se oli kyllä hyvää... Mutta vielä parempaa oli Ingmanin Brysselin kinuskikeksi jäätelö.. Siis se oli sanoinkuvaamattoman hyvää. Olin tai oltiin varmaan taivaassa tai jotain. Siis maailma olisi parempi paikka jos jokainen saisi tota jäätelöä. Se on paljon parempaa kuin suklaa, siis jotain aivan liian ihanaa<3 Se hetki vaan oli niin ihana :). Olin onnellinen ja kiitollinen. Mun ystävä oli käynyt Saksassa ja toi mulle tuliaisiksi sellaisen lasin :) ja pullollisen viiniä. Juotiin lasilliset punaviiniä :). Oli hyvää viiniä. Oli mahtava ilta :) ja onneksi on olemassa tuollaisia ystäviä<3 Kiitos seurasta taasen :) (tiedän että luet tätä ;D).

Tänään tiistaina aika on taas juossut. Juotiin aamusta kahvia "kaksin käsin", jotta herättäisiin... Noh ei taidettu herätä koko päivänä :D. Tai mä en ainakaan oo vieläkään ihan täysin hereillä. Leivottiin munkkeja, onhan nyt vappu aatto :). Ja hei mä söin yhden munkin o_O. Söin myös ananasta, joka oli yllättävän hyvää. Vesimeloni oli ennen yksi mun lemppari hedelmistä... mut en enää oikein tykkää siitä. Se miltä vesimeloni tuntuu suussa on vaan jotenkin... inhottavaa.
Kun munkkitaikina kohosi mikrossa käväistiin kaupassa ja alkossa. Huomenna on vappupäivän piknik tämän ystäväni ja parin muun ihmisen kanssa niin täytyyhän sitä jotain kuohuvaa olla :). Alkossa oli hyvä ja asiantunteva palvelu :).
Kaupasta tultuamme tehtiin sitten munkit valmiiksi ja kuunneltiin musiikkia, säädettiin taas :D. Ihmeteltiin ajankulua, aika menee kuin siivillä..  Aamusta oli aika hieno sää, aurinko paistoi... Nyt siellä satelee vettä ja äsken tuli rakeitakin. Koiran kanssa lenkillä oli kyllä ihana kävellä, mutta hitsiläinen kun sinne jäätyyyyyy....

Mulla on taaaas kerran tatuointi kuume. Haluan vaikka mitä kuvia kehooni ja vaikka minne... esteenä on vain raha. Menisin vaikka heti ottamaan tatuoinnin tai ainakin varaamaan tatuointiajan, jos vain olisi rahaa. 

Loppuun taas muutama kuva :). 

HAUSKAA VAPPUA!!!!

Ja olkaahan kiltisti ;)

Ananasta :)

Käärme petexposta 

Toinen käärme petexposta

Mie tahon OMAN käärmeen

Lintusia :)

Liskonen<3

Munkkitaikina vähä kohos :D

Vappu munkkeja just leivottuna :)

Mie lapsimessuilla

Pikkunen vesimeloni.

Ah.. niin totta.

Mimi neiti ihmettelee torakoita

Torakka

Miun torkku

Luukas? Temesta? Saku?....

Torkut torkuilla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti