15.4.2013

Rakastuin mä lehmiin

Navetta viikko jatkuu edelleen :).
Mitäs mä oon puuhaillut täällä koululla ja navetassa... Vaikka mitä. Oon nukkunut jotenkin huonosti niin on tullut herättyä jo joskus 4 aikoihin aamusta ja lähdettyä koiran kanssa samantien lenkille. Toisaalta kiva, kun herää itse jo 4 aikoihin niin eipä ainakaan tule kiire ja saa olla täysin omissa ajatuksissaan lenkilläkin. Koska harvemmin täällä kukaan siihen aikaan liikuskelee.
Kello 6.00 pitää olla navetalla valmiina aamuhommiin. Yleensä ollaan aamusta menty kaikki ensin lypsylle ja sitten tekemään muita hommia. Mutta tänään oli "ylimääräistä" porukkaa navetalla niin en ollut aamulypsyllä ollenkaan mukana. Lypsäminen on oikeastaan aika kivaa hommaa :).
Aamunavetan jälkeen olen lähtenyt koiran kanssa taas lenkille, jonka jälkeen olen yleensä nukkunut pari tuntia, juonut kahvia...
Kello 15.00 on sitten iltanavetan vuoro. Yleensä iltahommista selviää kello 18.00 mennessä pois ja sitten illalla käväistään vielä navetalla nopeasti.
Huomaa miten on oppinut tällä viikolla vaikka mitä asioita. Ja alkaa tarttua tuo ns. ammattislangikin :D. Ei mulla elokuussa ollut tietoakaan mitä joku semmari tarkoittaa. Tai en olisi osannut selittää hiehon ja lehmän eroa, taikka sonnin ja härän eroa.
Nyt noi lehmät, hiehot ja vasikat on vieneet mun sydämeni<3
Navettahommat on mun mielestä oikeasti tosi kivoja ja voisin hääriä navetalla vaikka kuinka pitkään tekemässä sitä sun tätä ja hellimässä ammuja.
Mä haluan oppia lehmistä ja niiden hoidosta kaiken mahdollisen! 

Tossa loppuviikosta syntyi ajatus sitten siitä, että pitäisiköhän sittenkin ottaa tuotantoeläimet myöskin valinnaiseksi koulussa, pikkuelukoitten lisäksi... Ja tänään tein päätöksen, että mä otan ne tuotsikat valinnaiseksi myös :). Mä olen varma, että jos en ottaisi niin tulisin katumaan. Mulla on ikävä lehmiä jo nyt vaikka keskiviikkona vasta on vika vuoro. Mä saan tehdä onneksi kolmannen navettaviikon, ihan vaan huvin vuoksi :D. Siis ei mun olisi pakko sitä tehdä, että navettatyöntekijät sanoi että olen valmis TOP harjoitteluun navettaan... Mutta mulle tarjottiin mahdollisuus tulla kolmannelle navettaviikolle, jos haluan vielä lisää kokemusta ja varmuutta navettahommista. Kyllä, mä haluan. Todellakin haluan. Musta tuntuu kyllä, että osaan tosi hyvin. Tiedän jo miten toimia ja mitä tehdä missäkin tilanteessa, mutta se vaan on niin ihanaa tehdä töitä siellä navetalla.
 Ihmeellisesti sitä vaan ihmisellä mielipiteet voi muuttua :).

Mulla on ihan hirveä määrä unelmia. Mä pyrin kohti mun unelmia. 

Tuntuu, että oon vähän sekaisin nyt tästä kaikesta. Mä rakastan niin paljon eläimiä ja just nyt rakastan niiiin paljon lehmiä :). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti